Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Πολλά τα ερωτηματικά για τον άξονα Κομοτηνή - Μακάσα

Το έργο του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, που θα συνδέει τη Ροδόπη με την περιοχή του Κίρτζαλι της Βουλγαρίας, είναι ένα έργο που επί σειρά ετών αναμένεται.

Το έργο του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, που θα συνδέει τη Ροδόπη με την περιοχή του Κίρτζαλι της Βουλγαρίας, είναι ένα έργο που επί σειρά ετών αναμένεται. Σήμερα το έργο αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί και λείπουν 6 χιλιόμετρα που θα οδηγούσαν την παράκαμψη της Εγνατίας στον κανονικό κόμβο. Πλην όμως τώρα αυτό το κομμάτι των 6 κρίσιμων χιλιομέτρων θα γίνεται μέσω στενών επαρχιακών δρόμων.

Αυτά και άλλα επισημαίνει σε παρέμβασή του στο περιφερειακό συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ο περιφερειακός σύμβουλος του ΣΥΡΙΖΑ Τάκης Χαρίτος. Πιο συγκεκριμένα έθεσε 4 ζητήματα που ζητούν απαντήσεις τόσο από την περιφέρεια όσο και, πρωτίστως και βεβαίως, από το αρμόδιο υπουργείο.

Το πρώτο ζήτημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι για τα έξι αυτά χιλιόμετρα δεν υπάρχουν ούτε οριστικές μελέτες ούτε πόροι ούτε βέβαια έχουν γίνει απαλλοτριώσεις, επομένως, σημειώνει ο Τάκης Χαρίτος, μόνο κατ' όνομα είναι κάθετος άξονας. Το δεύτερο ζήτημα έχει να κάνει τα θέματα της ασφάλειας της κυκλοφορίας.

Η Βουλγαρία ζητά να μπορούν να μπαίνουν στη χώρα βαρέα οχήματα. Πώς όμως διασφαλίζεται η ασφάλεια της κυκλοφορίας στους παρακαμπτήριους δρόμους που είναι στενοί; Ο Τάκης Χαρίτος ζητά να μάθει αν η περιφερειακή αρχή έχει πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των οδηγών. Επισημαίνει επίσης πως, ενώ το έργο, όταν ολοκληρωθεί, θα έχει θετική επίπτωση στο αναπτυξιακό μοντέλο, εντούτοις είναι βέβαιο ότι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής θα πληγούν.

Τι μέτρα στήριξης, ζητά να μάθει, σκοπεύει να διεκδικήσει η περιφέρεια, υπέρ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Ροδόπης και επιπροσθέτως ζητά την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών ώστε να ελεγχθεί το παρεμπόριο. Τέλος ζητά να μάθει τι θα γίνει με τους εργαζόμενους στο έργο, οι οποίοι δούλεψαν ασταμάτητα για ολοκληρωθεί το έργο μέχρι του σημείου που έφτασε και είναι 8 μήνες απλήρωτοι παρά τις υποσχέσεις της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Α.Ε. και του υπουργείου.

Το Περιφερειακό Συμβούλιο θα συζητήσει εκ νέου το θέμα του κάθετου άξονα την επόμενη εβδομάδα και είναι ένα ζήτημα που απασχολεί πολύ την περιοχή. Στο όνομα ενός ακόμη κεφαλαίου του success story του πρωθυπουργού, λέει ο Τάκης Χαρίτος, είναι δυνατόν να παρακαμφθούν όλα αυτά τα ζητήματα; Για ένα έργο που κόστισε μέχρι τώρα 85.000.000 ευρώ και ξεπέρασε κατά 50% το αρχικό κόστος και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί;

Όλα αυτά τα ζητήματα δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα εκ μέρους της κυβέρνησης. Είναι διατεθειμένη να δώσει στην κυκλοφορία έναν δρόμο που δεν έχει ολοκληρωθεί και που υπάρχουν ορατά ζητήματα ασφάλειας; Και, όπως τελικά σημειώνει ο Τάκης Χαρίτος, η Αριστερά και συγκεκριμένα ο ΣΥΡΙΖΑ στάθηκε θετικά απέναντι στο έργο και στην προοπτική που αυτό έδινε για την περιοχή. Αλλά πρέπει να πληρούνται όροι και προϋποθέσεις. Σε κάθε περίπτωση κοντός ψαλμός αλληλούια και η ευθύνη της κυβέρνησης.

Δείτε όλα τα σχόλια