Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
21.7°C24.7°C
3 BF 55%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
19.7°C24.9°C
1 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.4°C21.6°C
4 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
3 BF 33%
Η λέσχη ανάγνωσης του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου ανοίγει τα φτερά της
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η λέσχη ανάγνωσης του 1ου ΓΕΛ Κερατσινίου ανοίγει τα φτερά της

Της Μ. Ζερβουδάκη

Ανοίγω την πόρτα και μπαίνω. Σκέφτομαι: από τότε που μπήκαμε πρώτη φορά στο καινούργιο, τότε ( 2010), κτίριο του σχολείου, όταν μύριζε ακόμη η μπογιά στους φρεσκοβαμμένους τοίχους, η αίθουσα της βιβλιοθήκης έμοιαζε με μια μικρή αποκάλυψη: Ένας φωτεινός χώρος ευρύχωρος με μεγάλα παράθυρα, παράθυρα στο φως στην κυριολεξία!

Πρώτα διαμορφώσαμε πρόχειρα το χώρο, βάλαμε κουρτίνες μεταφέραμε τα βιβλία από το προηγούμενο σχολείο και τα τοποθετήσαμε όπως - όπως… Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Τα παιδιά μεγάλωσαν και έρχονται νέα, συνάδελφοι έφυγαν από κοντά μας και μας άφησαν… βιβλία από την προσωπική τους βιβλιοθήκη για να τους θυμόμαστε πάντα. Η βιβλιοθήκη σε αυτό το διάστημα άλλοτε παρέμεινε κλειστή, γιατί σε κάποιους… υπήρχε ένας αδικαιολόγητος φόβος μήπως κλαπεί (; !!) κάποιο βιβλίο και άλλοτε άνοιγε και ζωντάνευε από την προθυμία παιδιών και καθηγητών. Τώρα πια δεν φοβόμαστε να αφήνουμε τα παιδιά να διαβάζουν μόνα τους στη βιβλιοθήκη. Αλλά το πιο σημαντικό εκτός από τον τόπο συνάντησης των διαφόρων προγραμμάτων είναι αυτή καθεαυτή η Λέσχη Ανάγνωσης που μας δίνει φτερά και αγγίζει τα βάθη της ψυχής μας.

Κοιτάζω γύρω μου: Μια υγιής ακαταστασία επικρατεί στη βιβλιοθήκη, βιβλία σκόρπια σε κάποια ράφια, τακτοποιημένα σε κάποια άλλα. Στο βάθος οι παλιές εκδόσεις του σχολείου υπό την επίνευση του παλιού μας Λυκειάρχη κ. Μητροπέτρου αλλά και όλα τα τεύχη του περιοδικού ΟΝΕΙΡΟΖΟΥΜ ( 20 τεύχη). Πάνω στα τραπέζια κορδέλες, γραφική ύλη, φωτοτυπίες ενός μαθήματος , κατάλοιπα κάποιας εργασίας ( project) σημειώσεις μιας πρόβας της θεατρικής ή της κινηματογραφικής ομάδας ή κάποιας άλλης δραστηριότητας.

Ένας χώρος αδιαμόρφωτος ακόμη, με κάποιες ελλείψεις σε ‘υλικοτεχνική υποδομή' και κυρίως σε νέα βιβλία, που θα μπορούσαν να γεμίσουν τα ράφια, να εμπλουτίζουν με νέα θεματολογία, νέες γνώσεις, υλικό που θα προσελκύσει τους υποψηφίους αναγνώστες από τη σχολική κοινότητα, τους μαθητές, τους καθηγητές και - γιατί όχι - τους γονείς. Η βιβλιοθήκη νοιώθω ότι αποτελεί το πραγματικό στρατηγείο του σχολείου και όχι το myschool ή το γραφείο των καθηγητών. Είναι εκεί που δίνονται τα πιο συναρπαστικά ραντεβού, είναι εκεί που χτυπά η καρδιά όλου του σχολείου.

Όσοι ασχολούμαστε με τη βιβλιοθήκη τα τελευταία χρόνια έχουμε μια φιλοδοξία και ένα όνειρο αυτονόητο ίσως , αλλά πάντα γοητευτικό : να δημιουργήσουμε νέους αναγνώστες, να προσελκύσουμε αυτούς …που αντιστέκονται αλλά και όσους ( λίγους είναι αλήθεια) είναι πιο απαιτητικοί. Και θέλουμε αυτό να συντελείται σε ένα χώρο με ‘αναγνωστικό' χαρακτήρα, οικείο για τα παιδιά και ταυτόχρονα ζωντανό, δημιουργικό. Θέλουμε να ξεφυλλίζουμε τα βιβλία, να τα ψάχνουμε, να μην μένουν σκονισμένα, ‘ταχτοποιημένα', απείραχτα στα ράφια. Ονειρευόμαστε την βιβλιοθήκη ως τόπο ανάγνωσης αλλά και επικοινωνίας, ανταλλαγής ιδεών αλλά και συναισθημάτων, συμφωνίας, διαφωνίας, διαλόγου… Ονειρευόμαστε τη βιβλιοθήκη ως το σημείο συνάντησης της κοινότητας, της γνώσης, της δημιουργίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL