Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
11.4°C17.6°C
1 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
10.1°C14.9°C
1 BF 61%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
11.0°C14.4°C
1 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.8°C12.7°C
2 BF 82%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
9 °C
8.9°C10.7°C
0 BF 81%
Κραυγή αγωνίας από την Πέλλα / Οι ελλείψεις υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κραυγή αγωνίας από την Πέλλα / Οι ελλείψεις υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΝΝΑΣ ΔΟΥΛΓΕΡΙΔΟΥ*

Είναι απολύτως αναγκαίο να σας ανακοινώσω -και να υποστείτε τη βάσανο να διαβάσετε- έναν, κουραστικό στην ανάγνωση, κατάλογο ελλείψεων και προβλημάτων που αναφέρθηκαν από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς και διαπίστωσα «ιδίοις όμμασι» κατά την πρόσφατη επίσκεψή μου, ως πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Πέλλας στα σχολεία της περιοχής μας. Ενδεικτικά και μόνο, ανέφεραν τα εξής:

Στο Γυμνάσιο Φούστανης λείπει μουσικός και μαθηματικός για 4 κατ' ιδίαν ώρες. Δεν υπάρχει Γυμναστήριο και οι οθόνες των υπολογιστών στο εργαστήριο Πληροφορικής είναι τεχνολογίας εικοσαετίας, πεπαλαιωμένες και επικίνδυνες για την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών. Στον Εξαπλάτανο χρειάζονται ανανέωση οι λιγοστοί υπολογιστές -είναι παλιάς τεχνολογίας- ενώ δεν υπάρχει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για εκδηλώσεις, ούτε βιντεοπροβολές. Στην Πετριά υπάρχει παλιά υποδομή εργαστηρίου πληροφορικής, δεν υπάρχει καθηγητής Μουσικής και υποφέρουν από υποχρηματοδότηση. Στο Γυμνάσιο Πολυκαρπίου έχουν μόνο ένα χαλασμένο φωτοτυπικό μηχάνημα, δεν έχουν καθηγητή Πληροφορικής και επίσης μουσικό.

Στο 1οΓυμνάσιο Αριδαίας δεν υπάρχουν υπολογιστές στο γραφείο των καθηγητών, παρά 1-2 λάπτοπ, δεν υπάρχει καθηγητής Μουσικής και Φυσικής, υπάρχουν μούχλες και χρειάζεται συντήρηση του κτηρίου. Το 2οΓυμνάσιο Αριδαίας χρειάζεται άμεσα συντήρηση κτιρίου. Στο Γυμνάσιο Καλής δεν έχουν πετρέλαιο και κάνουν μάθημα με τα μπουφάν. Χρειάζονται καθηγητή Μουσικής, υπολογιστές, προτζέκτορα, κλειστό γυμναστήριο, πλημμυρίζει το σχολείο λόγω κακής συντήρησης των κουφωμάτων, καζανάκια και τουαλέτες χρειάζονται επειγόντως συντήρηση, δεν υπάρχουν παγκάκια στην αυλή ούτε κάδοι σκουπιδιών! Στο ΓΕΛ Αριδαίας λείπουν υπολογιστές, προτζέκτορας και φωτοτυπικό μηχάνημα. Στο ΕΠΑΛ Αριδαίας λείπουν δύο εργαστήρια Πληροφορικής και όταν το επισκεφτήκαμε, πριν από είκοσι ημέρες, δεν υπήρχαν όλα τα βιβλία ειδικοτήτων, ούτε αναλυτικά προγράμματα.

Στο ΕΠΑΛ Έδεσσας λείπουν υλικά εργαστηρίων, υπάρχει μεγάλο κτιριακό πρόβλημα, είναι δαιδαλώδες και χρειάζεται 700 λίτρα πετρέλαιο την ημέρα για τη θέρμανσή του, κάνουν με τα μπουφάν μάθημα, δεν είχε βιβλία ούτε για τις πανελλήνιες εξετάσεις, τα αναλυτικά προγράμματα ήρθαν αργά, βρέχει στον προθάλαμο, χρειάζεται τρεις γεωπόνους, δεν έχει διοικητικό προσωπικό και, τέλος, αν και είναι ένα πολύ μεγάλο σχολείο σε αριθμό μαθητών (570), είναι το πιο υποβαθμισμένο. Στο 2οΓΕΛ Έδεσσας έχει πολύ παλιό εργαστήριο Πληροφορικής, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει το μάθημα. Τα φωτοτυπικά είναι παλιά και, παρά τις συνεχείς επισκευές, καθημερινά μπλοκάρουν και δεν μπορούν οι καθηγητές να εξυπηρετηθούν. Αν δεν βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση, θα προκύψει πρόβλημα κατά τη διενέργεια των εξετάσεων. Δεν υπάρχει κανένας διαδραστικός πίνακας στο σχολείο. Δεν υπάρχουν υπολογιστές και βιντεοπροβολείς για να καλύψουν τις ανάγκες του μαθήματος της Ερευνητικής Εργασίας. Ο μοναδικός χώρος για εκδηλώσεις είναι μικρός και χρειάζεται συσκότιση. Οι βορινές αίθουσες είναι κρύες, πρέπει να αλλαχθούν τα παράθυρα και να αυξηθούν τα σώματα του καλοριφέρ τα οποία λειτουργούν λίγες ώρες την ημέρα, διότι η ποσότητα του πετρελαίου που διατίθεται είναι μικρή.

Στο Γυμνάσιο Σκύδρας έχουν 14 χρόνων γερασμένους υπολογιστές και χρειάζεται και συντήρηση κτηρίου - κυρίως βάψιμο. Στο Λύκειο Σκύδρας δεν υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, πολλοί υπολογιστές δεν δουλεύουν, υπάρχει έλλειψη χαρτιού για φωτοτυπίες και τα τμήματα είναι «βαριά» (27 μαθητές ανά τμήμα). Ενώ έχει πολλούς μαθητές, έχει μόνο ένα εργαστήριο Πληροφορικής με λίγους υπολογιστές. Στο Σχολείο Ειδικής Αγωγής Δ/θμιας Εκπ/σης της Έδεσσας έχουν κενά σε ειδικότητες και γενικής παιδείας μαθήματα αλλά και σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό - Ψυχολόγος / Κοινωνικός Λειτουργός. Φέτος ειδικά, έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό μαθητών που είχαν ποτέ και λίγους (ηρωικούς) συναδέλφους.

Χρειάζεται, αγαπητοί γονείς και συμπολίτες, να έχετε μια εικόνα από την κατάσταση και το μέγεθος της υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου στο οποίο φοιτούν τα παιδιά μας. Αναρωτιέμαι επίσης: Πώς μπορούν να απαιτούν τόσα πολλά, να διεκπεραιώνουμε τόσα προγράμματα και δεκάδες δράσεις, στο πλαίσιο του Νέου Σχολείου, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές σε ένα τέτοιο περιβάλλον, χωρίς να υπάρχει η ενδεδειγμένη υποδομή και οι κατάλληλες υλικοτεχνικές συνθήκες;

Καλούμε την κυβέρνηση και την τοπική διοίκηση να σταματήσουν να κωφεύουν στα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι σοβαρές ελλείψεις υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο. Αυτές είναι οι συνέπειες της υποχρηματοδότησης, της αδιοριστίας και της πολιτικής των Μνημονίων. Είναι προφανές ότι ή θα μετατοπιστεί το κόστος λειτουργίας στους γονείς, ή θα συρρικνωθούν περαιτέρω και θα κλείσουν με την πολιτική υποχρηματοδότησής τους. Ζητούμε την άμεση χρηματοδότηση και την πρόσληψη εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία της περιοχής μας!

* Η Μαριάννα Δουλγερίδου είναι πρόεδρος της Α'ΕΛΜΕ Πέλλας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL