Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Νεκτάριος Σαντορινιός: Οκτώ προτάσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ για να μην καταρρεύσει το ακτοπλοϊκό σύστημα

Πρωτοβουλίες για "να διασφαλιστούν η απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών και η συνέχιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της χώρας την επόμενη μέρα της πανδημίας, ενώ υποχρεωτική είναι η προστασία των θέσεων εργασίας των ναυτικών"

Την άμεση υιοθέτηση οκτώ προτάσεων του ΣΥΡΙΖΑ για τους νευραλγικούς τομείς της ακτοπλοΐας, της ναυτεργασίας και της διασύνδεσης των νησιών ζητά ο αρμόδιος τομεάρχης Ν. Σαντορινιός προκειμένου η επομένη της πανδημίας να μην βρει τη χώρα με ένα υπό κατάρρευση ακτοπλοϊκό σύστημα και ανυπολόγιστες συνέπειες για το μέλλον των νησιών.

Πρόκειται για πρωτοβουλίες προκειμένου “να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών, η συνέχιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της χώρας την επόμενη μέρα της πανδημίας, ενώ υποχρεωτική είναι η προστασία των θέσεων εργασίας των ναυτικών". Όλα αυτά υπό το πρίσμα των συνεπειών που μπορεί να έχουν οι εξελίξεις στην απαγόρευση κυκλοφορίας και τον περιορισμό των κινήσεων προς τα νησιά.

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει ότι η περιορισμένη κίνηση επιβατών "ήδη έχει οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε όλες τις γραμμές" και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ώστε να μην υπάρξουν αποδρομολογήσεις πλοίων, μείωση της εξυπηρέτησης των νησιών και απώλεια θέσεων εργασίας για τους ναυτεργάτες.

Στήριξη της διασύνδεσης των νησιών, της ναυτεργασίας και της ακτοπλοΐας

Συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει:

1. Για τη χρονική περίοδο που θα διαρκέσει η κρίση να γίνει ανασχεδιασμός των δρομολογίων με γνώμονα τη διασφάλιση της ασφαλούς εξυπηρέτησης των νησιών και την επάρκεια αγαθών σε αυτά.

2. Για την ίδια περίοδο να ισχύσει μια συμφωνία για ειδικές δρομολογήσεις μεταξύ του υπουργείου Ναυτιλίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Η συμφωνία αυτή να αποκτήσει τυπική ισχύ νόμου, μέσω ΠΝΠ, προκειμένου να διασφαλιστεί η παράλληλη λειτουργία της με τον Ν. 2932/2001 ώστε να είναι δυνατή η χρηματοδότηση των γραμμών, όπου αυτό χρειαστεί.

3. Δεδομένου ότι η κατάσταση προσομοιάζει με την περίοδο μειωμένης κίνησης του χειμώνα, να προσαρμοστεί ο αριθμός των δρομολογίων και η συχνότητά τους σε αυτό το μοντέλο, με πιθανό ανασχεδιασμό δρομολογίων.

4. Στον παραπάνω σχεδιασμό πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τη στήριξη των γραμμών Ελλάδας - Ιταλίας.

5. Προκειμένου να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των ναυτεργατών να προβλεφθεί η έκτακτη χρηματοδότηση των δρομολογίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και τον αντίστοιχο κωδικό άγονων γραμμών. Αυτό να μην γίνει εις βάρος των ήδη υφιστάμενων άγονων γραμμών.

6. Να απαγορευθούν οι απολύσεις ναυτικών που ήδη είναι ναυτολογημένοι.

7. Να υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη των μισθών των ναυτικών που δεν πρόκειται να ναυτολογηθούν στα πλοία που θα ξεκινούσαν δρομολόγια την περίοδο του Πάσχα και του θέρους (ταχύπλοα και επιπλέον δρομολογήσεις θέρους). Για την εφαρμογή του μέτρου αυτού να ληφθούν υπόψη τα αρχεία του ΓΕΝΕ της προηγούμενης δρομολογιακής περιόδου.

8. Να συνεχιστούν οι έκτακτοι έλεγχοι στα πλοία από τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου (Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και εκπρόσωποι Ναυτεργασίας). Είναι ο καλύτερος τρόπος να προστατευθεί η υγεία τόσο των ναυτεργατών όσο και των επιβατών. Επιπλέον μέσα από τα ευρήματα αυτά θα διαμορφώνεται εικόνα σε πραγματικό χρόνο για ενδεχόμενες παρεμβάσεις που είναι πιθανόν να χρειαστούν.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Βουταρία

Έχουν πλημμυρίσει αυτές τις μέρες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από διαφημίσεις Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης που πουλάνε μαθήματα τηλεκπαίδευσης

Δειτε ολοκληρο το αρθρο
Όλες οι Ειδήσεις