Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
13.6°C18.5°C
1 BF 53%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
12.6°C16.7°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
12.0°C14.4°C
2 BF 75%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
14.3°C16.6°C
2 BF 66%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
10 °C
9.9°C14.6°C
0 BF 87%
Η μεγάλη ταλαιπωρία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η μεγάλη ταλαιπωρία

Μετά από τρεις ημέρες ακυρώσεων, καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας πολλών δεκάδων χιλιάδων επιβατών, οι πτήσεις της British Airways (ΒΑ) άρχισαν να αποκαθίστανται χθες το απόγευμα, ενώ η εταιρεία ξεκίνησε να κάνει ταμείο, δηλαδή να αποτιμήσει τη ζημιά στο ταμείο και το κύρος της από την κατάρρευση του συστήματός της σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε ό,τι αφορά το οικονομικό κόστος, αρχής γενομένης από τις αποζημιώσεις των επιβατών, υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια λίρες στερλίνες, καθώς η "λυπητερή" περιλαμβάνει τα έξοδα διανυκτέρευσης και διατροφής χιλιάδων ανθρώπων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ίδιας της εταιρείας, επηρεάστηκαν τουλάχιστον 75.000 επιβάτες σε 170 αεροδρόμια σε 70 χώρες.

Η British Airways τόνισε ότι "δεν υπάρχουν αποδείξεις" ότι έγινε κυβερνοεπίθεση στα συστήματα προγραμματισμού, στα κέντρα εξυπηρέτησης πελατών και στον ιστότοπό της, ενώ απέδωσε το χάος που ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο σε κάποιο πρόβλημα στο τροφοδοτικό που προκάλεσε αύξηση της τάσης του ρεύματος, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες, παρά μόνο ότι δεν λειτούργησε αυτόματα το αναπληρωματικό σύστημα. Μόνο το Σάββατο ακυρώθηκαν περισσότερες από 1.000 πτήσεις, με αποτέλεσμα το αεροδρόμιο Χίθροου, το πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης, να κατακλυστεί από επιβάτες που συνωστίζονταν στις αίθουσες και μάταια ζητούσαν πληροφορίες για το πότε θα φτάσουν στον προορισμό τους.

Το βρετανικό συνδικάτο GMB, που έχει 630.000 μέλη από πολλούς κλάδους, τόνισε ότι πολλά θα είχαν αποφευχθεί αν η εταιρεία δεν θυσίαζε τους εργαζόμενους στον βωμό του κέρδους. Το χάος είναι αποτέλεσμα της πολιτικής περικοπών που εφάρμοσε η διοίκηση από το 2016, όταν απέλυσε εκατοντάδες υπαλλήλους εξειδικευμένους στον τομέα της πληροφορικής και μετέφερε αυτές τις δραστηριότητες στην Ινδία, όπου το εργατικό κόστος είναι πολύ χαμηλότερο. "Η British Airways είχε κερδοφορία επί χρόνια αλλά λειτούργησε βουλιμικά σε βάρος αφοσιωμένων υπαλλήλων" είπε χαρακτηριστικά ο συνδικαλιστής Μικ Ριξ.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΒΑ Άλεξ Κρουζ ζήτησε συγγνώμη από το κοινό, αρνήθηκε ότι η κατάρρευση του συστήματος οφείλεται στις απολύσεις, ενώ τόνισε ότι δεν σκοπεύει να παραιτηθεί. Η μετοχή του ομίλου αερομεταφορών IAG, στον οποίο ανήκει η ΒΑ, υποχώρησε περίπου 2,5%. Στον σάλο προστέθηκε η αποκάλυψη ενός ενδοεταιρικού μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με το οποίο ο Κρουζ έλεγε στους υπαλλήλους να μη μιλούν στα ΜΜΕ για την κατάρρευση του συστήματος. Όταν ρωτήθηκε για το θέμα από το BBC, ο διευθύνων σύμβουλος υποστήριξε ότι απλά... συνέστησε στους υπαλλήλους "να σταματήσουν την γρίνια και να βοηθήσουν".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL