Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τηλεοπτική σεζόν 2017-2018: Ριάλιτι και ποδόσφαιρο προτίμησαν οι τηλεθεατές

Πολλαπλάσια της αρχικής επένδυσης τα έσοδα από τα ριάλιτι

Το τηλεοπτικό τοπίο εμφανίζεται ανάγλυφο στο Top 10 των δημοφιλέστερων προγραμμάτων της τηλεοπτικής σεζόν 2017-2018, όπου κυριάρχησαν τα συνήθη προγράμματα, ελλείψει και σημαντικής παραγωγής μυθοπλασίας, η οποία πάντως αναμένεται πιο δυναμική από την ερχόμενη σεζόν.

Τα στοιχεία του Top 10 για την περίοδο 1.9.2017- 16.7.2018 δίνει η Nielsen για μόνο μία εμφάνιση κάθε προγράμματος και για το κοινό άνω των 4 ετών.

Προς το παρόν, από πλευράς τηλεθέασης, κυριάρχησαν τα ριάλιτι σε πολλαπλές μορφές, είτε ως reality games ("Survivor") είτε ως talent shows ("Ελλάδα έχεις ταλέντο" και λίγο πιο κάτω στην κατάταξη το "Masterchef" και το "Voice of Greece"). Από κοντά στα ριάλιτι και οι αγώνες ποδοσφαίρου - πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για το Παγκόσμιο Κύπελλο. Η Γιουροβίζιον ως τηλεοπτικό "event" περιλαμβάνεται επίσης στην πρώτη δεκάδα. Στην κατάταξη εμφανίζεται επίσης η μουσική εκπομπή. Στην "Υγειά μας, ρε παιδιά", με καλεσμένη την Πάολα, αλλά και η κάλυψη του συλλαλητηρίου για το "Μακεδονικό", τον Φεβρουάριο.

Αδιαφιλονίκητο πρώτο πρόγραμμα στις προτιμήσεις του κοινού ήταν το "Survivor" από τον ΣΚΑΪ για δεύτερη χρονιά - και όπως όλα δείχνουν πάμε για τρίτη. Το ριάλιτι τηλεπαιχνίδι έφτασε να παρακολουθείται από 2,2 εκατ. τηλεθεατές, σχεδόν τους μισούς (45,7%) απ' όσους ήταν μπροστά στους δέκτες την ώρα προβολής του τον περασμένο Ιανουάριο. Έδωσε έτσι την πρώτη θέση στην τηλεθέαση στον ΣΚΑΪ, ο οποίος πήρε οικονομική ανάσα για δεύτερη χρονιά.

Είναι ενδιαφέρουσα η προσέγγιση πολιτικής οικονομίας του καθηγητή Στέλιου Παπαθανασόπουλου στο medianalysis.net, ο οποίος επιχειρεί να ερμηνεύσει τον ρόλο του παιχνιδιού στον συνολικό προγραμματισμό του σταθμού και τη συμβολή του στη διαφημιστική απόδοση: "Τα 'reality' shows αποτελούν οικονομικά συμφέρουσες παραγωγές κυρίως γιατί καλύπτουν αποτελεσματικά την περίοπτη ζώνη υψηλής τηλεθέασης (prime - time), ενώ αντίθετα το κόστος αυτής θα ήταν πολύ μεγαλύτερο για τα κανάλια αν αποτελούνταν από μυθοπλαστικό περιεχόμενο" υποστηρίζει ο καθηγητής του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Και εξηγεί: "Ειδικότερα, τα 'reality' προγράμματα -σε όλες τις εκφάνσεις τους- αποφέρουν συνήθως διαφημιστικά έσοδα πολλαπλάσια της αρχικής επένδυσης που δαπανά η εκάστοτε παραγωγή, όσο κι αν ακούγεται παράδοξο. Αυτό ακριβώς συνέβη και με το ελληνικό 'Survivor' το οποίο, επιτυγχάνοντας πολύ υψηλές αποδόσεις τηλεθέασης (ξεπέρασαν, σε κάποιες περιπτώσεις, το 70%), αναδείχθηκε σε ιδανικό πόλο προσέλκυσης διαφημίσεων και μάλιστα απευθυνόμενες σε δυναμικές κατηγορίες του κοινού των 15-24 και 25-34 ετών, που τα τελευταία χρόνια έχουν απομακρυνθεί από την τηλεόραση και έχουν στραφεί στο Διαδίκτυο. Ακόμη περισσότερο, καθώς προβλήθηκε στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης έδωσε παράλληλα ώθηση στη μέση τηλεθέαση του ΣΚΑΪ, συμβάλλοντας σημαντικά στην αναρρίχησή του στην πρώτη θέση όσον αφορά την τηλεοπτική του απόδοση".

Ήδη ο ΣΚΑΪ έχει βρει μιμητές σε πλήθος ριάλιτι που προβλήθηκαν και συνεχίζουν να προβάλλονται μέσα στο καλοκαίρι, όπως τα "αντίπαλα" πανομοιότυπα "My man can" από τον ΣΚΑΪ και "Το ταίρι ξέρει" από τον κωμικό Τόνι Σφήνος.

Οι αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου και ο τελικός της Γιουροβίζιον, παρά την απουσία της Ελλάδας και από τα δύο, ήταν επίσης πολύ δημοφιλείς και διέσωσαν την ΕΡΤ1. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο τελικός Γαλλία - Κροατία, αν και είχε μόλις 1,7 εκατ. τηλεθεατές συγκέντρωσε το 63% όσων παρακολουθούσαν τηλεόραση την ώρα εκείνη.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Χθες το θυμήθηκε

Η Ντόρα Μπακογιάννη μας είπε χθες πόσο χάρηκε που από την εξαφάνιση των Σοσιαλδημοκρατών και τη μεγάλη πτώση της Δεξιάς στη Βαυαρία ευνοήθηκαν οι Πράσινοι και όχι η Ακροδεξιά.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο