Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
19.7°C22.6°C
3 BF 63%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
16 °C
14.6°C17.3°C
2 BF 86%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
20 °C
18.8°C20.0°C
5 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.2°C28.8°C
4 BF 28%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.9°C19.1°C
4 BF 88%
Πολυνομοσχέδιο τον Μάιο στη Βουλή φέρνει ο Ν. Παππάς / Διαφάνεια στη διαφήμιση, τόνωση της οπτικοακουστικής παραγωγής
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Πολυνομοσχέδιο τον Μάιο στη Βουλή φέρνει ο Ν. Παππάς / Διαφάνεια στη διαφήμιση, τόνωση της οπτικοακουστικής παραγωγής

Νομοσχέδιο - σκούπα για τη ρύθμιση ανοικτών θεμάτων των ΜΜΕ πρόκειται να καταθέσει στις αρχές Μαΐου στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς. Με το νομοσχέδιο επιχειρούνται η τόνωση και η διαφάνεια της αγοράς της τηλεοπτικής διαφήμισης, η ενίσχυση των περιφερειακών ΜΜΕ και η ενίσχυση της οπτικοακουστικής παραγωγής της χώρας.

Συγκεκριμένα το νομοσχέδιο, το οποίο σχεδιάζεται να έχει ψηφιστεί περί τα τέλη Μαΐου, θα περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν:

* Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης - πώλησης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου. Πρόκειται για την καθιέρωση ενός ηλεκτρονικού συστήματος αγοράς τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου με αλγόριθμο βελτιστοποίησης βάσει δημοπρασιών. Στόχος είναι η αύξηση των φορολογικών εσόδων από την τηλεοπτική διαφήμιση (τις χορηγίες και την τοποθέτηση προϊόντος), η καταπολέμηση του μαύρου χρήματος και των προβλημάτων ρευστότητας που προκύπτουν εξαιτίας της ύπαρξης ασύμμετρων διαπραγματεύσεων μεταξύ διαφημιζόμενων / media shops και τηλεοπτικών σταθμών, καθώς και η κατοχύρωση κανόνων ανόθευτου ανταγωνισμού μεταξύ της δημόσιας τηλεόρασης, των περιφερειακών και των εθνικής εμβέλειας ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών.

Τη διαχείριση θα κάνει η εταιρεία που θα αναλάβει το εγχείρημα της λειτουργίας της πλατφόρμας, μετά από διαγωνισμό, με ρυθμιστή το ΕΣΡ.

* Σύσταση Μητρώου Περιφερειακού και Τοπικού Τύπου. Επιχειρείται η αντικατάσταση του παρωχημένου συστήματος έκδοσης υπουργικής απόφασης για την κατάρτιση λίστας, στην οποία καταχωρούνται εφημερίδες που πληρούν συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις. Με την πρόβλεψη αυτή δίνεται τέλος σε μια κληρονομιά πελατειακών σχέσεων και πλέον όποιος πληροί τις προϋποθέσεις καταθέτει τα στοιχεία του ηλεκτρονικά και η ένταξή του στη λίστα με τις περιφερειακές εφημερίδες δεν εξαρτάται από τις προσωπικές του σχέσεις με το πολιτικό σύστημα.

* Ποσόστωση 70% - 30% στην κατανομή της κρατικής διαφήμισης κέντρου - περιφέρειας και κυρώσεις. Καταργείται η ποσόστωση 50% - 40% - 10% (νόμος 2328/95), για την κατανομή της κρατικής διαφήμισης σε τηλεόραση, εφημερίδες και ραδιόφωνα αντίστοιχα, ενώ διατηρείται η ποσόστωση 70% - 30% (30% για τα περιφερειακά ΜΜΕ), με την πρόβλεψη επιβολής κυρώσεων σε περιπτώσεις που δεν εφαρμόζεται.

Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις με διοικήσεις ΔΕΚΟ και τραπεζών, καθώς και με εκπροσώπους των Ενώσεων Δήμων και Περιφερειών, ώστε να εφαρμοστεί ο κανόνας του 70% - 30% και από επιπλέον φορείς και να αξιοποιηθεί περαιτέρω το Μητρώο On-Line Media, το οποίο ξεκίνησε ήδη να λειτουργεί.

* Ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων Θεσμοθετείται (σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης) καθεστώς ενίσχυσης ιδιωτικών επενδύσεων για την ανάπτυξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων. Η Ελλάδα θα μπει στον χάρτη των «film friendly» χωρών, αφού θα επιχορηγείται το 25% των επιλέξιμων δαπανών έως 5 εκατ. ευρώ για παραγωγές οπτικοακουστικών έργων στη χώρα (κινηματογράφος, τηλεόραση, animation, video games).

Στόχος είναι, πέρα από την ενίσχυση της ελληνικής οπτικοακουστικής βιομηχανίας, η τόνωση της εγχώριας οικονομίας, που θα επιτευχθεί με την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η αύξηση της απασχόλησης, η δημιουργία υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και η διαμόρφωση μιας νέας εξωστρεφούς εθνικής ταυτότητας (branding), αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL