Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
13.4°C18.7°C
3 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
15 °C
12.0°C16.9°C
1 BF 66%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
14.3°C16.6°C
2 BF 61%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.8°C18.0°C
2 BF 62%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
10 °C
9.9°C14.6°C
2 BF 76%
Επεξεργάζονται σενάρια, περιμένουν το "ok" των ειδικών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Επεξεργάζονται σενάρια, περιμένουν το "ok" των ειδικών

Στο άγχος των χιλιάδων υποψηφίων έρχεται να προστεθεί φέτος η αβεβαιότητα για την ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών εξετάσεων. Η εξάπλωση του κορωνοϊού έφερε και στη χώρα μας μια νέα πραγματικότητα που δεν θα μπορούσε να αφήσει στο απυρόβλητο την εκπαιδευτική διαδικασία, μιας και η έγκαιρη αναστολή λειτουργίας των σχολείων συνδράμει, σύμφωνα με τους λοιμωξιολόγους, στη μείωση της εξάπλωσης του ιού.

Έναν ολόκληρο μήνα μετά το κλείσιμο των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να ακούσει τις κραυγές αγωνίας των μαθητών, τους εκπαιδευτικούς, τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης και ανακοίνωσε τη μείωση της εξεταστέας ύλης κατά 20-30%, ανακουφίζοντας σε μεγάλο βαθμό τους φετινούς υποψηφίους που θα μπορούν να εστιάσουν στο διάβασμα και στις επαναλήψεις τους. Η απόφαση ελήφθη με βάση την ύλη που είχαν διδαχθεί οι μαθητές μέχρι τις 11 Μαρτίου, οπότε και έκλεισαν τα σχολεία.

Δεδομένων των συνθηκών, οι σχετικές ανακοινώσεις καθυστέρησαν αρκετά. Διότι οι χιλιάδες μαθητές της Γ’ Λυκείου -πέρα από το άγχος που ήδη είχαν- κλήθηκαν να διαχειριστούν μια κατάσταση παρατεταμένης αβεβαιότητας. Από τη μια δεν γνώριζαν μέχρι την περασμένη Πέμπτη σε ποια ύλη θα εξεταστούν, ενώ ακόμη δεν είναι γνωστό πότε θα ξεκινήσουν οι εξετάσεις.

Αβέβαιη η ημερομηνία των Πανελλαδικών

Το υπουργείο Παιδείας, διαψεύδοντας δημοσιεύματα που ανέφεραν ως πιθανή ημερομηνία έναρξης των εξετάσεων τις 5Ιουλίου, επανέλαβε ότι αναμένει τις εισηγήσεις των ειδικών και ότι δεν έχει ληφθεί προς το παρόν καμία απόφαση. Είναι γνωστό πάντως πως επιδιώκει τη διεξαγωγή των εξετάσεων όσο το δυνατόν πιο κοντά στις καθιερωμένες ημερομηνίες, δηλαδή προς το τέλος Ιουνίου ή μέσα Ιουλίου.

Παρ' όλα αυτά οι λοιμωξιολόγοι δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα εισηγηθούν τη μαζική επιστροφή των μαθητών στις εξεταστικές αίθουσες μέσα στο καλοκαίρι, οπότε το υπουργείο δεν μπορεί να παραβλέψει το σενάριο διεξαγωγής των Πανελλαδικών τον Σεπτέμβριο. Αλλά και σε αυτή την περίπτωση, υπάρχει ο κίνδυνος να αναβληθούν εκ νέου μπροστά στο ενδεχόμενο νέας έξαρσης του ιού από το φθινόπωρο.

Στη Γαλλία, όπου η εξάπλωση του κορωνοϊού είναι εμφανώς μεγαλύτερη από την Ελλάδα, ελήφθησαν, για παράδειγμα, δραστικές αποφάσεις που αποδεικνύουν και το μέγεθος του προβλήματος: οι μαθητές δεν θα εξεταστούν φέτος στις πανεθνικές εξετάσεις baccalaureat (bac, μπακαλορεά) για το τέλος του Λυκείου και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Ζαν-Μισέλ Μπλανκέ, οι μαθητές θα λάβουν έναν μέσο όρο σε κάθε μάθημα που θα βασίζεται στους βαθμούς που πήραν στα διαγωνίσματα και τις εργασίες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Νέα παράταση μετά το Πάσχα

Τα ερωτήματα για τη φετινή σχολική χρονιά παραμένουν. Θα ανοίξουν τελικά τα σχολεία και αν, πότε; Τι θα γίνει με τις χαμένες διδακτικές ώρες; Πώς θα προαχθούν οι μαθητές από τη μια τάξη στην άλλη; Πώς θα βαθμολογηθούν;

Την Παρασκευή ανακοινώθηκε νέα παράταση στην αναστολή λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών μέχρι τις 10 Μαΐου. Το αν θα δοθεί νέα παράταση θα εξαρτηθεί εκ νέου από την πορεία εξάπλωσης του ιού. Έτσι κι αλλιώς η υπουργός Παιδείας είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση στο άνοιγμα των σχολείων και μετά το Πάσχα, προσθέτοντας πάντως «πως οι προβλέπεις του κ. Τσιόδρα είναι αισιόδοξες». Σε εκκρεμότητα παραμένουν επίσης οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών, οι οποίες δεν αποκλείεται να ανασταλούν καθώς η υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει λακωνικά «πως όλα τα σενάρια είναι στο τραπέζι».

Σε περίπτωση τα σχολεία ανοίξουν μέσα στο Μάιο, τότε προκρίνεται το αισιόδοξο σενάριο. Η αναπλήρωση δηλαδή των χαμένων ωρών μέσω της επέκτασης του σχολικού έτους, η μείωση της διάρκειας των διδακτικών ωρών, η μείωση της ύλης και στις υπόλοιπες τάξεις και η μετακύλιση των Πανελλαδικών το αργότερο έως τα μέσα Ιουλίου.

Σε αυτήν την περίπτωση το υπουργείο θα πρέπει να λύσει μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων καθώς πώς θα επεκταθεί το σχολικό έτος όταν οι συμβάσεις 30.000 και πλέον αναπληρωτών που εργάζονται μέσω ΕΣΠΑ λήγουν στις 21 Ιουνίου; Τι θα γίνει με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις των οποίων έχουν συγκεκριμένη ισχύ; Με ποιο τρόπο και με ποια ύλη θα δώσουν προαγωγικές εξετάσεις οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου; Και αν οι λοιμωξιολόγοι προτείνουν μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη; Δεν θα χρειαστούν περισσότερες αίθουσες και περισσότεροι εκπαιδευτικοί;

Αντίθετος πάντως με το άνοιγμα των σχολείων εμφανίστηκε ο λοιμωξιολόγος και μέλος της επιτροπής ειδικών του υπουργείου Υγείας Μάριος Λαζανάς. «Να τελειώσει τώρα η σχολική χρονιά» δήλωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως τα παιδιά δεν έχουν αντισώματα και δεν θα ήταν ασφαλές να βρεθούν σε αίθουσες των 30 ατόμων.

Επιφυλακτικός εμφανίστηκε και ο Ηλίας Μόσιαλος, καθηγητής Πολιτικής της Υγείας στο London School of Economics και εκπρόσωπος της κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς για ζητήματα που αφορούν στον κορωνοϊό. «Προσωπικά, θα ήμουν πολύ διστακτικός για το άνοιγμα των σχολείων» ανέφερε, σημειώνοντας πως η μαζική επιστροφή των μαθητών στα σχολεία θα μπορούσε να συμβάλει στη μεγαλύτερη διασπορά του ιού. Σε αυτό το πλαίσιο, πρότεινε να ανοίξουν τα σχολεία σταδιακά και όχι όλα μαζί (κυρίως για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου) και μάλιστα να επαναλειτουργήσουν σε διαφορετικά ωράρια, δηλαδή πρωί και απόγευμα, για να αποφευχθεί ο συνωστισμός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL