Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.8°C18.2°C
4 BF 56%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
12.4°C15.6°C
3 BF 66%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
14 °C
13.2°C14.4°C
3 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
14.9°C16.8°C
3 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.9°C13.9°C
2 BF 58%
Σωρεία αντιδράσεων για τους σχολάρχες, σιγή ιχθύος από την αντιπολίτευση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σωρεία αντιδράσεων για τους σχολάρχες, σιγή ιχθύος από την αντιπολίτευση

Την “οργή και αγανάκτηση” της συνομοσπονδίας ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΕΣΑμεΑ) προκαλεί η αξίωση των σχολαρχών να μην γράφουν στα ιδιωτικά σχολεία μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Προκαλεί και τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών του ιδιωτικού τομέα (ΟΙΕΛΕ) που καταγγέλλουν “ακραίες, ολοκληρωτικές λογικές «καθαρότητας» οι οποίες αγγίζουν τα όρια του κοινωνικού ρατσισμού”. “Δεν θέλουν τα παιδιά αυτά στα σχολεία τους, για να μην «χαλάσει» η ειδυλλιακή εικόνα ενός ομογενοποιημένου κοινωνικά μαθητικού πληθυσμού. Και, δυστυχώς, δεν είναι πρώτη φορά. Το έχουν ξανακάνει, όταν αρνήθηκαν την πρόταση της ΟΙΕΛΕ για να δεχτούν στα ιδιωτικά σχολεία τα παιδιά των προσφύγων”, κατά την ομοσπονδία.

Υπενθυμίζεται ότι ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων αντέδρασε ενάντια σε ρύθμιση που προωθεί το υπουργείο στο σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση, η οποία υποχρεώνει τα ιδιωτικά σχολεία «να εγγράφονται σε αυτά και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία της γενικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». «Απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξαιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους», τονίζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Δυστυχώς η αντιπολίτευση ένιπτε τας χείρας της επί του θέματος...

Η επίμαχη ρύθμιση ήρθε σε συνέχεια καταγγελιών που έφταναν στα αυτιά του υπουργού και των συνεργατών του περί άρνησης διάφορων σχολαρχών να εγγράψουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στην ουσία, όμως, επιζητούν ευελιξία ως προς την οργάνωση των προγραμμάτων και των τάξεων στα ιδιωτικά σχολεία -που στην ουσία ποτές δεν αποσύρθηκε, απλώς τέθηκε σε έλεγχο και υπό την εποπτεία της πολιτείας. Επιζητούν ακόμη πλήρη ασυδοσία ως τις προδιαγραφές με τις οποίες οφείλουν να δομούν τους χώρους στους οποίους προσφέρουν το αγαθό της εκπαίδευσης.

Οι εκπρόσωποι των επιχειρηματικών συμφερόντων στον χώρο της εκπαίδευσης έδειξαν περίσσιο θράσος, όταν με γλώσσα που θα ζήλευε η Χρυσή Αυγή, έστειλαν στον Κ. Γαβρόγλου το υπόμνημά τους στο οποίο μιλούν για μια "σοβιετικού τύπου νομοθέτηση" και “αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού”. Το υπόμνημα επεστράφη ως “υπηρεσιακώς απαράδεκτο από τον ίδιο τον Κώστα Γαβρόγλου.

Κ. Γαβρόγλου: Επικίνδυνες νοοτροπίες

Σε επιστολή του προς τους σχολάρχες ο Κ. Γαβρόγλου κατήγγειλε χθες "επικίνδυνες νοοτροπίες", που "υποκρύπτουν προσπάθεια αποφυγής και αναδεικνύουν την έλλειψη αποδοχής του δικαιώματος παροχής ίσων ευκαιριών". "Ο προβληματισμός μας είναι αν οι γονείς και τα παιδιά που πηγαίνουν με κόστος στα συγκεκριμένα σχολεία γνωρίζουν το επίπεδο, το ύφος και το ήθος των συγκεκριμένων ιδιοκτητών αυτών των σχολείων", τονίζει ο υπουργός Παιδείας, επισημαίνοντας ότι οι εκφράσεις που χρησιμοποιούν οι σχολάρχες "δεν περιποιούν τιμή σε όποιον τις λέει και τις γράφει".

"Δυστυχώς ο καθένας διεκδικεί και εν τέλει κερδίζει τη θέση που του αντιστοιχεί στην πολιτική και κοινωνική ζωή του τόπου", καταλήγει.

"Φωτιά" οι έλεγχοι του ΕΟΠΠΕΠ

Τις ακραίες αντιδράσεις των σχολαρχών ανέδειξε χθες μόνη η “Α”. Σε παλαιότερο ρεπορτάζ είχαμε φέρει στο φως έκθεση που αποτυπώνει τις κτηριολογικές παραβάσεις των ιδιωτικών σχολείων, κατά τους ελέγχους του Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ). Οι έλεγχοι ξεκίνησαν το πρώτο τρίμηνο του 2016, για πρώτη φορά. Από τις προηγούμενες κυβερνήσεις δεν εφαρμόστηκε το ισχύον νομικό πλαίσιο για τον έλεγχο και ανάκληση των αδειών λειτουργίας από τα χέρια των σχολαρχών. Είναι, μάλιστα, ιδιαίτερα ανησυχητικό το γεγονός ότι πολλά σχολεία, μετά την ίδρυσή τους, δεν κατέθεσαν ποτέ εκ νέου “φάκελο” με τα στοιχεία λειτουργίας τους στο υπουργείο Παιδείας.

Οι έλεγχοι ανέδειξαν σωρεία παραβάσεων, ιδιαίτερα σοβαρών, όπως έλλειψη πυρασφάλειας, ακόμη και σε “μεγάλα ονόματα” του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Μάλιστα, και η ΟΙΕΛΕ έχει καταγγείλει περιστατικά σχολείων που λειτουργούν ακόμη και χωρίς πολεοδομική άδεια.

ΕΣΑμεΑ: Να απολογηθούν δημόσια

«Ανθρωπισμός» η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στην εκπαίδευση; Μήπως στο τέλος - τέλος και «φιλανθρωπικό έργο»; Αυτό διερωτάται η συνομοσπονδία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. “Πρόκειται για απαράδεκτο, αντικοινωνικό και ρατσιστικό λόγο που προάγει τη διάκριση και αρθρώνεται στην Ελλάδα χώρα μέλος της Ε.Ε., στην Ελλάδα που έχει κυρώσει τη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο, με πλούσιο νομικό πολιτισμό κατά των διακρίσεων”, κατηγορεί, ζητώντας από τους σχολάρχες να αποσύρουν το υπόμνημά τους και να απολογηθούν δημόσια. Οι τελευταίοι, πάντως, τηρούσαν σιγή ιχθύος μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές...

“Υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία που εγγράφουν μαθητές με αναπηρία και τηρούν τις εύλογες προσαρμογές”, υπενθυμίζει η ΕΣΑμεΑ. Το ίδιο και η ΟΙΕΛΕ: “Πολλά ιδιωτικά σχολεία παρέχουν σημαντικό κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο, ενώ σέβονται τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα των εργαζόμενων σ’ αυτά".

ΟΙΕΛΕ: Ακραίοι φανατικοί

“Δυστυχώς όμως υπάρχει μια μικρή ομάδα ακραίων φανατικών που δυσφημεί τον χώρο και βλάπτει σοβαρά την Παιδεία. Απολάμβαναν ισχυρή στήριξη από συγκεκριμένους πολιτικούς και μηντιακούς κύκλους”, καταγγέλλουν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, θυμίζοντας ότι το 2014 “οι σχολάρχες κατέθεσαν μήνυση (!) κατά του προέδρου της ΟΙΕΛΕ, επειδή είχε το «θράσος» να καταγγείλει τα αίσχη με τους παράνομους τίτλους στην Κομισιόν”...

Εμπλοκή των κοινωνικών φορέων

Οι πρόεδροι των ΕΣΑμεΑ και ΟΙΕΛΕ συναντήθηκαν χθες και κατέθεσαν στον υπουργό Παιδείας κοινό αίτημα για προσθήκη στο νομοσχέδιο με το σκεπτικό της εμπλοκής των εκπροσώπων των κοινωνικών φορέων στη διαδικασία αρμονικής ένταξης των παιδιών αυτών στην ιδιωτική εκπαίδευση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL