Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Φώτης Κουβέλης, στο 7ο Export Summit: Στρατηγικός ο ρόλος του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Για τον στρατηγικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στον εξαγωγικό τομέα, εξαιτίας της γεωγραφικής του θέσης, μίλησε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, στο 7ο εξαγωγικό συνέδριο "Export Summit", που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ).

"Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διεκδικεί δυναμική θέση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και ως προς τις εξαγωγές, προς Ασία. Με βασικό πλεονέκτημα την εγγύτητα με τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη, το λιμάνι επιδιώκει με αξιώσεις να ανεβεί πολλές κατηγορίες παγκοσμίως και είναι προφανές ότι έχει εξαγωγικό προσανατολισμό, στο πλαίσιο των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών" τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στην αναβάθμιση των υποδομών υπενθύμισε πως ήδη προχωρούν οι διαδικασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, που θα συνδέει εμπορικά την 6η προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), με την υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης, δημιουργώντας νέες δυνατότητες για τις εμπορευματικές μεταφορές. "Η μελέτη σύνδεσης της 6ης προβλήτας με το σιδηροδρομικό δίκτυο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το έργο αυτό, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα σύνδεση (του λιμένος) και αναμένεται να αυξήσει το έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του λιμανιού» είπε και πρόσθεσε ότι το έργο αυτό «θα είναι λοιπόν, μαζί με το υπό δημοπράτηση εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η αιχμή του δόρατος στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς την ενδοχώρα, τα Βαλκάνια, την υπόλοιπη Ευρώπη». Για τη χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ανέφερε ότι θα είναι μήκους 3 χλμ.,θα ξεκινά μέσα από το λιμάνι και το έργο της κατασκευής έχει κόστος 20 εκατ. ευρώ. Επισήμανε, τέλος, ότι τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας, εκείνο του Πειραιώς κι αυτό της Θεσσαλονίκης, έχουν το καθένα τον δικό τους ξεχωριστό και ιδιαίτερο ρόλο, στο πλαίσιο της νέας ενιαίας λιμενικής πολιτικής της Ελλάδας, που προχωρά πλέον με βάση το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων για επενδύσεις και δραστηριότητες, στη βάση του νόμου 4597/2019, όπως συμβαίνει και στους μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες.

 

Δείτε όλα τα σχόλια
Κύριο άρθρο

Τώρα αρχίζει η πολιτική

Δυστυχώς, ο Κ. Μητσοτάκης δεν βρήκε ούτε στη δευτερολογία του χρόνο να απαντήσει σε ερωτήματα που του τέθηκαν. Έτσι, δεν είπε κουβέντα για το αφορολόγητο - παρ’ όλο που προεκλογικά είχε καταθέσει τροπολογία για τη διατήρησή του.

Δειτε ολοκληρο το αρθρο