Live τώρα    
18°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
14.5°C19.6°C
3 BF 59%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
13.5°C17.7°C
1 BF 73%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.3°C16.6°C
2 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.8°C18.0°C
1 BF 58%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
16.3°C16.3°C
1 BF 65%
Σε «ρόλο» υπουργού, εξαγγέλλει αλλαγές για την Παιδεία
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σε «ρόλο» υπουργού, εξαγγέλλει αλλαγές για την Παιδεία

Σε «θέση μάχης» βρίσκονται οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μετά την απόφαση της Νίκης Κεραμέως να ορίσει ως νέο πρόεδρο του ΙΕΠ τον Γιάννη Αντωνίου -ένα πρόσωπο που σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς απέχει παρασάγγας από τις θέσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου. Λόγω των «ακραίων» απόψεών του, τον χαρακτηρίζουν εμπαθή, ανεπιθύμητο και ακατάλληλο να ηγηθεί ενός τέτοιου νευραλγικού πόστου, το οποίο αναμφισβήτητα απαιτεί συνεργατικότητα και συναινέσεις.

Μετά την ομοσπονδία των καθηγητών (ΟΛΜΕ), η ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) θεωρεί ανησυχητικό το γεγονός να μπαίνει επικεφαλής ενός τέτοιου σημαντικού συμβουλευτικού θεσμού ένας άνθρωπος που «διακατέχεται από ανεξήγητο μένος για τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών συλλογικοτήτων και που έχει στο παρελθόν λάβει μέρος σε έναν σχεδιασμό δήθεν αξιολόγησης για να απολυθούν εκπαιδευτικοί».

Όπως αποκαλύπτει η ΟΙΕΛΕ, ο Γ. Αντωνίου είχε προσληφθεί το 2015 στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη «ώστε να πραγματοποιηθούν εκδικητικές απολύσεις». «Εκείνη τη χρονιά ο κ. Αντωνίου προσελήφθη στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο ως διευθυντής Σπουδών. Αν και η νέα του ιδιότητα παρέπεμπε στην οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών του σχολείου, ο πραγματικός του ρόλος, όπως είχε αποκαλύψει η ΟΙΕΛΕ από τον Οκτώβριο του 2015, ήταν να συντάξει ένα προσχηματικό κείμενο / σύστημα αξιολόγησης -το οποίο δεν αντέχει σε σοβαρή επιστημονική κριτική- που στόχευε στο να ‘ντυθεί’ με επιστημονικό επίχρισμα η στοχοποίηση και η οδήγηση προς απόλυση συγκεκριμένων, ανεπιθύμητων εκπαιδευτικών» αναφέρει η ομοσπονδία υπενθυμίζοντας πως η «παράνομη» αξιολόγηση στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη ακυρώθηκε μετά τη δημοσιότητα που έχει λάβει τότε η καταγγελία της ΟΙΕΛΕ.

Σε «ρόλο» υπουργού

Η ΟΙΕΛΕ στηλιτεύει επίσης τον υπερβάλλοντα ζήλο που επέδειξε ο νέος πρόεδρος του ΙΕΠ να παρουσιάσει, «σαν να ήταν ο ίδιος επικεφαλής του υπουργείου», τις νέες ρυθμίσεις που προωθούνται στον χώρο της Παιδείας. Πράγματι ο Γιάννης Αντωνίου σε συνέντευξη που παραχώρησε στην “Καθημερινή της Κυριακής” δεν παρουσίασε προτάσεις, αλλά «εξήγγειλε» τις επερχόμενες αλλαγές: σύστημα αξιολόγησης, νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια με απόκτηση εθνικού απολυτηρίου και εξετάσεις μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, νέα βιβλία, νέα προγράμματα σπουδών ήταν μερικές από τις «εξαγγελίες» του προέδρου του ΙΕΠ.

Για τη διαμόρφωση του νέου συστήματος αξιολόγησης, ο Γιάννης Αντωνίου άφησε να εννοηθεί ότι θα επανέλθει -με ορισμένες διαφοροποιήσεις- το Προεδρικό Διάταγμα 152 για την αξιολόγηση, που είχε ξεσηκώσει σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα το διάστημα 2013-2014.

«Υπάρχει η εμπειρία της εφαρμογής αξιολογικού συστήματος που προέβλεπε το Π.Δ 152, η οποία έφτασε έως τα στελέχη της Εκπαίδευσης το 2014, το σύστημα που εφαρμόστηκε στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία το 2013-14 και το σύστημα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων την ίδια περίοδο» δήλωσε ο κ. Αντωνίου, διευκρινίζοντας πως η αξιολόγηση θα αφορά όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης (περιφερειακούς διευθυντές, διευθυντές διευθύνσεων και σχολείων), ενώ οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν «αναβαθμισμένο εποπτικό, επιμορφωτικό και αξιολογικό ρόλο». «Η αξιολόγηση που θα εφαρμόσουμε δεν τιμωρεί, διορθώνει» είπε, προσθέτοντας πως αντιπαρέρχεται «τη μυθολογία περί τιμωρητισμού».

Νέο εξεταστικό

Νέες αλλαγές ετοιμάζονται και στο Λύκειο και στο σύστημα εισαγωγής. Η Τράπεζα Θεμάτων επανέρχεται για να μετατρέψει εκ νέου το Λύκειο σε ένα ατελείωτο εξεταστικό κέντρο μέσω των «πανελλαδικού τύπου» εξετάσεων από τάξη σε τάξη. Η εισαγωγή στα ΑΕΙ θα επιτυγχάνεται με το απολυτήριο του Λυκείου, ο βαθμός του οποίου θα προκύπτει από τον συνυπολογισμό των βαθμών από τις τρεις τάξεις του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΙΕΠ, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν το επόμενο διάστημα να υποβάλλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Τα θέματα θα αξιολογηθούν από επιτροπές που θα συστηθούν από το ΙΕΠ, ενώ θα επανεξεταστούν τα θέματα του 2014.

Ερώτηση από 27 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ: Δήθεν αναβάθμιση των πειραματικών με διδακτικά κενά

Ερώτηση σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα πρότυπα και πειραματικά Σχολεία κατέθεσαν προς την υπουργό Παιδείας 27 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Όπως αναφέρουν, «αν και η κυβέρνηση δίνει διαρκώς υποσχέσεις στήριξης των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει μεριμνήσει να καλύψει τα διδακτικά κενά έπειτα από δύο ολόκληρους μήνες και τρεις φάσεις πρόσληψης αναπληρωτών”.

Υπενθυμίζεται πως γονείς και μαθητές του 1ου Πειραματικού Λυκείου Αθηνών «Γεννάδειο» και του Πειραματικού Λυκείου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών έχουν στείλει επιστολές προς την υπουργό Παιδείας ζητώντας να καλυφθούν άμεσα τα κενά, τα οποία καταγράφονται ακόμα και σε βασικά μαθήματα της Β’ και Γ’ Λυκείου.

Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν την υπουργό Παιδείας εάν υπάρχει σαφής προγραμματισμός κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, καθώς και πώς αντιλαμβάνεται την «ενίσχυση και αναβάθμιση» των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, όταν στα μέσα Νοεμβρίου καταγράφονται ακόμα σοβαρότατες ελλείψεις που υπονομεύουν τον χαρακτήρα τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL