Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Σκέψεις για αλλαγή του σχολικού ωραρίου

ΠΛΑΓΙΟΙ -- Μετά τις 15Αυγούστου οι ανακοινώσεις για Λύκειο και σύστημα εισαγωγής -- Επαναπροσδιορισμός της Γ’ Λυκείου, αναβάθμιση απολυτήριου -- Από τον Σεπτέμβριο ξεκινά σταδιακά η δίχρονη...

ΠΛΑΓΙΟΙ

-- Μετά τις 15Αυγούστου οι ανακοινώσεις για Λύκειο και σύστημα εισαγωγής

-- Επαναπροσδιορισμός της Γ’ Λυκείου, αναβάθμιση απολυτήριου

-- Από τον Σεπτέμβριο ξεκινά σταδιακά η δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σε 187 δήμους

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΧΡΥΣΑ ΒΑΪΝΑΝΙΔΗ

Το ενδεχόμενο να αλλάξει η ώρα έναρξης των μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά (2019-2020) εξετάζει το υπουργείο Παιδείας.

“Πρόκειται για μια σκέψη που επεξεργαζόμαστε γιατί και διεθνείς έρευνες δείχνουν ότι αυτό ευνοεί πολύ τα παιδιά” υπογράμμισε μιλώντας στην ΕΡΤ1 ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, χαρακτηρίζοντας το εγχείρημα “δύσκολο, άλλα όχι ανέφικτο”. Πρόκειται για μέτρο με παιδαγωγικά και κοινωνικά ερείσματα, το οποίο, όπως εξήγησε, έχουν ήδη υιοθετήσει εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών, με δεδομένο ότι τα παιδιά αποδίδουν πολύ καλύτερα στο σχολείο όταν τα μαθήματα ξεκινούν πιο αργά.

Ουσιαστικά, το υπουργείο Παιδείας μελετά να αλλάξει η ώρα έναρξης των μαθημάτων, που σήμερα είναι 8.15 π.μ., και να μετατεθεί χρονικά κατά 45 λεπτά. Προκειμένου να μη δημιουργηθεί πρόβλημα με τους εργαζόμενους γονείς, τα παιδιά θα μπορούν να προσέρχονται (όπως ισχύει σήμερα) από τις 7.30 το πρωί στα σχολεία, με τη ζώνη δραστηριοτήτων να επεκτείνεται έως τις 9 π.μ., οπότε και θα ξεκινούν τα μαθήματα. Σημειώνεται ότι με την αλλαγή του ωραρίου τα παιδιά θα τελειώνουν το σχολείο 45 λεπτά αργότερα.

Οι σχετικές αλλαγές ωστόσο δεν θα αφορούν τον προσεχή Σεπτέμβριο, αλλά τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά. Σύμφωνα με τον Κ. Γαβρόγλου, οι Περιφέρειες και δήμοι έχουν ήδη συνάψει συμβάσεις για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία, οπότε οποιαδήποτε αλλαγή φέτος θα δημιουργούσε “ένα οργανωτικό χάος”.

 

Σύστημα εισαγωγής

 

Για μετά τις 15 Αυγούστου μετατίθενται οι ανακοινώσεις για τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας. Οι σχετικές ανακοινώσεις ήταν προγραμματισμένες για το τέλος Ιουλίου, ωστόσο αναβλήθηκαν μετά τις φονικές πυρκαγιές που έπληξαν τη χώρα.

Βασικός πυλώνας των αλλαγών φαίνεται πως θα είναι ο επαναπροσδιορισμός της Γ’ Λυκείου ως τάξης. “Δεν έχουμε Γ’ Λυκείου, είμαστε μια χώρα χωρίς Γ’ Λυκείου. Αυτή πρέπει να φτιάξουμε. Ένα σχολείο έχει μια λογική μέσα του. Η μεγάλη έμφαση δίνεται λοιπόν στη Γ’ Λυκείου, ώστε να γίνει τέτοια που σιγά - σιγά τα παιδιά και οι οικογένειες να την παίρνουν σοβαρά” επισήμανε ο Κ. Γαβρόγλου, προσθέτοντας ότι ο τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν αποτελεί το μοναδικό πρόβλημα που διέπει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Παράλληλα, υπογράμμισε την αναγκαιότητα αναβάθμισης του απολυτηρίου, σημειώνοντας ότι αποτελεί “ένα συστατικό στοιχείο του κύρους του σχολείου. Εκπαιδευτικά συστήματα έχουν κύρος στον βαθμό που το απολυτήριο που παίρνεις στο τέλος των σπουδών σου έχει κύρος”. Σύμφωνα με πληροφορίες της “Α”, το απολυτήριο θα είναι αποτέλεσμα ενδοσχολικών διαδικασιών, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζονται το αδιάβλητο των εξετάσεων και η αξιοπιστία του απολυτήριου.

Ερωτηθείς πάντως για το ενδεχόμενο επίτευξης ευρύτερης πολιτικής συναίνεσης επί των αλλαγών, ο υπουργός Παιδείας παραδέχθηκε ότι ναι μεν όλα τα πολιτικά κόμματα συμφωνούν ως προς τα προβλήματα που υπάρχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα, υπάρχουν όμως διαφωνίες -όπως είναι λογικό άλλωστε- ως προς τις λύσεις.

 

Πυρόπληκτοι μαθητές/τριες

 

Σε διευκρινήσεις αναφορικά με τα μέτρα για τους πυρόπληκτους μαθητές/ριες προχώρησε ο Κ. Γαβρόγλου. Συγκεκριμένα, στους επιτυχόντες των Πανελλαδικών θα δοθεί ένα μπόνους της τάξης του 20% προκειμένου να εισαχθούν σε σχολές ως υπεράριθμοι -και όχι παίρνοντας τη θέση κάποιου άλλου παιδιού-, ενώ θα δίνεται δυνατότητα μετεγγραφής. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη λειτουργία τριών σχολείων στις πληγείσες περιοχές ώστε να υπάρχει ένας χώρος όπου τα παιδιά να μπορούν να απασχολούνται με τη συνδρομή εκπαιδευτικών και ψυχολόγων - εγχείρημα που, όπως είπε, αγκάλιασε η εκπαιδευτική κοινότητα.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας, από τον Σεπτέμβριο ξεκινά σε 187 δήμους (από τους 325) η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία, με το μέτρο να επεκτείνεται σε βάθος τριετίας και στους υπόλοιπους δήμους της χώρας.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Τώρα δεν παίζουμε

Αυτή η κυβέρνηση τράβηξε μέχρι σήμερα έναν εξαιρετικά δύσκολο δρόμο. Εξελέγη με την εντολή να υλοποιήσει μια συμφωνία που δεν ήταν δική της. Είχε να διαχειριστεί μια κοινωνία εξουθενωμένη και...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο