Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Διαφάνεια και νομιμότητα για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις

Από 1.1.2019 σε ισχύ η ηλεκτρονική πλατφόρμα διαφήμισης από διαφημιστές, διαφημιζόμενους και κανάλια

Με στόχο τη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας, δηλαδή των εσόδων που δικαιούται το Δημόσιο, σε θέματα τιμολόγησης των διαφημίσεων στα Μέσα, ώστε να υπηρετείται και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής κατέθεσε χθες τροπολογία νόμου, με την οποία ρυθμίζονται α) η τιμολόγηση της διαφήμισης στα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και β) διευκρινίσεις σχετικές με τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου.

Πρόκειται για ρύθμιση η οποία διευκολύνει περαιτέρω τη διαδικασία δημιουργίας του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου, που βρίσκεται σε εξέλιξη. Συγκεκριμένα, βάσει των προβλέψεων της τροπολογίας, η οποία έχει προγραμματιστεί να ψηφιστεί τη Δευτέρα:

* Όλες οι παράμετροι μιας συναλλαγής - διαφημιστικής ενέργειας είναι γνωστές σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ΜΜΕ, διαφημιζόμενο, διαφημιστή).

* Για την εξόφληση του Μέσου, υπεύθυνος είναι τόσο ο διαφημιζόμενος όσο και ο διαφημιστής. Σε περίπτωση που ο διαφημιζόμενος έχει ήδη καταβάλει στον διαφημιστή την αξία της συναλλαγής με το Μέσο, απαλλάσσεται της ευθύνης.

* Τυχόν εκπτώσεις κύκλου εργασιών (τζίρου) παρέχονται μόνο αν έχει προηγηθεί έγγραφη σύμβαση μεταξύ Μέσου και διαφημιζόμενου και, αν μεσολαβεί διαφημιστής, και του διαφημιστή.

* Το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομα του διαφημιζόμενου. Αν μεσολαβεί διαφημιστής, το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του και αντίγραφο αποστέλλεται στον διαφημιζόμενο.

* Οι διαφημιστικές δαπάνες των διαφημιζομένων εκπίπτουν ως επιχειρηματικές δαπάνες μόνο αν γίνονται βάσει των προαναφερθεισών προβλέψεων.

* Οι επιστροφές μειώνονται από 9,9%, όπως προβλέπονταν στον «Νόμο Βενιζέλου», σε 4%. Δεν επιτρέπεται να δίνονται σε είδος (διαφημιστικός χρόνος ή χώρος).

* Η δημιουργία του Ηλεκτρονικού Συστήματος Διάθεσης Τηλεοπτικού Διαφημιστικού Χρόνου προχωρά με φορείς υλοποίησης τους ΕΙΤΗΣΕΕ (Ένωση τηλεοπτικών σταθμών), ΣΔΕ (Σύνδεσμο Διαφημιζομένων), ΕΔΕΕ (Ένωση Διαφημιστών).

* Στο Ηλεκτρονικό Σύστημα συμμετέχουν οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί εθνικής εμβέλειας, ενώ μπορούν να συμμετέχουν περιφερειακοί σταθμοί, συνδρομητικοί σταθμοί και η ΕΡΤ.

* Ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του Ηλεκτρονικού Συστήματος των καταχωρίσεων ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2019 (αντί 1.9.2018).

Α.Γ.Ν.

Δείτε όλα τα σχόλια