Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Μετ' εμποδίων το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Eurokinissi

Οι δυσκολίες στην εφαρμογή του νέου συστήματος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Την εξέλιξη και τον βαθμό εφαρμογής του νέου συστήματος ηλεκτρονικού εισιτήριου στα μέσα μεταφοράς αποτυπωμένα σε στοιχεία και αριθμούς, από την πιλοτική έναρξη του μέχρι σήμερα, παρουσιάζει αποκλειστικά η "Αυγή" της Κυριακής.

Οι δυσκολίες εφαρμογής του νέου συστήματος είχαν διαφανεί εξαρχής με τα γνωστά προβλήματα στην έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών, τα οποία εξομαλύνθηκαν συν τω χρόνω, και την απόκτηση από μεγάλο μέρος του επιβατικού κοινού των λεγόμενων προσωποποιημένων καρτών ATH.ENA Card. Οι δυσκολίες πάντως έκδοσης των εισιτηρίων δεν έχουν ακόμη απαλειφθεί, καθώς τα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου δεν έχουν φτάσει στον επιδιωκόμενο αριθμό ανά σταθμό. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η καθυστέρηση τροποποίησης συνολικά 75 παλιών μηχανημάτων INTRA 2, τα οποία, αν και έχει προγραμματιστεί, δεν έχουν ακόμη παραμετροποιηθεί προκειμένου να εκδίδουν τα νέα ηλεκτρονικά εισιτήρια. Σύμφωνα πάντως με τους επιτελείς του ΟΑΣΑ, η παραμετροποιήση αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Απριλίου, αυξάνοντας σημαντικά τα μηχανήματα έκδοσης στους σταθμούς.

Προς επίλυση οδεύει και το ζήτημα με την επάρκεια ηλεκτρονικών εισιτηρίων, που είχε προκύψει, καθώς με την υπάρχουσα εργολαβία που ανατέθηκε, έπειτα από διαγωνισμό, ο ΟΑΣΑ θα προμηθευτεί σταδιακά μέχρι τον Ιούνιο 17.000.000 εισιτήρια, ενώ είναι ήδη έτοιμος να προκηρύξει και νέο μεγάλο διαγωνισμό.

Αγκάθι το κλείσιμο των πυλών στον ΗΣΑΠ

Αναφορικά τώρα με το κλείσιμο των πυλών, από την Κυριακή 4 Μαρτίου 2018 άρχισε το σταδιακό κλείσιμό τους (εκτός της πύλης ΑμεΑ που παραμένει ανοιχτή) στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, τα οποία έχει στη διάθεσή της η "Αυγή", το κλείσιμο έχει εφαρμοστεί σε πολλούς σταθμούς του μετρό, ωστόσο αγκάθι παραμένει η εφαρμογή του στους σταθμούς του ΗΣΑΠ, όπου οι μπάρες έχουν κλείσει σε ελάχιστους. Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διοίκηση του ΟΑΣΑ, ο ελάχιστος αριθμός έχει προκύψει καθώς δεν διαθέτουν όλοι οι σταθμοί υπεύθυνο σταθμού και δεν υπάρχει προσωπικό να στελεχώσει το κλείσιμο των πυλών παράλληλα με τη Γραμμή 2 και τη Γραμμή 3.

Αναλυτικότερα, μέχρι στιγμής έχουν κλείσει οι πύλες σε 4 σταθμούς από τους 24 στη Γραμμή 1, σε 14 από τους 20 σταθμούς της Γραμμής 2 και σε 13 από τους 21 σταθμούς της Γραμμής 3. Στους πίνακες που δημοσιεύει η εφημερίδα μας παρουσιάζονται αναλυτικά ποιοι σταθμοί έχουν κλείσει, ενώ καταγράφεται και ο αριθμός των Αυτόματων Μηχανημάτων Έκδοσης Κομίστρου (ΑΜΕΚ) που υπάρχουν σε κάθε σταθμό, τόσο των νέων όσο και των παλιών μηχανημάτων INTRA 2.

600.000 προσωποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες

Αντίθετα, ιδιαίτερα ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι επιτελείς του ΟΑΣΑ με τη διακίνηση και πώληση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και τα έσοδα που εισρέουν στον οργανισμό. Μέχρι σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, έχουν εκδοθεί περισσότερες από 600.000 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card. ενώ ο ΟΑΣΑ έχει διεκπεραιώσει με επιτυχία περισσότερες από 100.000 αιτήσεις ανέργων και ΑμεΑ.

Αναφορικά με το δίκτυο πωλήσεων των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, μέχρι τώρα περίπου 1.300 επιλεγμένα σημεία, όπως περίπτερα, μίνι μάρκετ, καταστήματα ψιλικών κ.ά., διαθέτουν πλέον ηλεκτρονικά εισιτήρια ATH.ENA Ticket. Τα εν λόγω σημεία έχουν παραλάβει φακέλους με πακέτα των 10 + 1 εισιτηρίων και των 5 εισιτηρίων, ολόκληρου και μειωμένου κομίστρου, τα οποία διατίθενται σε 1 τεμάχιο (πολλαπλό εισιτήριο ATH.ENA Ticket).

Από τον Δεκέμβριο 2017 έως τώρα έχουν διατεθεί 418.000 φάκελοι χρηματικής αξίας 2.180.000 ευρώ.

Τάσος Ταστάνης, πρόεδρος του ΟΑΣΑ: Σε λίγους μήνες κάνουμε ό,τι άλλοι έκαναν σε τρία χρόνια

Το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου είναι ένα πολύ σύνθετο και δύσκολο εγχείρημα τόσο από τεχνολογική όσο και από οικονομική και κοινωνική άποψη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε πολλές πόλεις του εξωτερικού χρειάστηκε περίοδος προσαρμογής δύο και τριών ετών, όπου συνυπήρχαν το παλιό χάρτινο εισιτήριο και το νέο ηλεκτρονικό. Εμείς προσπαθούμε, παρά τις δυσκολίες που συναντήσαμε και συναντούμε, το διάστημα αυτό να το συμπτύξουμε σε λίγους μήνες. Και όλα δείχνουν ότι θα τα καταφέρουμε.

Πρέπει να επισημάνω ότι από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε τις θέσεις ευθύνης του οργανισμού στρέψαμε ιδιαίτερα την προσοχή μας στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου και σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καταφέραμε να υπερβούμε όλα τα εμπόδια ώστε να το φέρουμε σε αίσιο πέρας.

Σήμερα, όλο και περισσότεροι επιβάτες εμπιστεύονται τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, όπως αποδεικνύει η μεγάλη αύξηση της διάθεσης προσωποποιημένων και απρόσωπων ATH.ENA Card. Επίσης, τα πρώτα αποτελέσματα από το κλείσιμο των πυλών είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικά, γεγονός που αποδεικνύει τόσο τη δυναμική του ηλεκτρονικού εισιτηρίου όσο και την ευρεία αποδοχή του από τους πολίτες, τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω γι’ αυτό.

Επίσης, θέλω να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και προς τις διοικήσεις της ΣΤΑ.ΣΥ. και της Ο.ΣΥ. για την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε σ’ αυτό τον κοινό σκοπό, αλλά και προς τους χιλιάδες εργαζομένους του ομίλου μας και της κοινοπραξίας για τις άοκνες προσπάθειες που καταβάλλουν.

Δείτε όλα τα σχόλια