Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.9°C20.9°C
2 BF 45%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
14.9°C19.5°C
2 BF 46%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
15.5°C19.3°C
1 BF 76%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.3°C21.9°C
2 BF 63%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
17 °C
16.9°C19.6°C
2 BF 51%
Σε λαθεμένες ενδείξεις ταχύτητας οφείλεται η συντριβή του ΑΝ-148 στη Ρωσία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε λαθεμένες ενδείξεις ταχύτητας οφείλεται η συντριβή του ΑΝ-148 στη Ρωσία

Η συντριβή του αεροσκάφους ΑΝ-148 την περασμένη Κυριακή κοντά στην Μόσχα, που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 71 επιβαίνοντες, οφείλεται πιθανόν σε βλάβη στους αισθητήρες μέτρησης ταχύτητας, σύμφωνα με την εκτίμηση της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (ΜΑΚ).

Μετά την εξέταση του «μαύρου» κουτιού, η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας, ανακοίνωσε ως πιθανή αιτία της συντριβής το γεγονός ότι οι αισθητήρες μέτρησης ταχύτητας είχαν παγώσει μετά από την απενεργοποίηση του συστήματος θέρμανσής τους, με αποτέλεσμα να μην δίνουν σωστά δεδομένα.

«Σε όλες τις προηγούμενες πτήσεις, που έχουν καταγραφεί στο μαύρο κουτί με τα δεδομένα της πτήσης (ακόμη 15 πτήσεις), η θέρμανση των αισθητήρων για την μέτρηση ταχύτητας (Pitot) είχε ενεργοποιηθεί πριν από την απογείωση» αναφέρει η ανακοίνωση της ΜΑΚ.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος ΑΝ-148 συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση του.

Η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας διαπίστωσε ότι σε ύψος 130-150 μέτρων το πλήρωμα ενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο. Δύο λετπά και 30’’ μετά την απογείωση σε ύψος περίπου 1300 μέτρων και ταχύτητα που έδειχναν τα όργανα 465-470 χιλιομέτρων την ώρα, άρχισε να διαμορφώνεται μια ιδιαίτερη κατάσταση.

Το «μαύρο» κουτί με τα δεδομένα της πτήσης κατέγραψε διαφορά δεδομένων στους αισθητήρες ταχύτητας. Μετά από 30’’ η διαφορά αυτή έφθασε τα 30 χιλιόμετρα ανά ώρα. Έπειτα απ' αυτό εμφανίσθηκε η ειδοποίηση προς το πλήρωμα «Ελέγξτε τα όργανα». Σε ύψος 2.000 μέτρων η εντολή αυτή επαναλήφθηκε, μόνο που εκείνη τη στιγμή η διαφορά στις ενδείξεις ήταν ακόμη μεγαλύτερη.

Μετά την δεύτερη εντολή «Ελέγξτε τα όργανα» το πλήρωμα απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και ανέλαβε την διακυβέρνηση του αεροσκάφους. Οι ενδείξεις ταχύτητας του αεροπλάνου σε σχέση με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον της πτήσης και οι ενδείξεις ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος, ήταν πολύ διαφορετικές. Η μία έδειχνε ταχύτητα 0 χιλιόμετρα ανά ώρα και η άλλη 540-560 χιλιόμετρα ανα ώρα. Στη συνέχεια η ταχύτητα σε σχέση με το έδαφος άρχισε να πέφτει (φθάνοντας τα 200 χιλιόμετρα ανά ώρα και πιο κάτω), ενώ το αεροσκάφος άρχισε να χάνει γρήγορα ύψος με γωνία κλίσης 30-35 μοιρών.

Πριν προσκρούσει στο έδαφος οι ενδείξεις ταχύτητας του πρώτου ταχυμέτρου ήταν μηδενικές ενώ η ένδειξη ταχύτητας σε σχέση με το έδαφος ήταν 800 χιλιόμετρα την ώρα. Τρία με τέσσερα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση το αεροσκάφος άρχισε να έχει κλίση 25 μοιρών προς τα δεξιά, ανακοίνωσε η Διακυβερνητική Επιτροπή Αεροπορίας( ΜΑΚ) προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να αναλύει τα δεδομένα που καταγράφηκαν στο «μαύρο» κουτί.

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL