Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
10.9°C14.5°C
2 BF 82%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
11.2°C13.9°C
3 BF 74%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
12 °C
10.0°C12.1°C
2 BF 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ασθενείς βροχοπτώσεις
14 °C
12.5°C16.0°C
3 BF 84%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
10 °C
10.1°C10.2°C
3 BF 95%
Αλέξης Τσίπρας: / Αλέξης Τσίπρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αλέξης Τσίπρας: / Αλέξης Τσίπρας: Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς

«Ένα έργο το οποίο θα ήταν ανάσα πνοής για την πόλη, ποιότητα ζωής για τους Θεσσαλονικείς και θα ολοκληρωνόταν το φθινόπωρο του 2020, με 12 στους 13 σταθμούς -ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωνόταν το 2023- παίρνει συνολικά παράταση μέχρι το 2023 και... βλέπουμε, διότι χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ μετά την επίσκεψή του στον σταθμό Βενιζέλου

«Το μετρό Θεσσαλονίκης είναι η μεγαλύτερη απάτη του κ. Μητσοτάκη στους Θεσσαλονικείς» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας αμέσως μετά την επίσκεψή του στον πολύπαθο σταθμό Βενιζέλου, όπου η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε εξαρχής να «παίξει» καθυστερήσεις, προς όφελος των εργολάβων, καταστρέφοντας ένα μοναδικό βυζαντινό μνημείο.

Η επίσκεψη αυτή δεν ήταν στο επίσημο πρόγραμμα του Αλέξη Τσίπρα, αλλά μπήκε εμβόλιμα, αφού είναι γνωστό το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο ζήτημα, όπως και συνολικά για την εξέλιξη του έργου του μετρό. Σε αντίθεση με τους σημερινούς κυβερνώντες, που ούτε μια φορά δεν επισκέφθηκαν τη συγκεκριμένη αρχαιολογική ανασκαφή, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είχε επισκεφθεί στο παρελθόν το μοναδικό αυτό μνημείο, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ εξαρχής είχε συνταχθεί με το αίτημα της τοπικής κοινωνίας και του Δήμου Θεσσαλονίκης «Και αρχαία, και μετρό». Αίτημα που ικανοποίησε όταν ανέλαβε την εξουσία βρίσκοντας την τεχνική λύση που επιτρέπει την κατασκευή του σταθμού με την in situ παραμονή των αρχαιοτήτων.

Ούτε μελέτες ούτε χρονοδιαγράμματα

Χθες κατέβηκε και πάλι στο σημείο όπου βρίσκεται η βυζαντινή Μέση Οδός, εκεί όπου αυτό το διάστημα οι αρχαιότητες «ξεθάβονται» από την άμμο που είχε τοποθετηθεί για την προστασία τους, ώστε στη συνέχεια το μνημείο να τεμαχιστεί και να απομακρυνθεί από τον τόπο που αποκαλύφθηκε και το φιλοξενεί επί αιώνες. Συνοδευόμενος από τον πρώην πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννη Μυλόπουλο και βουλευτές Θεσσαλονίκης, είχε την ευκαιρία να δει τις προεργασίες της καταστροφής του μνημείου, ενώ από τη συζήτηση που έγινε με στελέχη της Αττικό Μετρό και της εργολάβου εταιρείας, φάνηκε ξεκάθαρα ότι μέχρι σήμερα μελέτες και χρονοδιαγράμματα για τον συγκεκριμένο σταθμό υπάρχουν μόνο στα λόγια.

Η Ν.Δ. έχει παράδοση με καθυστερήσεις και αποζημιώσεις σε εργολάβους

Η αλλαγή του τρόπου κατασκευής του συγκεκριμένου σταθμού χρησιμοποιήθηκε ως γνωστόν και ως πρόσχημα για την καθυστέρηση κατά περίπου τρία χρόνια όλου του έργου της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με χρονοδιαγράμματα της προηγούμενης διοίκησης της Αττικό Μετρό, τα οποία, σημειωτέον, επιβεβαίωνε ως ρεαλιστικά και η εργολάβος εταιρεία, το έργο θα λειτουργούσε στο τέλος της φετινής χρονιάς με τους 12 από τους 13 σταθμούς. «Ένα έργο το οποίο θα ήταν ανάσα πνοής για την πόλη, ποιότητα ζωής για τους Θεσσαλονικείς και θα ολοκληρωνόταν το φθινόπωρο του 2020, με 12 στους 13 σταθμούς -ο σταθμός Βενιζέλου θα ολοκληρωνόταν το 2023- παίρνει συνολικά παράταση μέχρι το 2023 και... βλέπουμε, διότι χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει και με όλους τους φόβους που έχουμε και για τα αρχαία που θα απομακρυνθούν για να επανατοποθετηθούν» σχολίασε ο Αλέξης Τσίπρας, για να προσθέσει πως «οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με καθυστερήσεις και υπέρογκες αποζημιώσεις σε εργολάβους».

Θύμισε ότι το ίδιο είχε συμβεί την περίοδο 2012-2015, για να τονίσει ότι «τώρα προβλέπουμε αυτή η καθυστέρηση θα γίνει στην πλάτη των Θεσσαλονικέων, που δεν θα έχουν μετρό, αλλά θα κοστίσει και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο Δημόσιο». «Αναρωτιέμαι, λοιπόν, ποιος ο λόγος αυτής της πολιτικής απόφασης που είναι εις βάρος του λαού της Θεσσαλονίκης, της πόλης της Θεσσαλονίκης, που δικαιούται να έχει ένα σύγχρονο έργο πνοής για την πόλη, όχι το 2023 και βλέπουμε, αλλά φέτος, το 2020, που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί» πρόσθεσε. Διαπίστωσε πως «δυστυχώς, έναν χρόνο εργασίες δεν γίνονται, παρά για την απομάκρυνση των αρχαίων» για να υπογραμμίσει ότι «κατά την άποψή μας πρόκειται για μια χείριστη επιλογή, επονείδιστη για τους Θεσσαλονικείς, που βιώνουν μια αρνητική ποιότητα ζωής εξαιτίας της αδυναμίας κάλυψης των αναγκών και του ΟΑΣΘ με τις παλιές γνωστές αμαρτίες».

Αντίδραση με «ατάκες»

Οι δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρα, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσαν εκνευρισμό στο κυβερνητικό στρατόπεδο, που έσπευσε να απαντήσει με εξυπνακίστικες «ατάκες», αλλά όχι παραθέτοντας και στοιχεία. «Η μια κυβέρνηση εγκαινίασε μουσαμάδες. Η άλλη κάνει έργα που εξασφαλίζουν και μέτρο, και αρχαία (σ.σ.: !). Βρείτε την πολιτική απάτη» ήταν η απάντηση του αρμόδιου υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, που συνόδευε τη δήλωσή του με φωτογραφίες από μια πολιτιστική εκδήλωση που είχε γίνει στον σταθμό Βενιζέλου το 2018 και τότε τη βάφτισαν σαν «εγκαίνια» η Ν.Δ. και όλα τα φιλικά της μέσα ενημέρωσης και από τις προεργασίες που γίνονται σήμερα για την καταστροφική απόσπαση των αρχαιοτήτων...

Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο νυν πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος. Αφού σχολίασε πως «δυστυχώς, η σημερινή αιφνιδιαστική επίσκεψη του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν επέτρεψε στην Αττικό Μετρό Α.Ε. να του κάνει μια σοβαρή ενημέρωση για την πορεία του μετρό της Θεσσαλονίκης», «αδειάζοντας» έτσι και τα στελέχη της που ενημέρωσαν σχετικά τον Αλέξη Τρίπρα, υποστήριξε ότι «μόνο ως χοντροκομμένο ανέκδοτο ακούγεται η ολοκλήρωση του μετρό το 2020». Για να στηρίξει μάλιστα το παραπάνω, δήλωσε ότι «χωρίς οργανωμένο και εκπαιδευμένο φορέα λειτουργίας, του οποίου η δημιουργία απαιτεί περισσότερο από δύο χρόνια, κανένα μετρό δεν μπορεί να λειτουργήσει», παραβλέποντας βέβαια ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε σκοπό το μετρό να είναι κρατικό, υπό την ομπρέλα του ΑΣΥΘ και μόνο την τεχνογνωσία θα αναζητούσε σε ιδιώτες, ενώ βάσει των τότε χρονοδιαγραμμάτων αυτό το διάστημα θα γίνονταν η εκπαίδευση του προσωπικού.

Χαρακτήρισε «δήθεν λύσεις» αυτές που δόθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου από την προηγούμενη διοίκηση της εταιρείας, παραβλέποντας ότι, πέρα από τις έντονες αντιδράσεις των Ελλήνων και ξένων αρχαιολόγων, σύσσωμη η τεχνική επιστημονική κοινότητα έχει αποφανθεί ότι η τεχνική λύση που προβλέπει την in situ παραμονή των αρχαιοτήτων είναι απόλυτα εφικτή και εφαρμόσιμη. Κι αυτό το λένε ακόμη και επιστήμονες που έχουν συνταχθεί στη λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων...

Μυλόπουλος: Καλύτερα να μη μιλάς, όταν αντί να κατασκευάζεις γκρεμίζεις

"Όταν έχεις στην ευθύνη σου μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία η οποία τα τελευταία χρόνια, επί προηγούμενης κυβέρνησης, όπως αποδεικνύεται και από τα έργα που έχουν εκτελεστεί, αλλά και από τις απορροφήσεις κονδυλίων, προχώρησε το έργο από το 30% στο 75%, ενώ εσύ σήμερα αντί να κατασκευάζεις γκρεμίζεις ό,τι Έχτισαν οι προηγούμενοι, καταστρέφεις τον αρχαιολογικό πλούτο και καθυστερείς τη λειτουργία του για άλλα 3 χρόνια, είναι καλύτερα να μη μιλάς γιατί εκτίθεσαι..." απαντάει ο Γιάννης Μυλόπουλος

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL