Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Συρρίκνωση της δημόσιας Εκπαίδευσης για να δοθεί χώρος στην ιδιωτική

Eurokinissi

"Ολοταχώς πίσω" με το νομοσχέδιο Κεραμέως - Τις "κοινωνικές και ταξικές διακρίσεις" που φέρνει το νομοσχέδιο στηλίτευσε ο Ν. Φίλης θυμίζοντας ότι με την Τράπεζα Θεμάτων είχε μείνει μετεξεταστέο το 24%. "Έτσι θα προχωρήσουμε στην αναβάθμιση του σχολείου; Διώχνοντας παιδιά;"

«Ολοταχώς πίσω» είναι η βασική αρχή που διαπνέει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, όπως τόνισε ο Νίκος Φίλης κατά τη δεύτερη ανάγνωσή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επέκρινε τις «πολλαπλά αναχρονιστικές» διατάξεις του νομοσχεδίου κι επισήμανε την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών φορέων.

Σημείωσε ακόμη ότι το νομοσχέδιο εντάσσεται στην πολιτική της κυβέρνησης για «συρρίκνωση και υποβάθμιση» της δημόσιας Εκπαίδευσης ώστε να δοθεί χώρος στην ιδιωτική. Για «Σειρήνες της ήσσονος προσπάθειας» έκανε λόγο η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ο Ν. Φίλης υπογράμμισε ότι «ένα σχολείο με εξετάσεις - λαιμητόμους είναι ένα σχολείο με κοινωνικές και ταξικές διακρίσεις» επικρίνοντας την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων. Θύμισε δε ότι, όταν είχε εφαρμοστεί πρώτη φορά η Τράπεζα Θεμάτων, το 24% έμεινε μετεξεταστέο κι αναρωτήθηκε: «Ετσι θα προχωρήσουμε στην αναβάθμιση του σχολείου; Διώχνοντας παιδιά;». Στηλίτευσε ακόμα την επαναφορά του μοντέλου αυταρχικής διοίκησης των σχολείων μιλώντας για «νεοεπιθεωρητισμό».

“Κερκόπορτα” για δίδακτρα στους Έλληνες φοιτητές τα ξενόγλωσσα τμήματα

Ο Ν. Φίλης επέκρινε τη δημιουργία ξενόγλωσσων τμημάτων στα ΑΕΙ επισημαίνοντας ότι η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί «κερκόπορτα» προκειμένου να επιβληθούν δίδακτρα στους Έλληνες φοιτητές. Επίσης σημείωσε ότι η εισαγωγή στα τμήματα αυτά μόνο αλλοδαπών φοιτητών δεν μπορεί να σταθεί έναντι οποιασδήποτε προσφυγής στα ευρωπαϊκά δικαστήρια, με αποτέλεσμα σύντομα να επιτραπεί και σε Έλληνες φοιτητές να φοιτήσουν εκεί.

«Τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται πολύ υψηλά, μην τα σπρώχνουμε να γίνουν ανώνυμες εταιρείες για να υποβαθμιστούν» παρότρυνε.

Επέκρινε ακόμη την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, καθώς και την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία, παρά τις αντιρρήσεις των ειδικών. Μάλιστα ο Ν. Φίλης απέρριψε τους ισχυρισμούς του υπουργείου Παιδείας ότι κάτι τέτοιο εφαρμόζεται σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Ακόμα σημείωσε ότι τα Αγγλικά δεν διδάσκονται στο νηπιαγωγείο στις περισσότερες μεγάλες χώρες της Ε.Ε., ενώ η διδασκαλία δεύτερης γλώσσας αφορά συνήθως τοπικές γλώσσες κι όχι τα Αγγλικά.

Παράλληλα εξέφρασε τη λύπη του για την «αφωνία» του υπουργείου Παιδείας για την έξωση των προσφύγων από τα σπίτια τους που βάζει εμπόδια στη φοίτηση των προσφυγόπουλων. «Λυπούμαι γι’ αυτήν την αναισθησία» τόνισε χαρακτηριστικά.

Τροπολογία ΣΥΡΙΖΑ για την κατάργηση των καμερών στα σχολεία

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε επίσης τρεις τροπολογίες: Η πρώτη αφορά την κατάργηση της «επαίσχυντης, αντιδημοκρατικής, αντιπαιδαγωγικής», όπως τόνισε ο Ν. Φίλης, διάταξης για τις κάμερες στις σχολικές αίθουσες. Η δεύτερη αφορά την αναστολή της επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολεγίων με τα πανεπιστήμια, η οποία έτσι κι αλλιώς μπλοκαρίστηκε προσωρινά από το ΑΣΕΠ.

Η τρίτη τροπολογία αφορά την επαναφορά των διετών προγραμμάτων τεχνικής εκπαίδευσης στα ΑΕΙ που η κυβέρνηση έσπευσε να καταργήσει για να δώσει χώρο στις ιδιωτικές τεχνικές σχολές.

Μ. Ξενογιαννακοπούλου: Απομονωμένη πολιτικά και κοινωνικά η κυβέρνηση

Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου επισήμανε την έλλειψη ευρύτερης συναίνεσης στο νομοσχέδιο τονίζοντας ότι η κυβέρνηση είναι «απομονωμένη πολιτικά και κοινωνικά».

Σημείωσε δε ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη αποσκοπεί στη μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών και κατέκρινε την αναχρονιστική επαναφορά της διαγωγής και την «υποβάθμιση του κοινωνικού χαρακτήρα των μετεγγραφών» με καθιέρωση ακαδημαϊκών κριτηρίων.

Μ. Τζούφη: “Δημιουργική παράκαμψη του συντάγματος”

Η αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη επέκρινε την καθιέρωση των διεθνών τμημάτων των πανεπιστημίων μιλώντας για «δημιουργική παράκαμψη του συντάγματος» και του άρθρου 16. Για «γραφειοκρατία επιτήρησης της σχολικής ζωής» έκανε λόγο η Κυριακή Μάλαμα αναφερόμενη στις αλλαγές στη διοίκηση των σχολείων. Να πάρει αποστάσεις από τη στάση της Σοφίας Νικολάου έναντι του φοιτητή κρατούμενου Βασίλη Δημάκη κάλεσε την υπουργό Παιδείας ο Κ. Μάρκου.

Ν. Κεραμέως: Θεωρίες συνωμοσίας ΣΥΡΙΖΑ!

Η Ν. Κεραμέως αμφισβήτησε ότι η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων είχε αποτέλεσμα το 24% των μαθητών να κριθούν μετεξεταστέοι κι απέδωσε το φαινόμενο στην... για πρώτη φορά εφαρμογή της βάσης του 10. Η υπουργός ισχυρίστηκε ότι η κριτική για την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία αποτελεί επίκληση... «θεωριών συνωμοσίας». Παράλληλα κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ για τη στάση του έναντι των πρότυπων σχολείων υποστηρίζοντας ότι διακατέχεται από τη «λογική της ήσσονος προσπάθειας» κι επιθυμεί «εξισωτισμό προς τα κάτω».

Σε διαστρέβλωση των επιστημονικών του απόψεων κατέφυγε ο Γ. Γεραπετρίτης

Για να δικαιολογήσει πως υποστηρίζει τώρα τα αντίθετα με τη γνωμοδότησή του - Χρ. Βερναρδάκης: "Ο αποκλεισμός του ειδικού διδακτικού προσωπικού από τις πρυτανικές εκλογές αποτελεί ένα είδος επαναφοράς της έδρας"

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης είχε αντιπαράθεση με τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όταν επιχείρησε να διαστρεβλώσει παλιότερη γνωμοδότησή του για την αντισυνταγματικότητα αποκλεισμού πανεπιστημιακών από τις εκλογές των πρυτανικών αρχών, την οποία οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκαν.

Με το σύνηθες απαξιωτικό του ύφος, ο Γ. Γεραπετρίτης κατηγόρησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ότι «διαστρέβλωσαν» τη γνωμοδότησή του. Υποστήριξε πως αναφερόταν μόνο στον αποκλεισμό μελών της διδακτικής ακαδημαϊκής κοινότητας από τις πρυτανικές εκλογές. Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αντέτειναν ότι με τις ρυθμίσεις τού νομοσχεδίου αποκλείονται μέλη του ειδικού διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού των πανεπιστημίων.

Ο υπουργός είχε προσωπική αντιπαράθεση με τον Κώστα Μάρκου. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αντέδρασε έντονα στις αναφορές του Γ. Γεραπετρίτη στο «ακαδημαϊκό ήθος» του και θύμισε στον υπουργό Επικρατείας ότι όταν ήταν ακόμα επίκουρος καθηγητής ο ίδιος είχε φτάσει στη βαθμίδα του τακτικού καθηγητή περνώντας δύο επιπλέον «δοκιμασίες ακαδημαϊκότητας».

Για «δικολαβίστικη διαστρέβλωση των δικών του επιστημονικών απόψεων» κατηγόρησε τον Γ. Γεραπετρίτη η Σία Αναγνωστοπούλου. Ο Χριστόφορος Βερναρδάκης επισήμανε τις αλλαγές στη «δημογραφία» των πανεπιστημιακών εξαιτίας της κρίσης με περιορισμό των πανεπιστημιακών των μεσαίων βαθμίδων λόγω του «παγώματος» των προσλήψεων. Υπογράμμισε δε ότι δεδομένης της κατάστασης αυτής, ο αποκλεισμός του ειδικού διδακτικού προσωπικού από τις πρυτανικές εκλογές αποτελεί «ένα είδος επαναφοράς της έδρας».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Με τη λίστα Πέτσα παρά πόδα

Δεν είναι καλά τα πράγματα για την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Οι προγνώσεις για την πορεία της οικονομίας και την ανεργία θυμίζουν τις χειρότερες ημέρες των χειρότερων Μνημονίων. Και αυτό είναι κάτι που θα φανεί από το φθινόπωρο, καθώς ο τουρισμός καταρρέει και τα μέτρα για τη στήριξη της οικονομίας έχουν αποτύχει ολοκληρωτικά.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο