Live τώρα    
14°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
10.3°C16.2°C
2 BF 64%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
8.1°C13.2°C
2 BF 63%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
10.0°C13.8°C
1 BF 74%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
14 °C
13.3°C14.8°C
2 BF 84%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
9 °C
8.9°C11.2°C
0 BF 87%
Η τηλεόραση αντεπιτίθεται...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η τηλεόραση αντεπιτίθεται...

Ένα βήμα προς την «κανονικότητα» προχωρούν οι τηλεοπτικοί σταθμοί τη νέα σεζόν. Νέες ελληνικές παραγωγές και ιδίως σειρές μυθοπλασίας -μαζί με τηλεπαιχνίδια και ριάλιτι που πολλαπλασιάζονται συνεχώς- έχουν αρχίσει να θυμίζουν την παλιά «καλή» ιδιωτική τηλεόραση. Η «επένδυση» των επιχειρηματιών σε πρόγραμμα δεν είναι τυχαία. Προσδοκούν υψηλή ανταπόδοση σε διαφήμιση -όσο επιτρέπουν οι καιροί των Μνημονίων.

Το νέο τηλεοπτικό «περιβάλλον» χτίζεται με τρόπο ώστε να προσελκύσει επιπλέον διαφημιστικά κονδύλια από υπηρεσίες (τράπεζες, κινητή τηλεφωνία) και προϊόντα ευρείας κατανάλωσης (σούπερ μάρκετ), τα οποία είτε είχαν παγώσει είτε είχαν στραφεί σε άλλα διαφημιστικά «μέσα», όπως για παράδειγμα στο Ίντερνετ. Ήδη η τηλεόραση απειλείται από την αλματώδη άνοδο της διαφήμισης στο Διαδίκτυο, διεθνώς και στην Ελλάδα, χάνοντας διαφημιστικά μερίδια. Το 2016 η διαδικτυακή διαφημιστική δαπάνη σύμφωνα με το IAB Hellas παρουσίασε σημαντική άνοδο κατά 12,7% αποφέροντας στα sites έσοδο περί τα 77 εκατ. ευρώ.

Οι τηλεοπτικοί σταθμοί περνούν στην αντεπίθεση. Αξιοποιούν πλέον με ανταγωνιστικό πρόγραμμα ζώνες που επί χρόνια είχε εγκαταλείψει στις επαναλήψεις, τις κονσέρβες και την εύκολη λύση των «πάνελ», όπως για παράδειγμα την πρωινή ζώνη του σαββατοκύριακου, ενώ επίσης δίνουν έμφαση στο prime time, ώρα 8.00 έως 12.00 τα μεσάνυκτα, απ' όπου μπορεί να αντλήσει τα υψηλότερα έσοδα, καθώς η διαφήμιση σε αυτή τη ζώνη προγράμματος είναι ακριβότερη.

Η διαφημιστική αγορά φαίνεται να ανταποκρίνεται ήδη από πέρυσι. Πηγές της αγοράς υπολογίζουν πως ο διαφημιστικός τζίρος στην τηλεόραση αυξήθηκε το 2016 γύρω στο 11% και απέδωσε στους τηλεοπτικούς σταθμούς περί τα 220-240 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 2017 θα παρουσιάσει επιπλέον άνοδο, γύρω στο 15%, και μπορεί να ξεπεράσει τα 270 εκατ. ευρώ. Το ποσό παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό, συγκρινόμενο με τα προ κρίσης επίπεδα, όμως η τάση ήδη από πέρυσι συνεχίζει να έχει ανοδική πορεία, μάλιστα οπωσδήποτε με διψήφιο νούμερο, όπως συγκλίνουν όλες οι εκτιμήσεις.

Οι τηλεθεατές μετά από πολλά χρόνια τηλεοπτικού μαρασμού, με αλλεπάλληλες επαναλήψεις, φθηνό ξένο πρόγραμμα και χαμηλού κόστους εκπομπές κουτσομπολιού, ήδη από πέρυσι, αλλά και φέτος θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν νέες ελληνικές παραγωγές. Το prime time ενισχύεται, όχι μόνο με ριάλιτι (μόνο πέντε στον ΣΚΑΪ), αλλά και με ελληνικές σειρές μυθοπλασίας:

"Το τατουάζ" και το "Κόκκινο νυφικό" είναι τα δυνατά χαρτιά του Alpha, μαζί με δύο σειρές που συνεχίζονται από πέρυσι ("Μουρμούρα", "Σόι"), ενώ ο ΑΝΤ-1 εντάσσει τρεις νέες ελληνικές σειρές. Το Star θα ξεκινήσει με δύο ελληνικές σειρές και μια ακόμη στα σκαριά σε σενάριο Καπουτζίδη. Την τιμητική τους έχουν τα τηλεπαιχνίδια, που καλύπτουν μεσημεριανές και απογευματινές ζώνες, συνολικά επτά τον αριθμό.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL