Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελάδας: Ξεκινούν τα έργα στο Τμήμα Ξυνιάδα - Λαμία

Χρ. Σπίρτζης: Το έργο του Ε65 θα σταματήσει να είναι ανέκδοτο

Την επίσημη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στο νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος Ε65, κήρυξε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος επισκέφθηκε τη δίδυμη σήραγγα στο 28ο χιλιόμετρο.

Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα (πριν τον Δομοκό) είναι μήκους μήκους 32,27 χιλιομέτρων και αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ. Περιλαμβάνει πέντε κόμβους έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), μία σήραγγα 2.983 μέτρων και οκτώ γέφυρες. Η ολοκλήρωσή του αναμένεται το αργότερο έως το τέλος του Δεκεμβρίου του 2021 και θα προστεθεί στο κεντρικό κομμάτι Ξυνιάδα - Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, το οποίο έχει δοθεί στην κυκλοφορία από τον Δεκέμβριο του 2017.

Στην πλήρη ανάπτυξη, μετά την κατασκευή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα συνδέει τη Λαμία (Εθνική οδός Αθήνα - Θεσσαλονίκη) με την Εγνατία Οδό.

Ο Χρ. Σπίρτζης ανακοίνωσε χθες ότι τις επόμενες ημέρες, μέσα στον Φεβρουάριο, θα ολοκληρωθεί ο φάκελος για να αποσταλεί στις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το βόρειο τμήμα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, θα σταματήσει το έργο του Ε65 να είναι ένα έργο ανέκδοτο, μόνο με το κεντρικό του τμήμα, και θα αποκτήσει αρχή. Εκτίμησε ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των τριών ετών θα συντομευθεί με την ταυτόχρονη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών σε διαφορετικά μέτωπα, ενώ έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις στο μεγαλύτερο κομμάτι.

Χαρακτήρισε εγκληματική ενέργεια την εξαίρεση του νότιου και βόρειου κομματιού του έργου κατά την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013. Όπως είπε: "Αυτό μας οδήγησε σαν χώρα να διαπραγματευόμαστε πάλι ως νέα έργα από την αρχή τα τμήματα αυτά και να περάσουν πολλές γραφειοκρατικές και εγκριτικές διαδικασίες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή". Σημείωσε ακόμη ότι το νότιο τμήμα, όπως τελικά εγκρίθηκε μετά και από διαπραγματεύσεις με τον παραχωρησιούχο, έχει πολλές ωφέλειες για το Ελληνικό Δημόσιο σε σχέση με την αρχική σύμβαση του 2007. Εξήγησε δε πως στο υπό κατασκευή κομμάτι "ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε από την επιδότηση λειτουργίας. Αυτό είναι ένα τεράστιο όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο. Μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής κατά 17 εκατομμύρια. Επίσης ανέλαβε το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που είναι άλλα 4 εκατομμύρια. Τα έσοδα του νότιου τμήματος θα καλύπτουν τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου.

Σε περίπτωση που θα είναι λιγότερα από αυτά που προβλέπονται, θα καλύπτονται από τον παραχωρησιούχο. Σε περίπτωση που είναι περισσότερα, θα αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο", κατέληξε.

 

 

Δείτε όλα τα σχόλια