Live τώρα    
19°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
17.1°C20.7°C
4 BF 50%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
18.5°C21.9°C
2 BF 38%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C20.5°C
3 BF 60%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.4°C21.4°C
5 BF 44%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.9°C19.5°C
2 BF 45%
Τα Παιδαγωγικά Τμήματα εντάσσονται σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία από το επόμενο σχολικό έτος
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Τα Παιδαγωγικά Τμήματα εντάσσονται σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία από το επόμενο σχολικό έτος

Το ΥΠΠΕΘ, μετά από αίτημα των Παιδαγωγικών Τμημάτων, προτίθεται να προχωρήσει με διάταξη που έχει περιληφθεί στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην κατάργηση του επιστημονικού πεδίου των Παιδαγωγικών Τμημάτων (4ουΕπιστημονικού Πεδίου) ως διακριτού πεδίου που απαιτεί εξέταση σε συγκεκριμένο μάθημα γενικής παιδείας (Μαθηματικά για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Ιστορία για τους υποψήφιους των Ομάδων Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και Οικονομίας-Πληροφορικής).

Με τη νομοθετική αυτή ρύθμιση σχεδιάζεται η ένταξη των Παιδαγωγικών Τμημάτων σε όλα τα Επιστημονικά Πεδία ήδη από το επόμενο σχολικό έτος, ώστε η πρόσβαση στα παιδαγωγικά τμήματα να επιτρέπεται με οποιαδήποτε από τις τετράδες μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού και οι υποψήφιοι/ες να απαλλαγούν από την εξέταση στο 5ο μάθημα που προβλεπόταν.
 
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το 2015 τα Παιδαγωγικά τμήματα μπορούσαν να διεκδικήσουν προνομιακά οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών (της Θεωρητικής, δηλαδή, κατεύθυνσης με το παλιό σύστημα εξέτασης). Από πέρυσι όμως (με το νέο σύστημα) οι τελευταίοι υποχρεούνται να εξεταστούν και στα Μαθηματικά. Αντίστοιχα, όσοι θέλουν να μπουν στα Παιδαγωγικά από Θετικές Σπουδές ή Σπουδές Οικονομίας και Πληροφορικής οφείλουν να εξεταστούν στην Ιστορία.

Οι επιδόσεις στα δύο αυτά μαθήματα ήταν τόσο χαμηλές το 2016, ώστε οδήγησαν σε «κατρακύλα» τις βάσεις στις σχολές των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Ύστερα από αίτημα της Συνόδου των Πρυτάνεων, αλλά και ομοφωνία της Συνόδου των Προέδρων των Παιδαγωγικών τμημάτων, για την άμεση ένταξή τους σε όλα τα επιστημονικά πεδία, στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2018 καταργείται το επιστημονικό πεδίο Παιδαγωγικών Σπουδών.

Δάσκαλοι από παντού

Ειδικότερα οι αντίστοιχες σχολές απορροφώνται από τα υπόλοιπα -τέσσερα πλέον- επιστημονικά πεδία, σύμφωνα με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο προς κατάθεση νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με αρμόδιους κύκλους του υπουργείου Παιδείας, αυτό σημαίνει ότι οι υποψήφιοι δάσκαλοι θα εξετάζονται όπου διαλέξουν: είτε στα... Λατινικά, την Ιστορία και τα Αρχαία, που απαιτούνται για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, είτε σε Μαθηματικά, Φυσικοχημείες και Βιολογία από την ομάδα των Θετικών Σπουδών ή σε Μαθηματικά, Προγραμματισμό και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας από την ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.

Υπενθυμίζεται πως δύο μήνες μετά την ανακοίνωση των βάσεων πέρυσι, όταν διαπιστώθηκε στην πράξη το... «χαμηλό επίπεδο», όπως έλεγαν ακαδημαϊκοί και καθηγητές, των εισακτέων στα Παιδαγωγικά, οι πρυτάνεις είχαν χαρακτηρίσει «εκ του αποτελέσματος ανεπιτυχή» την κατανομή των επιστημονικών πεδίων στο μηχανογραφικό δελτίο, τονίζοντας πως έχει «συνέπεια και την περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου και του επαγγέλματος της/του εκπαιδευτικού».

Σχετικά με την παιδαγωγική επιμόρφωση των μόνιμων εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, κλ. ΤΕ-01 και ΔΕ-01

Ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με απόφασή του στις 15/6/2017 όρισε Επιτροπή στην οποία ανατέθηκε η διαμόρφωση πρότασης για την υλοποίηση προγράμματος παιδαγωγικής επιμόρφωσης, όσων μονίμων εκπαιδευτικών κλ. ΤΕ-01 και ΔΕ-01 δε διαθέτουν πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας και επιθυμούν να το αποκτήσουν. Με την ολοκλήρωση του έργου της Επιτροπής και την κατάθεση του πορίσματος, ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απευθύνθηκε στη Δ.Ε. της ΑΣΠΑΙΤΕ, ως την κατ’ εξοχήν αρμόδια Παιδαγωγική σχολή στο χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που διαθέτει την εμπειρία και έχει προσφέρει τεράστιο έργο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Στην επιστολή του ο κ. Μπαξεβανάκης αναφέρει ότι για το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η Επαγγελματική Εκπαίδευση αποτελεί βασική προτεραιότητα, στο πλαίσιο της οποίας πρέπει να παρέχονται στους εκπαιδευτικούς τακτικές επιμορφώσεις που θα συνεπάγονται υψηλού επιπέδου γνώσεις και παιδαγωγική κατάρτιση και θα οδηγούν σε ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου ώστε η Επαγγελματική Εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της οικονομίας και της σύγχρονης κοινωνίας.

Στην επιστολή του ο Υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καλεί τη Δ.Ε. της ΑΣΠΑΙΤΕ:

1. Να αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος, αρχής γενομένης από το σχολικό έτος 2017-18.
2. Η επιμόρφωση να είναι ετήσιας διάρκειας και οι συμμετέχοντες, οι οποίοι ολοκληρώνουν με επιτυχία το πρόγραμμα, να λαμβάνουν Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι βάσει πάγιας θέσης της κυβέρνησης, πρέπει να εξασφαλίζεται η δωρεάν συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις επιμορφώσεις και γι’ αυτό διερευνάται η δυνατότητα εξασφάλισης χρηματοδότησης του συγκεκριμένου επιμορφωτικού παιδαγωγικού προγράμματος για τους εκπαιδευτικούς κλ. ΤΕ-01 και ΔΕ-01. Στη περίπτωση που η χρηματοδότηση καταστεί εφικτή, θα ενημερωθεί η Δ.Ε. της ΑΣΠΑΙΤΕ, προκειμένου να κινηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός εκφράζει τη βεβαιότητά του, ότι η ΑΣΠΑΙΤΕ θα ανταποκριθεί με θετική απόφαση για την υλοποίηση του προγράμματος, στηρίζοντας την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των εκπαιδευτικών, για την αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL