Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία: Το τέλος των δεινοσαύρων;

"Περικυκλωμένοι" κυριολεκτικά από τις διαρκείς και ταχύτατες εξελίξεις στην τεχνολογία της αυτοκίνησης, την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών στις κορεσμένες αγορές με στροφή στα λιγότερο ρυπογόνα...

"Περικυκλωμένοι" κυριολεκτικά από τις διαρκείς και ταχύτατες εξελίξεις στην τεχνολογία της αυτοκίνησης, την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών στις κορεσμένες αγορές με στροφή στα λιγότερο ρυπογόνα οχήματα, τα σκάνδαλα εξαπάτησης με τις τιμές των εκπεμπόμενων ρύπων, αλλά και παγιδευμένοι σε ένα ναπολεόντειο, δυσκίνητο μοντέλο λειτουργίας που φαντάζει πραγματικά παρωχημένο μπροστά σε εκείνο του πολυπράγμονα Έλον Μασκ και της ρηξικέλευθης Tesla, οι Γερμανοί αυτοκινητοβιομήχανοι, θορυβημένοι και αμήχανοι, προσπαθούν να συγχρονίσουν τον βηματισμό τους με έναν κόσμο που αλλάζει και με το ότι, σύντομα, τα αυτοκίνητα θα είναι... κάτι άλλο από αυτό γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Υψηλόβαθμα στελέχη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών συναντήθηκαν χθες με υπουργούς της κυβέρνησης Μέρκελ σε μια προσπάθεια να δουν τι μπορεί να γίνει με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, μια τεχνολογία -και μια καταναλωτική τάση- που φαίνεται να έχει συμπληρώσει τον κύκλο ζωής της, στην οποία όμως έχει επενδύσει και έχει βασίσει μεγάλο μέρος της κερδοφορίας της η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ήδη από τη δεκαετία του ‘80.

Τυπικά, η συνάντηση αφορούσε τρόπους μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων ώστε να αποτραπεί η απαγόρευση χρήσης των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στις πόλεις, ένα μέτρο το οποίο εξετάζουν ήδη αρκετές χώρες όπως βέβαια και οι τοπικές αρχές στη Γερμανία, όπου οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν περάσει δυναμικά στη δράση με νομικές προσφυγές.

Διάσωση (;)

Ουσιαστικά, όμως, η συνάντηση αφορούσε, ούτε λίγο-ούτε πολύ, το ίδιο το μέλλον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλες τεχνολογικές προκλήσεις και αλλαγές των καταναλωτικών συνηθειών. Εκτός του ότι δύο από τις πιο μεγάλες αγορές της Ευρώπης για τα γερμανικά αυτοκίνητα, η Βρετανία και η Γαλλία, έχουν γνωστοποιήσει τα σχέδιά τους να απαγορεύσουν όλα τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα τις επόμενες δύο δεκαετίες και η Volvo εγκαταλείπει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2019, ενώ οι εξελίξεις στον τομέα της αυτοκίνησης από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι καταιγιστικές και μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικής σημασίας για το μέλλον του κλάδου παγκοσμίως.

Ήδη το αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο Model 3 της Tesla, της "νεοφυούς" εταιρείας του Καναδοαμερικανού μεγιστάνα και τεχνολόγου Έλον Μασκ, το πρώτο πραγματικά προσιτό πολυτελές σεντάν της φίρμας με αυτονομία ώς και 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση και τιμή που θα φτάνει στην Ευρώπη τα 39.000 ευρώ, αναμένεται στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου το 2019. Κάθε Model 3 απαρτίζεται από 10.000 διαφορετικά εξαρτήματα τα οποία η Tesla προμηθεύεται από εταιρείες διάσπαρτες σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Το αυτοκίνητο που θα συνδέεται μέσω bluetooth με το smartphone του ιδιοκτήτη του και θα ξεκλειδώνει όταν αυτός πλησιάζει(!) και που, αντί για παραδοσιακό ταμπλό οργάνων, διαθέτει μόνο μια οθόνη αφής 15 ιντσών, έχει ήδη δημιουργήσει ένα καλτ ενδιαφέρον και μια αναμονή ανάλογη με εκείνη των οπαδών της Apple κάθε φορά που βγαίνει στην αγορά καινούριο iPhone, με τις προπαραγγελίες του να έχουν ξεπεράσει πλέον το μισό εκατομμύριο!

Η "διάσωση" της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχει αναχθεί σε βασικό ζήτημα της εκστρατείας εν όψει των εθνικών εκλογών του Σεπτεμβρίου και η κυβέρνηση Μέρκελ θέλει να δείξει ότι δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια ενώ οι πωλήσεις πέφτουν, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει τρωθεί και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για να αναγκάσουν τις δημοτικές αρχές των μεγάλων γερμανικών πόλεων να απαγορεύσουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

«Συνεχίζουμε να χρειαζόμαστε μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία. Θέλουμε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να παραμείνουν επιτυχημένες στον κόσμο και να συνεχίσουν να παράγουν τα καλύτερα αυτοκίνητα» δήλωσε ο Άρμιν Λάσετ, πρωθυπουργός της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, η οποία φιλοξενεί πολλά εργοστάσια οχημάτων. «Χρειάζεται να διασώσουμε το ντίζελ..., αλλά πρέπει επίσης να υπάρξει μια νέα ώθηση στην ηλεκτρική εποχή» πρόσθεσε ο Γερμανός αξιωματούχος.

Δείτε όλα τα σχόλια