Live τώρα    
15°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
10.9°C16.2°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
9.7°C13.3°C
2 BF 56%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
9.0°C16.0°C
2 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.6°C16.5°C
3 BF 86%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
9 °C
8.9°C12.3°C
0 BF 87%
Χρ. Σπίρτζης: Κάστρο του παλαιοκομματισμού ο ΟΑΣΘ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χρ. Σπίρτζης: Κάστρο του παλαιοκομματισμού ο ΟΑΣΘ

Ένα από τα «κάστρα του παλαιοκομματισμού» και μια «οικονομική όαση σπατάλης δημόσιου χρέους» χαρακτήρισε τον ΟΑΣΘ ο υπουργός Μεταφορών κι Υποδομών Χρ. Σπίρτζης υπερασπιζόμενος στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για το πέρασμα των αστικών συγκοινωνιών στην Θεσσαλονίκη στον δημόσιο έλεγχο. Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε εκτενώς στα κακώς κείμενα του ΟΑΣΘ παρατηρώντας ότι αυτά «ξεχάστηκαν» και δεν θίχθηκαν από τις «μεταρρυθμιστικές» προσπάθειες του παρελθόντος με στόχο «να αναπαράγονται συγκεκριμένοι βουλευτές, δήμαρχοι, εφημερίδες, sites».

Ο Χρ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι ο τότε υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης επέκτεινε για αόριστο χρονικό διάστημα την σύμβαση του ΟΑΣΘ το 2008, έναν χρόνο μετά την έκδοση του σχετικού Ευρωπαϊκού Κανονισμού «εν πλήρη γνώση ότι ήταν παράνομη» αυτή η ανανέωση. Ο Χρ. Σπίρτζης σχολίασε ότι στην επέκταση της σύμβασης του 2008 η δέσμευση για πέρασμα της κινητής κι ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο το 2010 «ξεχάστηκε», ενώ η επέκτασης της σύμβασης δεν στάλθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, καθώς ήταν βέβαιο ότι θα την ακύρωνε.

Μπροστά από τον ΟΑΣΑ στην κρατική επιχορήγηση, αλλά 199 εκατ. ευρώ τα χρέη του ΟΑΣΘ

Ο Χρ. Σπίρτζης επισήμανε ότι ο ΟΑΣΘ ήταν διαχρονικά μπροστά από τον ΟΑΣΑ στην κρατική επιχορήγηση, αλλά παρόλα αυτά δεν είχε την «τσίπα» να πληρώνει τις υποχρεώσεις του, με τα συσσωρευμένα χρέη προς τρίτους να φτάνουν τα 119 εκατ. ευρώ, ενώ οι εργαζόμενοι δεν πληρώνονταν και πλέον δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ από τα αποθετικά που οφείλει να έχει. Παράλληλα, μεταξύ του 2010 και 2015 την μεγαλύτερη μείωση μισθών στο ΟΑΣΘ είχαν οι οδηγοί, την στιγμή που οι διοικητικοί υπάλληλοι είχαν την μεγαλύτερη αύξηση μισθών.

Ο Χρ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι η πλειοψηφία των μετόχων του ΟΑΣΘ είναι και μέτοχοι του συνεταιρικού οργανισμού «Ηρακλής» ο οποίος μίσθωνε κτίρια στον ΟΑΣΘ με σημαντικά υψηλότερα μισθώματα από τον μέσο όρο. Ο Χρ. Σπίρτζης τόνισε ακόμα ότι 4-5 εταιρείες ήταν αυτές που έπαιρναν τις αναθέσεις έργων από τον ΟΑΣΘ, ενώ υπήρχαν διαφορές μεταξύ των οδομετρητών και των στοιχείων από τα πρατήρια καυσίμων. Ο Χρ. Σπίρτζης δεν παρέλειψε να θυμίσει και την παράνομη αύξηση της ηλικίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που νομιμοποιήθηκε εκ των υστέρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL