Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Mαύρη εργασία & φοροδιαφυγή αποκαλύπτει έρευνα της ΟΙΕΛΕ στο χώρο των ιδιωτικών σχολείων

«Ένας πολύ μεγάλος αριθμός ιδιωτικών εκπαιδευτικών δεν δηλώνεται στο MySchool, ενώ μαύρη τρύπα ανομίας αναδεικνύονται τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και οι απογευματινές δράσεις», αναφέρει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι: «Αδήλωτοι το 30,3% των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, πάνω από 40% το ποσοστό, εάν συνυπολογιστούν οι δράσεις.

Σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε το Κλαδικό Ινστιτούτο της ΟΙΕΛΕ από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της μεγάλης έρευνας για το προφίλ του ιδιωτικού εκπαιδευτικού και τη σύγκρισή τους με επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, ένας στους τρεις περίπου ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς του υποχρεωτικού προγράμματος δεν δηλώνεται στο πληροφοριακό σύστημα MySchool. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για νηπιαγωγούς (θα αναφερθούμε χωριστά πιο κάτω), αλλά και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (ξενόγλωσσους, μουσικούς, εικαστικούς) που δηλώνονται συνήθως ως διοικητικό προσωπικό και αμείβονται με πολύ χαμηλότερες αποδοχές».

 

Όπως αναφέρει η ΟΙΕΛΕ: «Τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια έχουν δηλώσει στο σύστημα 5.867 εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που ολοκληρώθηκε περίπου το φθινόπωρο του 2018 (επομένως σήμερα οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί είναι περισσότεροι, καθώς, σύμφωνα με όσα δηλώνουν οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου των ιδιοκτητών, είχαμε φέτος περίπου 10% αύξηση εγγραφών) οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία είναι 8.167!

Από αυτούς τους εκπαιδευτικούς, ένα μεγάλο μέρος δηλώνεται ως διοικητικό προσωπικό και το ένα τρίτο περίπου απασχολείται χωρίς καμία σύμβαση εργασίας!

Το νούμερο αυτό είναι πολύ μεγαλύτερο, αν συνυπολογιστούν οι απογευματινές δράσεις, όπου εκεί δεν δηλώνεται περίπου το 70-75% αυτών, άρα και οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σ’ αυτές! Μάλιστα, μέχρι τις αρχές του 2018, δεν δηλώνονταν το 90% περίπου των δράσεων, αποτέλεσμα οργανωμένης ανταρσίας-απείθειας απέναντι στις ελεγκτικές αρχές της πολιτείας από τον Σύνδεσμο των ιδιοκτητών. Συνολικά μπορεί κάποιος να υπολογίσει ότι το σύνολο των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλο το φάσμα λειτουργίας (ωρολόγιο πρόγραμμα, δράσεις, παρεκκλίσεις) υπερβαίνουν τις 10.000 (επομένως οι αδήλωτοι είναι περισσότεροι από 40%).

Αντιλαμβάνεται εύκολα κάποιος το πάρτι μαύρου χρήματος που λαμβάνει χώρα σε πολλά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, αλλά και την οργή τους για τη χθεσινή απόφαση του Υπουργείου για ελέγχους (τους οποίους εμμέσως πλην σαφώς ομολόγησαν ότι θα παρεμποδίσουν). Όπως αναφέραμε σε χθεσινή μας ανακοίνωση, οι έλεγχοι στα ιδιωτικά σχολεία είναι εξαιρετικά δύσκολοι, διότι οι ελεγκτές περνούν από ένα δίκτυο φυλάκων security και γραμματέων που τους καθυστερούν μέχρι οι αδήλωτοι εκπαιδευτικοί να κρυφτούν σε τουαλέτες, εστιατόρια (ακόμη και …ψυγεία, όπως είχε συμβεί σε παραβατικό ιδιωτικό εκπαιδευτήριο στη Βόρεια Ελλάδα)».

 

Στην ίδια έρευνα η Ομοσπονδία των Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, επισημαίνει ότι: «Πέρα από τις απογευματινές δράσεις, πάρτι ανομίας διεξάγεται στα νηπιαγωγεία. Οι αριθμοί σοκάρουν. Τα δηλωμένα νηπιαγωγεία είναι 714. Από αυτά πολλά διαθέτουν πάνω από δύο τμήματα (ορισμένα ιδιωτικά σχολεία διαθέτουν ακόμη και πάνω από 4 τμήματα), επομένως με έναν πρόχειρο υπολογισμό, τα νηπιακά τμήματα ανέρχονται περίπου στα 1.050 σε όλη την Ελλάδα. Οι δηλωμένοι νηπιαγωγοί στο MySchool είναι 595, επομένως σχεδόν το 45% των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε νηπιαγωγεία δεν δηλώνονται.

Τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία αποτελούν εστία παρανομίας, διότι δύσκολα ελέγχονται. Όπως είχαμε αναφέρει και σε παλαιότερη αναλυτική μας δημοσίευση πάρα πολλά ιδιωτικά νηπιαγωγεία, ιδίως στα μικρά της γειτονιάς, παρατηρούνται φαινόμενα, όπως:

• Αντί του νόμιμου μισθού που προβλέπεται για όλους τους εκπαιδευτικούς, δημόσιους και ιδιωτικούς, πολλά νηπιαγωγεία καταβάλλουν αμοιβές 300-400 ευρώ!

• Σε αρκετές περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες καταβάλλουν τους «νόμιμους» μισθούς, επιβάλλουν στους εργαζόμενους την επιστροφή «στο χέρι» μεγάλου τμήματος του ποσού με την απειλή της απόλυσης!

• Το νόμιμο ωράριο δεν τηρείται σχεδόν ποτέ. Οι συνάδελφοι υποχρεώνονται να εργάζονται μέχρι τις 5-6 το απόγευμα, χωρίς φυσικά να αμείβονται για τις υπηρεσίες τους.

• Παραβιάζονται συστηματικά οι αργίες, οι ημέρες διακοπών Χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιριού, χωρίς και πάλι αμοιβή!

• Συχνά στα νηπιαγωγεία αυτά εργάζονται «εκπαιδευτικοί» χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα, ενώ οι νηπιαγωγοί δηλώνονται ως βοηθητικό προσωπικό.

Απλήρωτη εργασία και απασχόληση εκτός διδακτικών καθηκόντων

Όπως κατέδειξε και η πρόσφατη, μεγάλη έρευνα του Κλαδικού Ινστιτούτου της ΟΙΕΛΕ, ένα μεγάλο ποσοστό ιδιωτικών εκπαιδευτικών (περίπου το 40%!) υποχρεώνονται να παρέχουν κι άλλες υπηρεσίες, εκτός των διδακτικών τους υποχρεώσεων, χωρίς φυσικά αμοιβή.

Οι υπηρεσίες αυτές περιλαμβάνουν μια σειρά εργασιών, όπως συνοδεία σχολικών λεωφορείων, φύλαξη, αλλά κατά κύριο λόγο σχετίζονται με αδήλωτες εκπαιδευτικές δράσεις (όπως ενισχυτική διδασκαλία) που θα έπρεπε να δηλώνονται στο διοριστήριο, αλλά αυτό δεν συμβαίνει.

Από όλα τα παραπάνω (εμείς προκαλούμε τον ΣΙΣ να αντικρούσει τα στοιχεία μας με δικά του ερευνητικά δεδομένα) συνάγεται ότι πολλά ιδιωτικά σχολεία αποτελούν πεδίο παρανομίας, φοροδιαφυγής, μαύρης εργασίας και καταστρατήγησης θεμελιωδών εργασιακών και ανθρώπινων δικαιωμάτων. Καλούμε τις εποπτικές αρχές του Υπουργείου Παιδείας να προβούν σε πλήρεις, αντικειμενικούς και απροειδοποίητους ελέγχους στα ιδιωτικά σχολεία για να αποκατασταθεί η νομιμότητα και να αντιμετωπίσουν τον προβλεπόμενο πειθαρχικό και ποινικό έλεγχο όσοι εδώ και χρόνια συστηματικά περιφρονούν θεσμούς και νόμους, θεωρώντας ότι αποτελούν μια προνομιακή συντεχνία που λειτουργεί ως κράτος εν κράτει».

Πηγή: OIEΛΕ

 

 

 

 

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Η διπλή σημασία των ευρωεκλογών

Στο ερώτημα αν οι ευρωεκλογές έχουν ευρωπαϊκό ή εσωτερικό πολιτικό χαρακτήρα δεν υπάρχει καθαρή απάντηση. Όλες οι εκλογές έχουν εσωτερικό πολιτικό χαρακτήρα, πόσο μάλλον οι ευρωεκλογές, που διεξάγονται με απλή αναλογική σε ενιαία πανελλαδική περιφέρεια.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο