Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C21.8°C
3 BF 64%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
17 °C
15.3°C18.8°C
1 BF 83%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
18 °C
17.7°C18.8°C
3 BF 72%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
19.8°C21.4°C
2 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Ασθενής ομίχλη
15 °C
14.9°C18.0°C
2 BF 100%
Αυξάνεται η διαφημιστική δαπάνη, για δεύτερη χρονιά
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αυξάνεται η διαφημιστική δαπάνη, για δεύτερη χρονιά

Καλά νέα έρχονται από την αγορά της διαφήμισης. Η διαφημιστική δαπάνη κινείται ανοδικά για δεύτερη συνεχή χρονιά. Το πρώτο τρίμηνο του 2018 σημείωσε άνοδο 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η εκτίμηση προέρχεται από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ) Γρηγόρη Αντωνιάδη, ο οποίος σημείωσε ότι «πρόκειται για δεύτερη ανοδική χρονιά, καθώς το ξεκίνημα του 2018 είχε καλά νούμερα». Όπως μάλιστα σημείωσε, «η διαφήμιση είναι δείκτης για την οικονομία». Για την ακρίβεια, είναι ένας ευαίσθητος δείκτης, καθώς σε περιόδους κρίσης είναι από τους πρώτους που επηρεάζονται, ενώ σε περιόδους ανάκαμψης επίσης είναι από τους πρώτους που κινούνται ανοδικά. Για παράδειγμα, η διαφημιστική δαπάνη άρχισε να παρουσιάζει σημάδια κώπωσης στη χώρα μας, πολύ πριν την κρίση, ήδη από το 2008.

Όπως σημείωσε μάλιστα ο κ. Αντωνιάδης, ο ρυθμός αύξησης της διαφημιστικής δαπάνης θα εξαρτηθεί από τον ρυθμό ανάκαμψης της οικονομίας συνολικά. Εκτίμησε δε ότι το 2017 η συνολική διαφημιστική δαπάνη σε όλα τα ΜΜΕ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες, περιοδικά, Διαδίκτυο) έφτασε τα 500 εκατ. ευρώ, ενώ ειδικότερα στην τηλεόραση άγγιξε τα 240 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι την περίοδο 2012-2014 η διαφήμιση στην τηλεόραση υπολογιζόταν ότι δεν ξεπερνούσε τα 180 εκατ. ευρώ. Κατά την περίοδο της κρίσης μειώθηκε συνολικά σε ποσοστό 55%.

Ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδας εκπροσωπεί το 70% της διαφημιστικής αγοράς που αντιστοιχεί σε 81 μεγάλες και μεσαίες επιχειρήσεις της χώρας που αποτελούν τα μέλη του. Μεταξύ αυτών τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας, μεγάλες εταιρείες τροφίμων και ειδών καθαρισμού, σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, εισαγωγικές εταιρείες κ.ά.

Ο πρόεδρος του ΣΔΕ δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για την αναστολή εφαρμογής και εν τέλει την κατάργηση της «διάταξης του Νόμου Σταμάτη» του 2014, η οποία προέβλεπε απευθείας τιμολόγηση στα Μέσα, χωρίς τη διαμεσολάβηση διαφημιστικής εταιρείας, αλλά και για τις τροποποιήσεις που πέρασαν σχετικά με την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Διαφήμισης στην τηλεόραση, σύμφωνα με τις οποίες, την ευθύνη θα έχει η ίδια η αγορά (ΣΔΕ, διαφημιστές - ΕΔΕΕ) και τηλεοπτική σταθμοί - ΕΙΤΗΣΕΕ), την εποπτεία θα έχει το ΕΣΡ, η δημοπρασία δεν θα είναι υποχρεωτική -όμως η καταχώριση των συναλλαγών θα είναι- ενώ διασφαλίζεται η διαφάνεια και η αποτύπωση των πραγματικών στοιχείων της διαφημιστικής αγοράς.

Ο σχεδιασμός της ίδρυσης και στη συνέχεια της λειτουργίας της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Διαφήμισης αποτελεί μία από τις σημαντικές προτεραιότητες του ΣΔΕ. Στις προτεραιότητες επίσης η εκπαίδευση των μελών για την digital προβολή, οι δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και η τήρηση των κανόνων αυτοδέσμευσης στην αγορά της διαφήμισης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL