Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Ναι" ΣΥΡΙΖΑ με επιφυλάξεις στην ΠΝΠ για το Μάτι

Ψηφίστηκε από τη "γαλάζια" πλειοψηφία - Χρ. Σπίρτζης: Κάποιοι δεν θέλουν το Μάτι να μπει στο σχέδιο πόλης * Αλλαγές στη λειτουργία της εταιρείας που θα διαχειριστεί τον ειδικό λογαριασμό μετά τις ενστάσεις αντιπολίτευσης και Ελεγκτικού Συνεδρίου

Υπέρ της κύρωσης της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την αποκατάσταση του πυρόπληκτου Ματιού ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρώντας τις επιφυλάξεις του για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Αντίστοιχη στάση κράτησαν ΚΙΝ.ΑΛΛ. και ΜέΡΑ25, ενώ το ΚΚΕ ήταν το μόνο κόμμα που διαφοροποιήθηκε και ψήφισε "παρών επί της αρχής". Η κυβέρνηση προχώρησε σε αλλαγές στη λειτουργία της αστικής εταιρείας που θα διαχειριστεί τον ειδικό λογαριασμό μετά τις ενστάσεις που διατύπωσαν η αντιπολίτευση και το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκαν εκτενώς στις παρεμβάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας στο Μάτι, με στόχο να αποδομήσουν την προσπάθεια της Ν.Δ. να μηδενίσει το έργο που έχει γίνει και να αναδείξει την επιτακτικότητα των κινήσεών της. Παρά τις ρητορικές κορώνες βουλευτών της Ν.Δ., το κλίμα της χθεσινής συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής απείχε πολύ από το κλίμα «τυμβωρυχίας» των πρώτων ημερών μετά την τραγωδία, με τον πρώην πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση να παρατηρεί δηκτικά ότι έχει ολοκληρωθεί η «πολιτική κεφαλαιοποίηση» της τραγωδίας.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης επανέλαβε την κρισιμότητα της εφαρμογής του ειδικού χωρικού σχεδίου για το Μάτι «γιατί κάποιοι δεν θέλουν να μπει η περιοχή στο σχέδιο πόλεως, άλλοι λόγω συμφερόντων, άλλοι λόγω νοοτροπίας, άλλοι λόγω διαπαιδαγώγησης». Μάλιστα εξέφρασε επιφυλάξεις για την εμπλοκή του ΤΕΕ στη σύνταξη του ειδικού χωρικού σχεδίου, καθώς δεν έχει τεχνική υπηρεσία.

«Να μην αναπαραχθούν τα αδιέξοδα» που οδήγησαν στην τραγωδία στο Μάτι κάλεσε κι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος υπογραμμίζοντας την επιτακτικότητα της εφαρμογής του ειδικού χωρικού σχεδίου.

Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου ζήτησε από την κυβέρνηση να καταθέσει στη Βουλή την προγραμματική σύμβαση με το ΤΕΕ, ενώ χαιρέτισε τις αλλαγές που έκανε η κυβέρνηση, όπως η αφαίρεση του εκπροσώπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου από το Δ.Σ. της εταιρείας, δεδομένου ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν θα μπορούσε να είναι ταυτοχρόνως ελεγκτής και ελεγχόμενος. Επιπλέον απάντησε στην κριτική της Ν.Δ. για καθυστερήσεις από την προηγούμενη κυβέρνηση σημειώνοντας ότι, όταν δεν ακολουθούνται οι τυπικές διαδικασίες, καταγράφονται εν τέλει πολύ μεγαλύτερες καθυστερήσεις λόγω των προσφυγών.

Παρέμβαση Βούτση

Ο Ν. Βούτσης υπογράμμισε ότι στην τραγωδία στο Μάτι είχαμε τη «σύμπτωση δύο πολύ σημαντικών παραγόντων»: τις «τεράστιες ευθύνες» όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων για τη διαμόρφωση της περιοχής από πλευράς χωροταξίας, καθώς και τις «πρώτες προειδοποιήσεις» που δέχτηκε η χώρα μας για την ένταση της «κλιματικής κρίσης».

Ο τέως πρόεδρος της Βουλής εκτίμησε ότι η δημιουργία εταιρείας για τη διαχείριση του ειδικού λογαριασμού ήταν περιττή υπεραμυνόμενος του πιο απλού τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε ο ειδικός λογαριασμός μέχρι τώρα και επισήμανε ότι η κριτική του πρωθυπουργού για τη μη αξιοποίηση των κονδυλίων του ειδικού λογαριασμού δεν είναι βάσιμη, καθώς αξιοποιήθηκαν κονδύλια κι από άλλες πηγές. Τόνισε ακόμη ότι παραμένουν ερωτήματα για κάποιους από τους λογαριασμούς που δημιουργήθηκαν για να προσελκύσουν δωρεές για το Μάτι.

Έμμεση παραδοχή Χατζηδάκη

Την ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων για το πολεοδομικό χάος στο Μάτι παραδέχτηκε εμμέσως ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης. «Το ζήτημα αυτό δεν θα έπρεπε να μας διχάζει. Εμείς από την πλευρά μας πρέπει να διδαχθούμε από τα λάθη του παρελθόντος, τα δικά μας λάθη, όταν στο παρελθόν είχαμε διατελέσει κυβέρνηση της χώρας, και τα δικά σας στη διαχείριση της πυρκαγιάς και στη διαχείριση των επιπτώσεων της πυρκαγιάς στη συνέχεια» σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αργότερα, δεν μας πειράζει...

Ύστερα από όλη αυτή τη φασαρία με το μετρό Θεσσαλονίκης, παρουσιάστηκε και μία έρευνα που δείχνει ότι το 51% των κατοίκων της πόλης είναι υπέρ της απόσπασης των αρχαίων και μόλις το 38% είναι υπέρ της παραμονής τους στον χώρο.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο