Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

"Σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό ναι, αλλά με εκπαιδευτικά κριτήρια"

Μιλώντας στην «Αυγή», ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος εξήγησε ότι η ουσία του ζητήματος δεν θα έπρεπε να εστιάζει στο «αν απαγορεύονται οι εκδρομές στο εξωτερικό, που δεν απαγορεύονται, αλλά ποιες εκδρομές επιτρέπονται»

Σχεδόν έναν χρόνο μετά τη δημοσίευση της Υπουργικής Απόφασης που θέτει τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, “γαλάζια” στελέχη και ΜΜΕ προσκείμενα στην αξιωματική αντιπολίτευση ξεκινούν εκστρατεία παραπληροφόρησης περί «κατάργησης» των εκδρομών στο εξωτερικό.

Με ευφυολογήματα όπως «απαγορευτικό στις πολιτιστικές εκδρομές μαθητών στο εξωτερικό», «κατάργηση σχολικών εκδρομών στο εξωτερικό» και «το υπ. Παιδείας καταργεί τις μετακινήσεις μαθητών τύπου Erasmus», μεγάλη μερίδα του Τύπου συντονισμένα ανακατασκεύασε μια περσινή είδηση προκαλώντας σύγχυση στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Από κοντά και ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Άδωνις Γεωργιάδης, που σε τιτίβισμά του σχολίασε: «Η κατάργηση των εκπαιδευτικών ταξιδιών στο εξωτερικό των παιδιών και κυρίως το σκεπτικό της δείχνει την Ελλάδα που θέλει ο ΣΥΡΙΖΑ, μικρή και απομονωμένη. Εμείς θέλουμε μια Ελλάδα ανοιχτή και σίγουρη για τον εαυτό της, πρωταγωνίστρια». Μέσω Τwitter τοποθετήθηκε επί του θέματος ακόμη ένα σημαίνον “γαλάζιο” στέλεχος, ο τομεάρχης Εθνικής Άμυνας της Ν.Δ. Βασίλης Κικίλιας.., ενημερώνοντας ότι «ακόμα και στην Ανατολική Γερμανία μπορούσες να ταξιδέψεις, μετά τα 60».

Αποκαθιστώντας την αλήθεια

Η αλήθεια, ωστόσο, πόρρω απέχει από τις αιτιάσεις των γαλάζιων στελεχών και ΜΜΕ, όπως άλλωστε μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει διαβάζοντας απλώς τη σχετική Υπουργική Απόφαση. Όπως αναφέρει και το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του, «οι μόνες εκπαιδευτικές εκδρομές που δεν επιτρέπονται στο εξωτερικό είναι αυτές που εντάσσονται στο πλαίσιο προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (πολιτιστικών ή περιβαλλοντικών). Παρ’ ότι η Υπουργική Απόφαση παροτρύνει γενικά τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών εντός της χώρας σε περιοχές με ιστορικό, αρχαιολογικό, περιβαλλοντικό ενδιαφέρον και φυσικό κάλλος, δεν απαγορεύει την πραγματοποίηση των πενθήμερων εκδρομών της τελευταίας τάξης του Λυκείου στο εξωτερικό».

Ειδικότερα, εξακολουθούν να προβλέπονται όλες οι εκδρομές εξωτερικού που υλοποιούνται στο πλαίσιο: α) εκπαιδευτικών ανταλλαγών, β) αδελφοποίησης σχολικών μονάδων, γ) εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων (Erasmus κ.τ.λ.), δ) προγραμμάτων διεθνών οργανισμών, ε) συμμετοχών σε διεθνείς συναντήσεις, συνέδρια, ημερίδες, διαγωνισμούς, μαθητικές επιστημονικές ολυμπιάδες και άλλες διεθνείς εκδηλώσεις και στ) προσκλήσεων από σχολεία της oμογένειας.

Ο λόγος για τον οποίο περιορίστηκαν στο εσωτερικό της χώρας οι εκδρομές πολιτιστικών και περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, «η γενική διαπίστωση ότι οι οικογένειες πολλών μαθητών και μαθητριών αδυνατούν να πληρώσουν τα έξοδα μιας εκδρομής εξωτερικού. Εξαιτίας αυτού, η διοργάνωση τέτοιων εκδρομών βιώνεται τραυματικά από τα παιδιά που δεν μπορούν να συμμετάσχουν σ’ αυτές μαζί με την υπόλοιπη ομάδα των συμμαθητών/τριών τους». Λαμβάνοντας υπόψη ότι «είναι πάμπολλες και ποικίλες οι εναλλακτικές δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών εκδρομών, κρίθηκε αναγκαίο να προστατευτούν από τέτοιες πικρίες οι μαθητές και οι μαθήτριες των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα».

Με εκπαιδευτικά κριτήρια οι εκδρομές

Μιλώντας στην «Αυγή», ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος εξήγησε ότι η ουσία του ζητήματος δεν θα έπρεπε να εστιάζει στο «αν απαγορεύονται οι εκδρομές στο εξωτερικό, που δεν απαγορεύονται, αλλά ποιες εκδρομές επιτρέπονται» και εξήγησε: «Ουσιαστικά, όλες οι εκδρομές επιτρέπονται, εκτός από αυτές που γράφονταν σε ένα τεχνικό δελτίο με το τίτλο ‘εκπαιδευτικά’ ή ‘περιβαλλοντικά’ προγράμματα και κατέληγαν στην Disneyland ή εμπορικούς δρόμους της Μαδρίτης, δραστηριότητες που δεν έχουν κάποιο εκπαιδευτικό νόημα για τους μαθητές». Έτσι, «το υπουργείο δεν δέχεται πια αποφάσεις που θα βγαίνουν με τον τίτλο πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά γενικώς και αόριστα, πρέπει να εξηγείται τι ακριβώς θα πάνε να κάνουν οι μαθητές. Αδελφοποίηση, ανταλλαγή, θρησκευτικός τουρισμός, εκπαιδευτικό πρόγραμμα διεθνών οργανισμών, πρόσκληση από σχολείο της ομογένειας, όλα αυτά τα δεχόμαστε». «Θέλουμε να σταματήσει η κατάχρηση που γίνεται στην Όξφορντ Στριτ και στους εμπορικούς δρόμους του Παρισίου. Θέλουμε πραγματικά εκπαιδευτικές εκδρομές» συμπλήρωσε ο Γ. Αγγελόπουλος.

Επιπλέον, σημειώνει ότι «εδώ υπήρχε ένας μεγάλος κύκλος εργασιών που δεν βλέπουμε αν εξυπηρετούσε πραγματικά εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπαρήγαγε τις ανισότητες».

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Σταθερά και αποφασιστικά

Η συμφωνία των Πρεσπών είναι ένας από τους λόγους που μπορεί κανείς να είναι περήφανος γι' αυτή την κυβέρνηση. Είναι μια συμφωνία που κλείνει πληγές δεκαετιών και τις εμποδίζει να κακοφορμίσουν σε...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο