Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
18.2°C21.8°C
2 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
19 °C
17.0°C20.3°C
2 BF 68%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C16.6°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
17.1°C19.1°C
5 BF 37%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C17.1°C
2 BF 56%
Ποιος ο λόγος να διαδηλώνεις όταν έχεις μια Pepsi;
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ποιος ο λόγος να διαδηλώνεις όταν έχεις μια Pepsi;

Η φωτογραφία της μαύρης διαδηλώτριας που αρνείται να υποχωρήσει μπροστά στους πάνοπλους αστυνομικούς προτάσσοντας μόνο το σώμα της έχει μετατραπεί, δικαίως, σε ένα από τα σύμβολα του κινήματος Black Lives Matter. Το αδηφάγο μάρκετινγκ, όμως, έχει τους δικούς του κανόνες και έτσι η Pepsi προσπάθησε να "αναπαραστήσει" τη σκηνή στη νέα της διαφήμιση, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στο Διαδίκτυο.

Στη διαφήμιση, ένα μοντέλο εγκαταλείπει τη φωτογράφηση για να ενωθεί με διαδηλωτές. Διαδηλωτές που, φυσικά, είναι νέοι, ωραίοι και χαρούμενοι, όπως η ίδια. Στη συνέχεια, η κοπέλα αφήνει πίσω της τα άλλα μοντέλα και προσφέρει μια Pepsi σε αστυνομικό, σε μια προσπάθεια να ηρεμήσει τα πνεύματα, που ούτως ή άλλως, δεν φαίνονται ιδιαίτερα οξυμένα.

Τι ήθελε να το κάνει; Όλο το Ίντερνετ ξεσηκώθηκε εναντίον της. "Αν είχα και εγώ μια Pepsi, δεν θα είχα ποτέ μου συλληφθεί" σχολίασε πικρόχολα ένας χρήστης, ενώ εκατοντάδες άλλοι επέκριναν την προσπάθεια εκμετάλλευσης και ευτελισμού των κινητοποιήσεων του Black Lives Matter - που φυσικά αφορούν κάτι τόσο σοβαρό όπως οι οι συνεχόμενοι φόνοι μαύρων από λευκούς αστυνομικούς.

Το περίεργο είναι ότι τελικά δεν βρέθηκε ούτε ένας που να υπερασπιστεί τη διαφήμιση, κάτι που τελικά πρόσεξε και η ίδια η εταιρεία αναψυκτικών. "Η Pepsi προσπάθησε να προβάλει ένα παγκόσμιο μήνυμα ενότητας, ειρήνης και κατανόησης. Προφανώς δεν το κατορθώσαμε και ζητούμε συγγνώμη. Δεν είχαμε σκοπό να δώσουμε ελαφρύ τόνο σε ένα σοβαρό ζήτημα" ανέφερε η λακωνική ανακοίνωση με την οποία η Pepsi γνωστοποίησε την απόσυρση της διαφήμισης.

Εξίσου απολογητική εμφανίστηκε χθες και η ολλανδική εταιρεία Kruidvat που είχε ακόμη μία πρωτοποριακή ιδέα: Να διοχετεύσει στην αγορά παιδικά παιχνίδια με την εικόνα του Αδόλφου Χίτλερ... Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για βιβλιαράκια με σχεδιασμένα μικρά διαμερίσματα που χρωματίζονται από τα παιδιά για να προκύψει κάποια μορφή. Και εκείνη που προκύπτει στην προκείμενη περίπτωση είναι ένας καρτουνίστικος Χίτλερ που χαιρετά ναζιστικά φορώντας στο μανίκι της στολής του τη γνωστή σβάστικα.

Αφού εξέφρασε τη λύπη της για το "απαράδεκτο" γεγονός, η ολλανδική εταιρεία ανακοίνωσε ότι δεν γνώριζε τι ακριβώς πουλούσε, καθώς τα επίμαχα βιβλία τυπώθηκαν στην Ινδία. "Υποψιάζομαι πως ο άνθρωπος που το σχεδίασε ανέτρεξε σε κάποιο βιβλίο με διάσημους, που δυστυχώς περιελάμβανε και τον Χίτλερ. Ίσως να μην τον αναγνώρισε" δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Όπως και στην περίπτωση της διαφήμισης της Pepsi, το βιβλίο - παιχνίδι αποσύρθηκε από την κυκλοφορία. Παραμένει άγνωστο όμως πόσα βιβλία κατέληξαν σε παιδιά πριν την απόσυρση του.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL