Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Άνοιξε ο δεύτερος κύκλος της κινητικότητας

Με την προκήρυξη όλων των θέσεων διοικητικών γραμματέων κλείνουν οι εκκρεμότητες της τρίτης αξιολόγησης για το Δημόσιο

Με την ολοκλήρωση της δημοσίευσης των προκηρύξεων όλων των θέσεων των νέων διοικητικών γραμματέων των υπουργείων όπως και όλων των θέσεων των γενικών διευθυντών σε αυτά αναμένεται να κλείσουν οι εκκρεμότητες που αφορούν το Δημόσιο για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.

Αυτό αναμένεται να γίνει αύριο στη συνεδρίαση του Eurogroup, με το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης να έχει παρουσιάσει ήδη στα τεχνικά κλιμάκια τις ημερομηνίες διευθέτησης και υλοποίησης και των τελευταίων εκκρεμοτήτων.

Σύμφωνα με τους επιτελείς του υπουργείου, η δημοσίευση των προκηρύξεων και των 69 θέσεων διοικητικών, τομεακών και ειδικών γραμματέων στα υπουργεία (πλην των υπουργείων Εξωτερικών, Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη) ολοκληρώνεται τις επόμενες μέρες, ενώ ήδη στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ στα τέλη του 2017 και στις αρχές του 2018 έχουν αναρτηθεί οι προσκλήσεις συνολικά τριάντα θέσεων διοικητικών και αναπληρωτών διοικητικών γραμματέων, καθώς και τομεακών και ειδικών τομεακών γραμματέων.

Σύμφωνα με την πρόσφατα ψηφισμένη στο πολυνομοσχέδιο διάταξη για τις προθεσμίες ολοκλήρωσης της επιλογής των υποψηφίων στις θέσεις αυτές, νέα ημερομηνία ολοκλήρωσης τίθεται η 30ή Ιουνίου 2018, ενώ εντός τριμήνου από την τοποθέτηση των διοικητικών και τομεακών γραμματέων, δηλαδή, έως 30 Σεπτεμβρίου 2018, παύονται από το καθήκοντά τους οι σημερινοί γενικοί και ειδικοί γραμματείς υπουργείων.

Μέχρι τον Ιούνιο και οι γενικοί διευθυντές

Η αλλαγή των γενικών γραμματέων συνιστά ένα από τα προαπαιτούμενα της τέταρτης αξιολόγησης, ενώ μέχρι τον Ιούνιο θα πρέπει να έχουν επιλεγεί και οι γενικοί διευθυντές και διευθυντές υπουργείων. Για την πλήρωση των θέσεων των τελευταίων ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες οι σχετικές προκηρύξεις σε όλα τα υπουργεία, ενώ ολοκληρώνεται και η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των νέων προϊσταμένων στις είκοσι οριζόντιες θέσεις Οικονομικού - Διοικητικού ευθύνης επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης στα υπουργεία.

Να θυμίσουμε ότι διοικητικοί γραμματείς, αναπληρωτές διοικητικοί γραμματείς, τομεακοί γραμματείς και ειδικοί τομεακοί γραμματείς θεσπίστηκαν ως θέσεις με τον Νόμο Βερναρδάκη 4369/2016 στο πλαίσιο της πολιτικής "αποκομματικοποίησης" του Δημοσίου, ενώ η επιλογή των υποψηφίων γίνεται κατά κύριο λόγο μέσα από τη δεξαμενή του Μητρώου Επιτελικών Στελεχών. Στο ίδιο πλαίσιο, οι διοικητικοί γραμματείς, όπως περιγράφεται στον νόμο, αναλαμβάνουν την εκτέλεση και διοικητική εφαρμογή της πολιτικής, όπως αυτή καθορίζεται από την κυβέρνηση και τα όργανά της. Σύμφωνα δε με στενούς συνεργάτες της Όλγας Γεροβασίλη, "οι υποχρεώσεις και τα καθήκοντα των γραμματέων ως υπηρεσιακών παραγόντων προσδιορίζονται σαφώς στο σύνταγμα και γι' αυτό η λειτουργία τους θα υλοποιηθεί σύμφωνα με το γράμμα του συντάγματος".

Στο μεταξύ, άνοιξε ήδη η δεύτερη φάση της κινητικότητας, ο πρώτος κύκλος της οποίας ολοκληρώθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου. Η Όλγα Γεροβασίλη με εγκύκλιό της ζητά από τις υπηρεσίες να αποστείλουν άμεσα τα αιτήματά τους για την κάλυψη κενών θέσεων με μετάταξη και προσωρινή κάλυψη θέσεων με απόσπαση.

Επισημαίνεται ότι, όπως είναι γνωστό, προϋπόθεση για τη συμμετοχή των φορέων ως υπηρεσιών υποδοχής στο Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας είναι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ν. 4440/2016, η έκδοση οργανισμών κατόπιν αξιολόγησης των δομών τους, όπου απαιτείται, και η αντίστοιχη κατάρτιση περιγραμμάτων θέσεων εργασίας, καθώς και η καταχώριση των ως άνω στοιχείων μαζί με την κατανομή θέσεων ανά οργανική μονάδα εκ μέρους των φορέων στο ψηφιακό οργανόγραμμα του άρθρου 16 του ίδιου νόμου.

Τα αιτήματα για μετάταξη συνοδεύονται απαραίτητα από έκθεση αναφορικά με το υπηρετούν προσωπικό, τις εκτιμώμενες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης και τις τυχόν τρέχουσες διαδικασίες προσλήψεων ή μετατάξεων. Ειδικότερα, τα αιτήματα για απόσπαση, για την οποία δεν απαιτείται η ύπαρξη κενής οργανικής θέσης, οφείλουν απαραίτητα να είναι αιτιολογημένα όσον αφορά το σοβαρό και επείγοντα χαρακτήρα των υπηρεσιακών αναγκών καθώς και την αναγκαιότητα προσωρινής κάλυψης της θέσης.

Να θυμίσουμε ότι ο πρώτος κύκλος κινητικότητας, με τις αιτήσεις των υπαλλήλων να αποστέλλονται από το διάστημα 16 Νοεμβρίου έως και 5 Δεκεμβρίου 2017, περιελάμβανε συνολικά 801 θέσεις για μετάταξη ή απόσπαση. Ειδικότερα, εγκρίθηκαν από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας 456 θέσεις διαθέσιμες για μετάταξη, καθώς 345 θέσεις διαθέσιμες για απόσπαση.

Για τις παραπάνω θέσεις πραγματοποιήθηκαν συνολικά 1.117 αιτήσεις, ενώ για 80 θέσεις δεν υπήρξε αίτηση μετάταξης / απόσπασης. Στις αιτήσεις αυτές οι υπάλληλοι είχαν τη δυνατότητα να δηλώσουν περισσότερες από μία θέσεις και ως εκ τούτου οι αιτήσεις αφορούσαν συνολικά 7.449 θέσεις, γεγονός που συνεπάγεται έναν μέσο όρο επτά προτιμήσεων ανά αίτηση.

Να σημειώσουμε ότι οι προσφερόμενες θέσεις καλύφθηκαν σε συντριπτικά μεγάλα ποσοστά, από 90% ώς 100%, μεταξύ των εννέα φορέων που συμμετείχαν στην κινητικότητα, εκτός από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, της οποίας οι προσφερόμενες θέσεις καλύφθηκαν κατά 74%.

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Μέρα γιορτής

Έπειτα από σχεδόν έξι μήνες αφέθηκαν τελικά ελεύθεροι οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί που κρατούνταν στις φυλακές της Αδριανούπολης επειδή είχαν περάσει κατά λάθος λίγα μέτρα μέσα σε τουρκικό έδαφος. Για...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο