Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς

Κ. Γαβρόγλου: Ιδεολογικό άλλοθι και φυσικό εργαλείο για τα ρεζιλίκια των απολύσεων το Π.Δ. 152 - Επιμένει η Ν.Δ. στην επαναφορά του μέτρου - «Αν θέλαμε να κομματικοποιήσουμε, έχουμε πολύ καλές συνταγές από σας» παρατήρησε δηκτικά ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου θυμίζοντας διάφορα περιστατικά «αξιοκρατίας» επί των προηγούμενων κυβερνήσεων

«Το Προεδρικό Διάταγμα 152 χρησιμοποιήθηκε ως το ιδεολογικό άλλοθι και το φυσικό εργαλείο για να γίνουν αυτά τα ρεζιλίκια που έγιναν» με τις απολύσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, τόνισε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου αναφερόμενος στην κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης. Η Ν.Δ. επέμεινε ότι θα επαναφέρει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών «χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα», ενώ ο Κ. Γαβρόγλου επέκρινε έντονα τους ισχυρισμούς της ότι το Π.Δ. 152 δεν οδήγησε σε διαθεσιμότητες και απολύσεις στην εκπαίδευση.

Ο Κ. Γαβρόγλου απάντησε δηκτικά και στους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης περί προσπάθειας της κυβέρνησης να αλώσει κομματικά τον χώρο της Παιδείας. «Αν θέλαμε να κομματικοποιήσουμε, έχουμε πολύ καλές συνταγές από σας. Είχαμε κανένα λόγο να επινοήσουμε νέα σχήματα κομματικοποίησης;» αναρωτήθηκε ο Κ. Γαβρόγλου συμπληρώνοντας ότι «θα ήμασταν ανόητοι να μην ακολουθήσουμε τους μέντορες του κομματικού κράτους κι αυτοί είναι η αντιπολίτευση».

Περιστατικά «αξιοκρατίας» του παρελθόντος

Μάλιστα, ο Κ. Γαβρόγλου θυμήθηκε διάφορα περιστατικά «αξιοκρατίας» από τις εποχές διακυβέρνησης των κομμάτων της αντιπολίτευσης, όπως τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, «εφεύρεση» του ΠΑΣΟΚ, που στην ουσία ήταν διορισμένα πολιτικά στελέχη. Ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε ακόμα και σε κάποιες εκλογές που έγιναν Μάρτιο για να ακολουθήσει τον Σεπτέμβριο η παύση με υπουργική απόφαση 400 στελεχών της εκπαίδευσης που είχαν επιλεγεί με κρίση, για να διοριστούν «προσωρινά» στη θέση τους άλλα στελέχη για... τρία χρόνια.

Ο Κ. Γαβρόγλου απέρριψε τους ισχυρισμούς της Ν.Δ. ότι η επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης γίνεται από όργανο που διορίζεται κατά πλειοψηφία από την κυβέρνηση, αντιτείνοντας ότι όλα τα μέλη επιλέγονται αξιοκρατικά. Ο Κ. Γαβρόγλου διευκρίνισε ότι στο συμβούλιο επιλογής συμμετέχει από ένας εκπρόσωπος του ΑΣΕΠ και της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, δύο πανεπιστημιακοί που επιλέγει ο υπουργός μετά από δημόσια πρόσκληση, καθώς κι ο γενικός διευθυντής του υπουργείου Παιδείας που επίσης επιλέγεται με αξιοκρατικό τρόπο.

Όχι στα ισόβια στελέχη της εκπαίδευσης

Σχετικά με τον περιορισμό των θητειών για τα στελέχη της εκπαίδευσης, ο Κ. Γαβρόγλου προχώρησε σε μεταβατική αλλαγή ώστε όσοι έχουν ήδη συμπληρώσει δύο θητείες να μπορούν να είναι ξανά υποψήφιοι. Συγκεκριμένα, το σύνολο των θητειών των στελεχών αυτών θα θεωρηθεί ως μία θητεία, άρα έχουν δικαίωμα νέας υποψηφιότητας. Ο Κ. Γαβρόγλου επέκρινε την αντίδραση στον περιορισμό των θητειών σχολιάζοντας ότι «αν θεωρούν ότι είναι και ισόβιοι και αναντικατάστατοι και τους τρομάζει να ξαναπάνε πίσω στην τάξη, νομίζω ότι το καλύτερο θα ήταν να πουν 'διάλεξα λάθος επάγγελμα'».

«Όποιους τρομάζουν οι συλλογικότητες, να το πουν»

Για το ζήτημα των σχολικών συμβούλων και τις αντιδράσεις και τις νέες δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης, ο Κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι πρέπει να περάσουμε από το προσωποκεντρικό μοντέλο στο συλλογικό, πυρήνας του οποίου είναι ο σύλλογος διδασκόντων. Ο Κ. Γαβρόγλου επισήμανε τις σημαντικές αλλαγές στην κοινωνία τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ προέτρεψε «όποιους τρομάζουν οι συλλογικότητες, να το πουν», συμπληρώνοντας ότι αυτό «είναι μια θέση δική μας, είναι μια θέση της Αριστεράς».

Αντιπαράθεση με το ΚΚΕ για το Μουσείο Ολοκαυτώματος

Ο Κ. Γαβρόγλου είχε αντιπαράθεση και με το ΚΚΕ, επειδή δήλωσε ότι θα ψηφίσει «παρών» στην τροπολογία για τη δημιουργία Μουσείου Ολοκαυτώματος στην Θεσσαλονίκη. Το ΚΚΕ επικαλέστηκε την πρόβλεψη ότι το Μουσείο εντάσσεται στην υπό σύσταση διεθνή ένωση μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα AISBL με έδρα το Βέλγιο. Ο Κ. Γαβρόγλου κατηγόρησε το ΚΚΕ ότι ο «μεσσιανικός» τρόπος με τον οποίο πολιτεύεται το οδηγεί συχνά σε θεωρίες συνωμοσίας.

Ο Κ. Γαβρόγλου προχώρησε σε αλλαγές επαναφέροντας τη μαγνητοφώνηση της συνέντευξης παρ' ότι δεν ισχύει αλλού στο Δημόσιο, ενώ απέσυρε τη διάταξη για την επιλογή των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τα σχολεία με τα προσφυγόπουλα ώστε να μην υπάρχει καμία «σκιά» ότι η διάταξη «προϊδεάζει», τρόπους και κριτήρια μόνιμων διορισμών. Επίσης το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα που επιθυμεί να δώσει παιδαγωγική επάρκεια θα το κάνει με έγκριση του προγράμματος μαθημάτων από τη γενική συνέλευση του τμήματος και τη Σύγκλητο χωρίς εμπλοκή του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Δ. Μπαξεβανάκης: Η κυβέρνηση προσλαμβάνει

«Να μην αλλάξετε τίποτα: Αυτό είναι το αποτέλεσμα της όποιας κριτικής ασκείται» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας Δ. Μπαξεβανάκης απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση. Ο Δ. Μπαξεβανάκης επισήμανε τις διαφορές μεταξύ των δύο παρατάξεων θυμίζοντας πως, παρ' ότι κυβέρνησαν και οι δύο σε καιρούς Μνημονίων, η προηγούμενη κυβέρνηση απέλυε εκπαιδευτικούς, ενώ η σημερινή προσλαμβάνει. Ο Δ. Μπαξεβανάκης επανέλαβε κι αυτός την αναγκαιότητα τα μονοπρόσωπα όργανα υποστήριξης της εκπαίδευσης που δρούσαν χωρίς συντονισμό να αντικατασταθούν από συλλογικά όργανα, όπως και να καταστεί ο σύλλογος διδασκόντων το κυρίαρχο όργανο στο σχολείο.

Μ. Τζούφη: Περισσότερες προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή

Η υφυπουργός Παιδείας Μ. Τζούφη επισήμανε ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν στον κρίσιμο τομέα της Ειδικής Αγωγής, θύμισε όμως τις σημαντικές παρεμβάσεις της σημερινής κυβέρνησης. Η Μ. Τζούφη υπογράμμισε ότι έγιναν περισσότερες προσλήψεις από ποτέ στην Ειδική Αγωγή, ενώ όλα τα σχολεία και οι τάξεις ένταξης στελεχώθηκαν έγκαιρα από την αρχή της χρονιάς. Τα αιτήματα για παράλληλες στηρίξεις ικανοποιήθηκαν κατά το ήμισυ, ήταν όμως σχεδόν διπλάσια από ό,τι παλιότερα. Η Μ. Τζούφη ζήτησε «συναινετικό κλίμα» από τα κόμματα για την αντιμετώπιση των κρίσιμων στοιχημάτων στην Ειδική Αγωγή.

Για «αλλαγή παραδείγματος» στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου έκανε λόγο η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φ. Βάκη τονίζοντας ότι αυτό γίνεται «πιο ανοικτό, πιο συνεργατικό, δημοκρατικότερο», σε αντίθεση με το συγκεντρωτικό πρότυπο του παρελθόντος. «Από το σχολείο της κρίσης πηγαίνουμε στο σχολείο της ανάπτυξης» επισήμανε ο πρώην υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης σημειώνοντας ότι το νέο σχολείο πρέπει να είναι «δημοκρατικό, ανοιχτό στην καινοτομία και τη βιωματική εκπαίδευση», ενώ καταφέρθηκε εναντίον των «αναχρονιστικών νεοφιλελεύθερων στερεότυπων» που προωθούν τον διαχωρισμό και τον ανταγωνισμό των σχολείων.

Επιμένει στην αξιολόγηση ο Κ. Τζαβάρας

«Δεν μπορείτε να αντιληφθείτε τι σημαίνει αξιολόγηση, σας εμποδίζουν διάφορες ιδεοληψίες» υποστήριξε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κ. Τζαβάρας. Ο εισηγητής της Ν.Δ. Γ. Ανδριανός επανέλαβε τη δέσμευση για επαναφορά της αξιολόγησης και στους εκπαιδευτικούς «χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με δίκαια και αδιάβλητα κριτήρια», αλλά και για την κατάργηση της αξιολόγησης των προϊστάμενων από τους υφισταμένους τους. Ο Γ. Ανδριανός κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιχειρεί «να ξηλώσετε χρήσιμες και δοκιμασμένες στον χρόνο δομές, να βάλετε στην άκρη ικανά και έμπειρα στελέχη για να ορίσετε κομματικούς θεματοφύλακες όπου προλαβαίνετε περισσότερο».

Φ. Γεννηματά: ΣΥΡΙΖοποίηση της εκπαίδευσης

Για «ΣΥΡΙΖοποίηση της εκπαίδευσης» κατηγόρησε την κυβέρνηση η επικεφαλής του ΚΙΝ.ΑΛΛ. Φ. Γεννηματά υποστηρίζοντας ότι επιδιώκεται η επιλογή «κολλητών». Η Φ. Γεννηματά τάχθηκε εναντίον των αλλαγών για την αξιολόγηση ισχυριζόμενη ότι θα είναι από τις πρώτες που θα καταργηθούν, ενώ διαφώνησε με την αξιολόγηση «από κάτω προς τα πάνω». Η Φ. Γεννηματά δεν απέφυγε αναφορές στην υποτιθέμενη «βία και ανομία» στα πανεπιστήμια, ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «κουβαλά νερό στον μύλο της Ν.Δ.» καθιστώντας την «εγγυητή στον χώρο της Παιδείας» παρ' ότι δεν πιστεύει στον δημόσιο χαρακτήρα της.

Δείτε όλα τα σχόλια