Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Η επόμενη μέρα στην τηλεόραση

Δικαώματα και υποχρεώσεις των τηλεοπτικών σταθμών που πήραν άδεια

Σειρά υποχρεώσεων αναλαμβάνουν οι πέντε τηλεοπτικοί σταθμοί που πρόκειται να αδειοδοτηθούν από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, περί τις αρχές Αυγούστου, όπως υπολογίζεται. Οι άδειες που κατοχυρώνουν τους επιχειρηματίες της τηλεόρασης και νομιμοποιούν τη δραστηριότητά τους στο ρυθμισμένο τηλεοπτικό τοπίο δημιουργούν παράλληλα σειρά αναγκαστικών υποχρεώσεων, σύμφωνα με τον νόμο (4339/2015), οι οποίες αποτελούν προϋπόθεση για τη λειτουργία τους.

Μέσα σε περιθώριο έξι μηνών από την αδειοδότησή τους, δηλαδή από τον Φεβρουάριο 2019, οι αδειοδοτημένοι τηλεοπτικοί σταθμοί οφείλουν να τηρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους, όπως ορίζονται από τον νόμο και την προκήρυξη του διαγωνισμού αδειοδότησής τους. Τον έλεγχο, ο οποίος θα είναι διαρκής, πραγματοποιεί το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης. Η προσαρμογή της δομής, των λειτουργιών και του προγράμματός τους περιλαμβάνει:

* Απασχολούμενο προσωπικό τουλάχιστον 400 ατόμων από κάθε τηλεοπτικό σταθμό. Αυτό σημαίνει απασχόληση για 2.000 εργαζόμενους στην τηλεόραση.

* Μετάδοση καθημερινά τριών πρωτότυπων δελτίων ειδήσεων, συνολικής ημερήσιας διάρκειας τουλάχιστον ενενήντα (90) λεπτών. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το κεντρικό δελτίο οι σταθμοί πρέπει να εντάξουν οπωσδήποτε ένα μεσημεριανό δελτίο συν ένα ακόμη στη διάρκεια της μέρας. Με άλλα λόγια, ενημερωτική ετοιμότητα στη διάρκεια της ημέρας.

* Εκπομπές λόγου, τέχνης, πολιτισμού και θεάτρου, συνολικής διάρκειας τουλάχιστον 10 ωρών μηνιαίως. Ενδεικτικά αναφέρονται ιστορικές εκπομπές, εκπομπές για την ελληνική γλώσσα, εκπομπές για το βιβλίο, το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη μουσική, τις εικαστικές τέχνες. Δεδομένου ότι λείπουν εντελώς από το πρόγραμμα των σταθμών, θα πρέπει να προγραμματιστούν άμεσα.

* Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ποικιλομορφία του προγράμματος, οι σταθμοί θα πρέπει να εντάξουν τέσσερις τουλάχιστον από τις ακόλουθες κατηγορίες εκπομπών: εκπομπές ενημερωτικές, ποικίλης ύλης, ελαφράς ψυχαγωγίας (τηλεπαιχνίδια, θεάματα, εκδηλώσεις κ.λπ.), ελληνικές σειρές, ξένες σειρές, παιδικές εκπομπές, ντοκιμαντέρ, εκπομπές αθλητικού περιεχομένου, συνολικής μηνιαίας διάρκειας καθεμιάς τουλάχιστον 10 ωρών.

* Μετάδοση ευρωπαϊκών έργων σε ποσοστό τουλάχιστον 51% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή Οδηγία 109/2010 που αποσκοπεί στην τόνωση της ευρωπαϊκής παραγωγής. Για τον υπολογισμό του χρόνου μετάδοσης εξαιρούνται οι ειδήσεις, οι αθλητικές εκδηλώσεις, τα τηλεοπτικά παιχνίδια, οι τηλεοπτικές διαφημίσεις και οι τηλεπωλήσεις.

* Μετάδοση ευρωπαϊκών έργων ανεξάρτητων παραγωγών σε ποσοστό τουλάχιστον 10% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την ίδια ευρωπαϊκή Οδηγία. Εξαιρούνται και εδώ ειδήσεις, αθλητικές εκδηλώσεις, τηλεοπτικά παιχνίδια, τηλεοπτικές διαφημίσεις, τηλεπωλήσεις.

* Μετάδοση δελτίων ειδήσεων στη νοηματική γλώσσα με ταυτόχρονη αναγραφή υποτίτλων, διάρκειας τουλάχιστον επτά (7) λεπτών της ώρας, μεταξύ των ωρών 17.00 έως 23.00.

* Τεχνολογικό εξοπλισμό (κεντρικό έλεγχο, ροή, μοντάζ κ.λπ.) και κτηριακή υποδομή (αίθουσες κεντρικού ελέγχου, τεχνικής επεξεργασίας, παραγωγής κ.λπ.) που θα εξασφαλίζουν άρτια ψηφιακή εκπομπή.

Οι άδειες των καναλιών ως δημόσιο έσοδο

Μετά από προσπάθειες δυόμισι ετών, έναν απολογισμό της ρύθμισης στην τηλεόραση και της μάχης που κέρδισε η κυβέρνηση και ο ελληνικός λαός επιχειρεί ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς. Σε πείσμα του πολιτικού συστήματος, που, σε συνεργασία με τους ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών, επί 30 χρόνια επέβαλε την ανομία και το «τζάμπα» στο τηλεοπτικό πεδίο.

Μέσα σε δυόμισι χρόνια, όπως καταγράφει ο Νίκος Παππάς, εξασφαλίστηκαν για το δημόσιο ταμείο:

* 140 εκατ. ευρώ από τον φόρο διαφήμισης, ποσό που βεβαιώθηκε από το 2015 έως σήμερα και ήδη εισπράχθηκε.

* 40 εκατ. ευρώ από τα τέλη χρήσης συχνοτήτων, τα οποία εισπράχθηκαν ήδη.

* 175 εκατ. ευρώ, τα οποία θα εισπραχθούν ως τίμημα για τις πρώτες πέντε άδειες.

* 125 εκατ. ευρώ που θα εισπραχθούν από τον φόρο διαφήμισης (ακόμα και αν αυτός μειώθηκε από 20% σε 5%) την επόμενη δεκαετία με βάση την αναμενόμενη συνολική διαφημιστική δαπάνη.

Από το συνολικό ποσό των 480 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα έχουν εισπραχθεί 200 εκατ., ενώ τα υπόλοιπα 280 θα καταβάλλονται σταδιακά, μέσα στην επόμενη δεκαετία.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Κ. Μητσοτάκης: ανεπαρκής, καιροσκόπος, έμπορος εθνοπατριωτισμού

Για να καλύψει την πολιτική του αγωνία μπροστά στο τέλος των ελληνικών προγραμμάτων, αλλά και για να διαχειριστεί τη γενικότερη πολιτική του ανεπάρκεια, ο Κ. Μητσοτάκης καταφεύγει στο πιο χυδαίο είδος πολιτικής

Δειτε ολοκληρο το αρθρο