Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μ. Τζούφη: Το σύστημα διορισμών που επιλέχθηκε είναι ισορροπημένο

Μεγαλύτερη προϋπηρεσία και μοριοδότηση πτυχίου, αλλά υπάρχει και η γενιά που στην κρίση έφτιαχνε ακαδημαϊκά προσόντα

Ποτέ στο Δημόσιο δεν αναγνωριζόταν το σύνολο της προϋπηρεσίας, που το υπουργείο Παιδείας έφτασε για πρώτη φορά στους 120 μήνες, ενώ αύξησε και την μοριοδότηση για το βασικό πτυχίο, αλλά το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται και ανανέωση και υπάρχει μία ολόκληρη γενιά που στα χρόνια της κρίσης «έχτιζε» ακαδημαϊκά προσόντα, είπε η υφυπουργός Μερόπη Τζούφη μιλώντας Στο Κόκκινο. Το σύστημα διορισμών που επιλέχθηκε είναι ισορροπημένο, κάθε άλλο θα κινδύνευε να καταρρεύσει από ενστάσεις, όπως σημείωσε.

 «Είναι μία πολύ σημαντική ημέρα για το υπουργείο Παιδείας, γιατί είναι οι πρώτοι μόνιμοι διορισμοί μετά από δέκα χρόνια αδιοριστίας», τόνισε η κ. Τζούφη, ξεκινώντας φέτος με 4.500 διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό). «Σε αυτόν τον πολύ ευαίσθητο τομέα είναι οι πρώτοι διορισμοί, όλα αυτά τα χρόνια δούλευαν μόνο αναπληρωτές και ωρομίσθιοι». «Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι για αυτά τα παιδιά, που έχουν ανάγκη την μόνιμη παιδαγωγική σχέση», σημείωσε. Ταυτόχρονα, «έχουν διπλασιαστεί οι αναπληρωτές που υποστηρίζουν τις δομές», ενώ όπως προσέθεσε υπάρχει «αύξηση του μαθητικού που έχει ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Η κ. Τζούφη ανέφερε επίσης ότι ακολουθούν «επιπρόσθετα νομοθετικά βήματα για την βελτίωση και της ποιότητας, να αλλάξουν πολλά που πρέπει να βελτιωθούν.

Μετά την χτεσινή ψήφιση του νόμου, «θα γίνει μεγάλη προσπάθεια την επόμενη χρονιά να ανοίξουν τα σχολεία με τις μόνιμες προσλήψεις ... βεβαίως, γίνονται μέσω ΑΣΕΠ, υπάρχει μία χρονοβόρα διαδικασία», συνέχισε η κ. Τζούφη, τονίζοντας ότι οι αιτήσεις αναμένεται να είναι «τουλάχιστον 40.000 ... είναι πολύ μεγάλο έργο. Ακολουθεί η διαδικασία των ενστάσεων, οι προσωρινοί πίνακες, κτλ. Παρά ταύτα, θεωρούμε ότι θα κερδίσουμε το στοίχημα η επόμενη σχολική χρονιά να ξεκινήσει με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ... Ταυτόχρονα θα ανοίξουν και οι πίνακες για τους υπόλοιπους 10.500 εκπαιδευτικούς στην Γενική Εκπαίδευση, την επόμενη διετία. Εκεί, υπάρχουν 130.000 εκπαιδευτικοί, είναι μία διαδικασία πολύ πιο χρονοβόρα και πρέπει να ξεκινήσει και αυτή».

Αναφερόμενη στον μεγάλο αυτό αριθμό, που περιλαμβάνει τόσο αναπληρωτές όσο και πτυχιούχους που δεν έχουν ακόμη εργαστεί, η κ. Τζούφη σημείωσε ότι «το υπουργείο Παιδείας πρακτικά κλήθηκε να διαχειριστεί μία Παιδεία όπου δέκα χρόνια δεν έγινε κανένας διορισμός, είχαμε αποχωρήσεις περίπου 30.000 εκπαιδευτικών στην διάρκεια των μνημονίων. Αυτή την στιγμή μιλάμε για 15.000 μόνιμες θέσεις, τις οποίες διεκδικούν περίπου 150.000 εκπαιδευτικοί. Από αυτούς, 39.000 είναι αναπληρωτές (από ένα μήνα μέχρι και χρόνια προϋπηρεσίας, ενώ ένας πολύ μεγάλος αριθμός τουλάχιστον 70.000 δεν έχουν καμία προϋπηρεσία. Όπως και τα νέα παιδιά που τελειώνουν (σ.τ.σ. τις σχολές τους) και θέλουν να διεκδικήσουν μία θέση».

Στο σύστημα μοριοδότησης που προκρίθηκε, «η προϋπηρεσία μετρά όσο και τα ακαδημαϊκά προσόντα ... ενώ στην προϋπηρεσία αναγνώρισε την μεγαλύτερη που έχει αναγνωριστεί ποτέ στο Δημόσιο. Παλαιότερα, η ΟΛΜΕ έλεγε μέχρι 84 μήνες, εμείς φτάσαμε στους 120, δηλαδή πρακτικά 12 ως 14 χρόνια προϋπηρεσίας. Άρα καλύπτει το σύνολο της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών (από τους 39.000 αναπληρωτές μόνο ένα 0,6% έχει παραπάνω) ... αναγνωρίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ στο Δημόσιο», τόνισε η κ. Τζούφη. Παράλληλα, με την χτεσινή τροποποίηση πριν την ψήφιση, «αυξήσαμε ακόμη περισσότερο την μοριοδότηση στο βασικό πτυχίο», όπως προσέθεσε.

«Όλα αυτά τα χρόνια τα πανεπιστήμιά μας δίνουν μεταπτυχιακά αξιόπιστα και τα περισσότερα δωρεάν. Η συγκεκριμένη κυβέρνηση με νομοσχέδιο υποχρέωσε εκεί που τα μεταπτυχιακά ήταν επ' αμοιβή, το 30% των εισακτέων να είναι παιδιά που δεν έχουν την δυνατότητα να πληρώσουν, αλλά έχουν τα ακαδημαϊκά προσόντα», υπογράμμισε η κ. Τζούφη, για να σημειώσει επίσης το γεγονός ότι «υπάρχει μία πολύ μεγάλη γενιά -και κατέθεσα τα στοιχεία στη Βουλή- που σε αυτά τα χρόνια της κρίσης, που δεν είχε καμία δυνατότητα να μπει σε κανένα σύστημα, έφτιαχνε ακαδημαϊκά προσόντα. Πρέπει με κάποιο τρόπο να υπάρχει παράθυρο ανοιχτό ... ώστε οι πιο νέες γενιές προοπτικά να μπορούν να δουν τον εαυτό τους σε αυτό το σύστημα. Γιατί χρειαζόμαστε και ανανέωση και ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης».

Τέλος, θύμισε ότι έχουν τεθεί και κοινωνικά κριτήρια, όπως το ότι «διευρύνουμε την υποστήριξη της αναπηρίας. Ξεκινάμε να μοριοδοτούμε από το 50% και τον πάσχοντα και τους συζύγους ανθρώπων που πάσχουν και τους γονείς παιδιών με αναπηρία, ανάλογα με το ποσοστό λειτουργικής ανικανότητας ... Το σύστημα δεν προτάσσει καμία κατηγορία εκπαιδευτικών έναντι άλλων, προσπαθεί αν είναι αντικειμενικό, να μετρά όλα τα κριτήρια. Νομίζουμε ότι είναι ισορροπημένο ... κάθε άλλη επιλογή κινδύνευε -με τις ενστάσεις που ξέρετε ότι γίνονται- να καταρρεύσει», όπως υπογράμμισε η κ. Τζούφη.

Δείτε όλα τα σχόλια