Live τώρα    
13°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
11.7°C15.2°C
4 BF 82%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
13.0°C16.8°C
3 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
15 °C
14.9°C17.0°C
2 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.1°C19.8°C
3 BF 49%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
13.9°C15.2°C
2 BF 77%
Οξύτονα / Σημαιοφόροι και Κασσάνδρες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Οξύτονα / Σημαιοφόροι και Κασσάνδρες

Άλλη μια πικρή απογοήτευση βίωσε σύσσωμη η συντηρητική αντιπολίτευση στο θέμα της κλήρωσης των σημαιοφόρων. Όπως θυμόμαστε, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού είχε σηκώσει πολύ κουρνιαχτό με την ψήφιση των σχετικών διατάξεων και με τη βοήθεια των φιλικών μιντιακών συγκροτημάτων βομβάρδισε κυριολεκτικά την κοινή γνώμη με οιμωγές, θρήνους και διαμαρτυρίες για την αριστεία που χάνεται και για το άγος της λαχειοφόρου πρακτικής που εισήγαγε το υπουργείο Παιδείας.

Έχει σημασία να επισημάνει κανείς ότι η αναγνώριση της αποτυχίας αυτής της εκστρατείας έρχεται πια από την «Καθημερινή», που σε άρθρο του εκπαιδευτικού της συντάκτη (22.10) παραδέχεται ότι «οι αντιδράσεις στο σύνολο των δημοτικών σχολείων της χώρας είναι λίγες, καταδεικνύοντας ότι ο ιδεολογικός - πολιτικός πόλεμος του καλοκαιριού για το θέμα εξαντλήθηκε σε επίπεδο κεντρικής πολιτικής σκηνής».

Επιστέγασμα όλων η δήλωση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου ότι για μια ακόμα φορά οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν. «Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί αγνόησαν τις αβάσιμες προφητείες και αποδείχθηκαν έτοιμοι να εφαρμόσουν τον νέο τρόπο επιλογής των σημαιοφόρων στα δημοτικά σχολεία με κλήρωση, που έγινε ομαλά και σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα» τόνισε ο υπουργός.

Απόφαση «καραμπινάτη»

«Καραμπινάτη» η απόφαση του ΣτΕ για την περίπτωση του πρώην πρύτανη του Πανεπιστημίου Θράκης Θ. Καραμπίνη. Για όσους δεν θυμούνται περί τίνος πρόκειται, θυμίζουμε ότι ο Θ. Καραμπίνης είχε παυθεί από τα καθήκοντά του και είχε παραπεμφθεί στο Πειθαρχικό από τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου ως υπαίτιος οικονομικών σκανδάλων. Προσέφυγε λοιπόν στο ΣτΕ επιζητώντας τη δικαίωσή του και καταγγέλλοντας ταυτόχρονα ότι πρόκειται για «πολιτική δίωξη».

Ωστόσο η απόφαση του ΣτΕ κάθε άλλο παρά τον δικαίωσε. Προς μεγάλη απογοήτευσή του, απέρριψε την αίτηση αναστολής ως προς την παύση των καθηκόντων του, με αποτέλεσμα να επισημοποιηθεί η απομάκρυνσή του και να παραμείνει στη θέση του πρυτανεύοντος ο Σ. Τουλουπίδης. Η απόφαση αυτή όχι μόνο δικαιώνει τον υπουργό Παιδείας, αλλά και αφήνει εκτεθειμένους όλους εκείνους που είχαν υιοθετήσει αβασάνιστα τους ισχυρισμούς περί πολιτικής δίωξης.

Αναγνώριση του παράδοξου

«Σιωπηλός υποσιτισμός και παχυσαρκία: αναγνώριση του παράδοξου» είναι ο τίτλος άρθρου στην «Καθημερινή» (13.10). Ποιο είναι, κατά τον συντάκτη του άρθρου, το παράδοξο; Ότι η υποθρεψία σε μια σύγχρονη κοινωνία μπορεί κάλλιστα να συνυπάρχει με την παχυσαρκία, πράγμα που συμβαίνει και στην ελληνική περίπτωση.

«Ακόμα και στις αναπτυσσόμενες χώρες», αναφέρεται στο άρθρο, «όπου παραδοσιακά ο υποσιτισμός θεωρείται το κυριότερο διατροφικό πρόβλημα, το ποσοστό των υπέρβαρων και παχύσαρκων ατόμων αυξάνεται με ανησυχητικούς ρυθμούς. Είναι η περίπτωση του παιδιού που δεν έχει πρόσβαση σε φρέσκα φρούτα, λαχανικά, νωπό κρέας, ψάρι, γάλα, αλλά μπορεί να υπερκαταναλώνει μονοφαγικά τροφές όπως ρύζι ή πατάτα, επειδή αυτές είναι περισσότερο διαθέσιμες».

Χαιρόμαστε πραγματικά που η εφημερίδα αναγνωρίζει επιτέλους το παράδοξο. Και θυμίζουμε ότι πριν από αρκετά χρόνια, όταν πρωτοεμφανίστηκαν τα φαινόμενα υποσιτισμού και λιποθυμίας στα σχολεία, ο Πάσχος Μανδραβέλης στην ίδια εφημερίδα (10.3.2013), σε άρθρο του με τίτλο «Η προπαγάνδα της συγκίνησης», σημείωνε: «Οι “λιποθυμίες στα σχολεία” είναι μόνο ένα μέσον στην προπαγάνδα της συγκίνησης την οποία χρησιμοποιεί (με εξαιρετική επιτυχία, ελέω των ρηχών ΜΜΕ) το αντιμνημονιακό μέτωπο».

Υποστήριζε δε το “αβάσιμo”’ τέτοιων καταγγελιών με επιχειρήματα του τύπου ότι, αντίθετα, την ίδια περίοδο «(...) το βασικό πρόβλημα των παιδιών στην Ελλάδα ήταν η αύξηση της παχυσαρκίας». Στερνή μου γνώση...

«Επιστημονικό» παράδοξο

Μια και γίνεται λόγος για παράδοξα, ας αναφέρουμε άλλο ένα, που παρατηρείται στοn χώρο των λεγόμενων επιστημονικών ενώσεων των εκπαιδευτικών. Όλες σχεδόν οι ενώσεις αυτού του χώρου διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση των αντίστοιχων μαθημάτων στο Λύκειο που σχεδιάζει να εφαρμόσει από τον επόμενο χρόνο η κυβέρνηση. Τεκμηριώνουν δε αυτή την υποβάθμιση κυρίως με ποσοτικά κριτήρια και, για την ακρίβεια, με βάση τις προβλεπόμενες ώρες ανά μάθημα στο προτεινόμενο πρόγραμμα.

Από την άλλη πλευρά είναι γεγονός πως οι συνολικές ώρες που προβλέπονται στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα του Λυκείου παραμένουν σχεδόν οι ίδιες με πριν, με ελάχιστη ίσως μείωση. Πώς λοιπόν συμβαίνει σε όλα τα μαθήματα να υφίσταται ταυτόχρονα μείωση ωρών, όταν το σύνολο των ωρών δεν αλλάζει σημαντικά; Επιστημονικές ενώσεις είναι, εξειδικεύονται στα επιστημονικά παράδοξα, ας δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στη λύση του παραδόξου.

* «Η έξοδος από την κρίση και η πλήρης ανάκτηση της εθνικής μας κυριαρχίας είναι δική μας υπόθεση».

* Αυτό δηλώνει η τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ. Νίκη Κεραμέως (ειδήσεις, 30.9). Και προφανώς έχει ισχυρή δικαιολογία:

* Ο τρώσας και ιάσεται...

* «Λιγότεροι οι αριστούχοι μαθητές» θρηνεί η βολιώτικη «Θεσσαλία» (21.10).

* Παρά τις θρηνωδίες, ένας στους τέσσερις οι αριστούχοι στη Μαγνησία.

* Μα, καλά, δεν έχει πέσει ακόμα ο «μπαλτάς» στην αριστεία;

* Πένθιμες κωδωνοκρουσίες για την αλλαγή του φύλου διέταξε ο Αιγιαλείας και Καλαβρύ(σ)των Αμβρόσιος.

* Ως σύγχρονος Κουασιμόδος.

* Χωρίς ίχνος από την ανθρωπιά και την καλοσύνη του συμπαθούς κωδωνοκρούστη του Ουγκώ.

* Τι χρειάζεται για να βρεθεί ένας πρώην μέτριος μπαλαδόρος σαν τον Τσιάρτα στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας;

* Ίσως αρκεί περισσό θράσος κι ακόμα περισσότερη άγνοια.

* «Ο θεός έπλασε τον Αδάμ και την Εύα. Τα υπόλοιπα κατασκευάστηκαν για κατανάλωση» δήλωσε το δοκησίσοφο αρσενικό.

* Τα υπόλοιπα τα ανέλαβαν πρόθυμα μίντια.

* Να αποδείξει ότι υπάρχουν ομοφυλόφιλοι μητροπολίτες.

* Αυτό ζητάει από τον Γιάννη Ραγκούση η Εκκλησία με εξώδικό της.

* Πάλι καλά.

* Γιατί θα μπορούσε να ζητήσει ένα πολύ δυσκολότερο άθλο.

* Να αποδείξει ότι δεν υπάρχουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL