Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
23 °C
22.0°C25.2°C
3 BF 51%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
23 °C
20.8°C25.4°C
2 BF 41%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
19.9°C21.6°C
4 BF 55%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.4°C20.8°C
2 BF 68%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.9°C24.0°C
0 BF 33%
Ηλεκτρονικά έγγραφα και ψηφιακή υπογραφή στο Δημόσιο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ηλεκτρονικά έγγραφα και ψηφιακή υπογραφή στο Δημόσιο

Τη μεταρρύθμιση του Δημοσίου, με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών, όπως άλλωστε επιβάλλεται από την Ε.Ε., προωθούν τα υπουργεία Ψηφιακής Πολιτικής και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, μέσω του έργου «Κεντρική υποδομή για την ηλεκτρονική ανταλλαγή εγγράφων μεταξύ των φορέων του Δημοσίου, με προηγμένες ψηφιακές υπογραφές».

Πρόκειται για σύστημα που αποτελεί έργο - σταθμό για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, μεγάλο βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό στη χώρα και θα εφαρμοστεί σε όλο το Δημόσιο, όπως είπαν χθες κατά την παρουσίαση, ο Νίκος Παππάς και η Όλγα Γεροβασίλη, από κοινού με τον γενικό γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής Στέλιο Ράλλη. Όπως υπογράμμισαν, μέσω του έργου θα αντικατασταθεί το "χαρτί", που ευνοεί τη διατήρηση του πελατειακού κράτους, αλλά ορισμένες φορές και την παραβίαση των κανόνων. Σύμφωνα με την παρουσίαση:

* Το σύστημα θα οδηγήσει σε βελτιστοποίηση, αυτοματοποίηση και σημαντική επιτάχυνση της διεκπεραίωσης των εργασιών.

* Τα έγγραφα θα διακινούνται με αξιοπιστία, διαφάνεια και ασφάλεια, ενώ ο εντοπισμός τους θα γίνεται με ταχύτητα, αποκλείοντας κάθε περίπτωση απώλειάς τους.

* Οι πολίτες θα εξυπηρετούνται ταχύτερα και ευκολότερα, κάτι που θα βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών του Δημοσίου.

Η ετήσια εξοικονόμηση, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του συστήματος, θα φτάσει για το Δημόσιο, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, τα 380 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε μόλις 22,5 εκατ. ευρώ, αφορά 21.000 φορείς του Δημοσίου και θα καλυφθεί από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το σύστημα βρίσκεται ήδη σε πλήρη λειτουργία στο υπουργείο ΨΗΠΤΕ και χρησιμοποιείται από τους 600 υπαλλήλους του.

«Η λέξη - κλειδί είναι ‘διαλειτουργικότητα’» υπογράμμισε ο Νίκος Παππάς και εξήγησε ότι τα ηλεκτρονικά συστήματα του Δημοσίου θα "επικοινωνούν" μεταξύ τους. «Μέχρι χθες παραγγέλνονταν συστήματα που είτε έμεναν στα συρτάρια και απαξιώνονταν λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας είτε δεν είχαν καμία επαφή μεταξύ τους. Αυτό τελειώνει». Ο Ν. Παππάς ενημέρωσε ότι η χώρα έχει θεσμοθετήσει τη δυνατότητα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης από το... 2001, όμως σήμερα θεσπίζεται με υποχρεωτικό χαρακτήρα.

* Προκειμένου να εφαρμοστεί το σύστημα, απαραίτητες είναι οι «αναγνωρισμένες ψηφιακές υπογραφές» Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί και είναι σε ισχύ 55.000 ψηφιακά πιστοποιητικά, επί συνόλου 150.000 για δημοσίους υπαλλήλους, επιχειρήσεις και επαγγελματικές ομάδες.

* Το «Κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων δημοσίου» θα φιλοξενηθεί στο G-Cloud. Εξοικονομεί εκατομμύρια ευρώ για το Δημόσιο, καθώς συγκεντρώνει στον ίδιο χώρο συστήματα που θα κόστιζαν πολλαπλάσια αν λειτουργούσαν μεμονωμένα. Εκεί έχει εγκατασταθεί η “Διαύγεια”, σε καθεστώς πλήρους ασφάλειας και λειτουργίας.

* Για την τηλεπικοινωνιακή και ηλεκτρονική υποδομή των φορέων του Δημοσίου, όπως και αυτού του συστήματος, θα χρησιμοποιηθεί το ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Δηλαδή, το Εθνικό Δίκτυο Δημόσιας Διοίκησης, το οποίο αναβαθμίζεται με την επέκτασή του σε 40.000 δημόσια κτήρια. Ανάμεσά τους σχολικά συγκροτήματα, κέντρα υγείας και άλλες, αποκεντρωμένες υπηρεσίες σε όλη τη χώρα.

«Θέτουμε τις βάσεις για να παραδώσουμε στους Έλληνες πολίτες ένα κράτος ψηφιακό, προσβάσιμο και ανοιχτό στον δημοκρατικό έλεγχο. Πυλώνα της παραγωγικής ανασυγκρότησης και της δημοκρατίας. Αντάξιο της επόμενης μέρας για τη χώρα. Αυτό το ψηφιακό κράτος οραματιζόμαστε, γι’ αυτό εργαζόμαστε», είπε η Όλγα Γεροβασίλη.

Ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής Στέλιος Ράλλης παρουσίασε τα δομικά στοιχεία του έργου της ψηφιοποίησης, στα οποία περιλαμβάνονται: ένας κεντρικός κόμβος διακίνησης εγγράφων με παροχή αποδεικτικών παράδοσης, πρωτόκολλα επικοινωνίας για τη διασύνδεση τοπικών συστημάτων ηλεκτρονικής ανταλλαγής εγγράφων, τήρηση ιστορικού των εγγράφων σε κρυπτογραφημένη μορφή, δυνατότητα ιχνηλασιμότητας και λειτουργική αρχειοθέτηση όλων των εγγράφων του Δημοσίου. Παράλληλα, εκπαίδευση χρηστών, διαχειριστών και χειριστών του συστήματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL