Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Στα θρανία τα προσφυγόπουλα

2.493 παιδιά ηλικίας 6-16 ετών που διαμένουν σε πόλεις (σε διαμερίσματα ή ξενώνες) έχουν ήδη εγγραφεί σε σχολεία όλης της Ελλάδας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης

Ακόμα ένα βήμα προς την ένταξη των προσφυγόπουλων στην ελληνική κοινωνία αλλά και τη ζωή μετά τον πόλεμο που τους εμπόδισε να ζήσουν σαν παιδιά, με σχολείο και παιχνίδι, γίνεται και φέτος στις σχολικές αίθουσες σε σχολεία σε όλη την Ελλάδα. "Η περσινή χρονιά ήταν για να κανονικοποιηθεί η ζωή των παιδιών ως παιδιά. Φέτος η κατάσταση έχει αλλάξει σημαντικά" ανέφερε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιώργος Αγγελόπουλος κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκε η πορεία της ένταξης των προσφυγόπουλων στα σχολεία.

Όπως ανέφερε ο Γ. Αγγελόπουλος, 2.493 παιδιά ηλικίας 6-16 ετών που διαμένουν σε πόλεις (σε διαμερίσματα ή ξενώνες) έχουν ήδη εγγραφεί σε σχολεία όλης της Ελλάδας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, 2.360 παιδιά της ίδιας ηλικίας που μένουν εντός Δομών Φιλοξενίας Προσφύγων της ενδοχώρας αναμένεται να γραφτούν σε 1.000 σχολεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ περίπου 2.000 παιδιά ακόμα υπολογίζεται ότι γράφονται αυτή τη στιγμή ή θα γραφτούν στα σχολεία τους επόμενους μήνες. Ο στόχος του υπουργείου είναι τα προσφυγόπουλα πια να ενταχθούν στα κανονικά πρωινά τμήματα. Επιπλέον, σημείωσε πως για τη μειοψηφία των παιδιών που δεν παρακολούθησαν πέρσι τις τάξεις υποδοχής ότι θα μπορούν να παρακολουθήσουν φέτος τα απογευματικά μαθήματα των Δομών Υποδοχής Εκπαίδευσης (ΔΥΕΠ) που θα έχουν μάλιστα δύο τμήματα, ΔΥΕΠ 1 και ΔΥΕΠ 2.

Τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου το πρόγραμμα ξεκίνησε για τα προσφυγόπουλα που διαμένουν στη Δομή Φιλοξενίας του Ελαιώνα και φοιτούν σε 9 Δημοτικά σχολεία Αθηνών και Ταύρου και 5 Γυμνάσια των Αθηνών. Μέσα σε δύο εβδομάδες αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ώστε τα προσφυγόπουλα όλων των δομών φιλοξενίας να φοιτήσουν στο σχολείο.

Σύμφωνα με το υπουργείο, την τρέχουσα σχολική χρονιά θα έχουμε την ίδρυση Τάξεων Υποδοχής Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ήδη είναι προς δημοσίευση η Υπουργική Απόφαση που ορίζει τις ΖΕΠ και θα ακολουθήσουν οι σχετικές εγκύκλιοι και αποφάσεις που, ειδικά από φέτος, θα δίνουν πρόσβαση στα προσφυγόπουλα και στα Λύκεια.

Όπως πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας, 67 μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί φέτος ως Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΣΕΠ) σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν ακόμα δύο βασικά προβλήματα, καθώς δεν έχουν διοριστεί ακόμα όλοι εκπαιδευτικοί σε όλες τις τάξεις υποδοχής, ωστόσο αναμένεται να γίνουν οι διορισμοί αυτοί μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι το υπάρχον νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει κατά τις προσλήψεις να γίνει επιλογή των φιλόλογων με ειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως ξένης γλώσσας που απαιτείται για τις ανάγκες των συγκεκριμένων τμημάτων. Το ζήτημα αναμένεται να λυθεί με το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που θα περάσει από τη Βουλή πριν από τα Χριστούγεννα σύμφωνα με τον Γ. Αγγελόπουλο.

Ο Νίκος Μπελαβίλας, συντονιστής της Επιτροπής για τη Στήριξη των Παιδιών των Προσφύγων, αναφέρθηκε στην εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στα νησιά όπου δεν είχαν ιδρυθεί ΔΥΕΠ και τώρα γίνεται προσπάθεια να ενταχθούν τα παιδιά στην εκπαίδευση, ωστόσο υπάρχουν δυσκολίες, καθώς τα παιδιά μένουν κατά μέσο όρο για τρεις μήνες στα νησιά, όπως τόνισε, σημειώνοντας ότι αναζητείται "ένα μοντέλο transit εκπαίδευσης". Όσοι μένουν σε διαμερίσματα στα νησιά έχουν ήδη γραφτεί στα σχολεία ανέφερε ο Ν. Μπελαβίλας, συμπληρώνοντας ότι στόχος είναι να ιδρυθεί Νηπιαγωγείο μέσα στο Καρά Τεπέ και στη συνέχεια να επιχειρηθεί η ένταξη σε σχολεία με τμήματα ανάλογα των ΔΥΕΠ. Επιπλέον, ανέφερε ότι έχει εγκατασταθεί Νηπιαγωγείο στο hotspot της Σάμου, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει, ενώ θα φτιάξουν Νηπιαγωγείο και στη ΒΙΑΛ της Χίου. Για τη Μόρια, αναγνώρισε τη δύσκολη κατάσταση, υπογραμμίζοντας ότι η βούλησή τους, και του Γ. Μουζάλα, είναι να βγουν από εκεί. Μίλησε για την ανάγκη ύπαρξης ασφαλών νησίδων για τα παιδιά και τόνισε ότι γίνονται προσπάθειες.

Ειδική μνεία στον αείμνηστο γενικό γραμματέα του υπουργείου Ιωάννη Παντή, ο οποίος πρωτοστάτησε στη δημιουργία των προενταξιακών και ενταξιακών τμημάτων των προσφυγόπουλων έγινε τόσο από τον Γ. Αγγελόπουλο αλλά και από την Αγγελική Αρώνη, συντονίστρια Ομάδας Διαχείρισης, Συντονισμού και Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης των Προσφύγων του υπουργείου, και τον Νίκο Μπελαβίλα. Eπιπλέον, ο Γ. Αγγελόπουλος εξέφρασε τις ευχαριστίες του υπουργείου για την υποστήριξη στην πρόσβαση των προσφυγόπουλων στα σχολεία από τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης, την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και τη UNICEF.

 

Δείτε όλα τα σχόλια