Live τώρα    
22°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
20.4°C23.0°C
3 BF 44%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
13.7°C17.6°C
4 BF 47%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
17.1°C18.7°C
3 BF 65%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.2°C
4 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
19 °C
18.9°C21.3°C
3 BF 45%
Υπό την απειλή της ανεργίας χιλιάδες εκπαιδευτικοί
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Υπό την απειλή της ανεργίας χιλιάδες εκπαιδευτικοί

Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα που εξοβελίζουν πλήρως τις κοινωνικές επιστήμες και τα καλλιτεχνικά βρέθηκαν στο επίκεντρο της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες η ΟΛΜΕ, από κοινού με τις επιστημονικές ενώσεις εκπαιδευτικών, στα γραφεία της ομοσπονδίας. Έλλειψη διαλόγου καταλογίζει στο υπουργείο Παιδείας η ΟΛΜΕ, ενώ, από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των ενώσεων εξέφρασαν την αγωνία τους για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μένουν άνευ αντικειμένου διδασκαλίας και θα οδηγηθούν στην ανεργία. Σε νέα κινητοποίηση. στις 2 μ.μ., έξω από το υπουργείο Παιδείας, προχωρούν σήμερα οι εκπαιδευτικοί, καθώς στις 2.30 μ.μ. έχει προγραμματιστεί συνάντηση των επιστημονικών ενώσεων με την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Χωρίς αντικείμενο διδασκαλίας

«Το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, που ήρθε ξαφνικά, έχει ανατροπές εις βάρος πολλών κλάδων εκπαιδευτικών, όπως οι κοινωνιολόγοι, οι πολιτικοί επιστήμονες, οι νομικοί, οι κοινωνικοί ανθρωπολόγοι, οι οποίοι στην ουσία έμειναν χωρίς αντικείμενο διδασκαλίας» επισήμανε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θοδωρής Τσούχλος. Μάλιστα, καταλόγισε έλλειψη ουσιαστικού διαλόγου με το υπουργείο Παιδείας και κατήγγειλε τη Ν. Κεραμέως η οποία, όπως είπε, «έδρασε αυτόνομα και απλώς ανακοίνωσε τις αποφάσεις της».

Την ίδια ώρα, χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί των κοινωνικών και καλλιτεχνικών ειδικοτήτων είναι στον "αέρα", καθώς κινδυνεύουν να βγουν υπεράριθμοι ή να αναζητούν 4-5 σχολεία για να εργαστούν και να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Επιπλέον, οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα αναμένεται να πλήξουν και τους αναπληρωτές, οι οποίοι θα μείνουν χωρίς δουλειά. «Εμείς ζητούμε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις ειδικότητες και προσλήψεις αναπληρωτών με μοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία» επισήμανε ο Θ. Τσούχλος.

Αντιδημοκρατικές αλλαγές

Σε ό,τι αφορά την κατάργηση της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος και την αντικατάστασή του από τα Λατινικά -που θα ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά-, η ΟΛΜΕ έκανε πρόταση στο υπουργείο να υπάρχει επιλογή για τους μαθητές σε ποιο από τα δύο μαθήματα θα εξεταστούν, ανάλογα με τη σχολή την οποία θα επιλέξουν. «Δυστυχώς, η υπουργός Παιδείας είπε ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και εμφανίζεται αμετακίνητη στις θέσεις της» σημείωσε ο κ. Τσούχλος.

Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές, μεταξύ των μαθημάτων που επλήγησαν ήταν εκείνο του Σύγχρονου Κόσμου και των Βασικών Αρχών Κοινωνικών Επιστημών. «Πρόκειται για μαθήματα δημοκρατίας και διάπλασης του δημοκρατικού ήθους σε παιδιά που από τα 17 έτη συμμετέχουν στην εκλογική διαδικασία» σχολίασε ο ίδιος.

Υπενθυμίζεται ότι το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας μειώνεται στο Γυμνάσιο, ενώ καταργούνται οι Ερευνητικές Δραστηριότητες στην Α' Λυκείου. Η Βιολογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, ο Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός και η Καλλιτεχνική Παιδεία αφανίζονται, ενώ καταργείται το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, πράγμα που σημαίνει ότι μοναδική πηγή διδασκαλίας θα είναι τα φροντιστήρια.

«Η απάντηση της υπουργού Παιδείας ήταν να τα προσφέρει ως φροντιστηριακά μαθήματα, εκτός προγράμματος διδασκαλίας», ανέφερε ο Θ. Τσούχλος. «Ωστόσο, αυτό είναι λύση μόνο για μεγάλες πόλεις. Θέλουμε λύσεις για τα παιδιά που βρίσκονται στα απομακρυσμένα νησιά και την επαρχία» πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κατήγγειλε το γεγονός ότι η υπουργός το κατέθεσε εν μέσω πανδημίας και χωρίς κανένα διάλογο, τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα αντιδημοκρατικό, αυταρχικό και αναχρονιστικό σχέδιο νόμου, που με την Τράπεζα Θεμάτων, την αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, τη βάση του δέκα και τον περιορισμό των εισακτέων θέλει να μετατρέψει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο».

Αναφερόμενος στην προσπάθεια της Ν. Κεραμέως να επιβάλει κάμερες στις σχολικές αίθουσες -εις βάρος προσωπικών δεδομένων και συνταγματικών ελευθεριών μαθητών και εκπαιδευτικών-, υπογράμμισε ότι «η ομοσπονδία αντέδρασε και πέτυχε μια σημαντική νίκη, καθώς σε κανένα δημόσιο σχολείο δεν μπήκαν τελικά κάμερες».

Δικτατορία Κεραμέως

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των επιστημονικών ενώσεων κατήγγειλαν την υπουργό Παιδείας ότι «θέλει να γυρίσει την ελληνική κοινωνία σε ένα σχολείο αντιπαθητικό και αποκρουστικό, χωρίς ζωντάνια και ενδιαφέρον. Σε ένα σχολείο - εξεταστικό κέντρο, άγριο για τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών».

Παράλληλα, όπως τόνισαν οι εκπαιδευτικοί, είναι απαράδεκτο να απουσιάζουν οι κοινωνικές επιστήμες από τα σχολεία, σε μια εποχή με τόσα οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, με τόσο μεγάλα ποσοστά φτώχειας, ανεργίας και μετανάστευσης. «Πώς θα κληθούν τα παιδιά να ψηφίσουν αν δεν έχουν διδαχθεί κοινωνικές επιστήμες και δεν έχουν τα κατάλληλα ερεθίσματα;» αναρωτήθηκαν οι εκπρόσωποι των ενώσεων.

Στόχος της Ν. Κεραμέως, όπως επισήμαναν, είναι «να αφανίσει κλάδους και ειδικότητες, αφήνοντας στον αέρα χιλιάδες εκπαιδευτικούς, γιατί φοβάται να διδάσκονται κοινωνικές επιστήμες στα σχολεία».

Στηρίξτε την έγκυρη και μαχητική ενημέρωση. Στηρίξτε την Αυγή. Μπείτε στο syndromes.avgi.gr και αποκτήστε ηλεκτρονική συνδρομή στο 50% της τιμής.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL