Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
Χρ. Σπίρτζης: / Χρ. Σπίρτζης:: Ο αμαρτωλός ΟΑΣΘ έχει τελειώσει!
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χρ. Σπίρτζης: / Χρ. Σπίρτζης:: Ο αμαρτωλός ΟΑΣΘ έχει τελειώσει!

«Η απόφαση έχει ληφθεί. Τελειωμένη απόφαση. Η Θεσσαλονίκη θα έχει δύο δημόσιους φορείς αστικών συγκοινωνιών. Αυτό που συζητάμε είναι τι θα γίνει στο μεσοδιάστημα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019» τόνισε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας σε ημερίδα για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, που διοργάνωσε η Εγνατία Οδός Α.Ε. και στην οποία δεν έλειψαν οι αντιπαραθέσεις.

Αναφορικά με την πρόταση που κατέθεσε η διοίκηση του ΟΑΣΘ δήλωσε ότι θα τη μελετήσει και ότι σε κάθε περίπτωση θα αφορά το μεσοδιάστημα, ενώ ξεκαθάρισε ότι το νομοσχέδιο για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη θα κατατεθεί στη Βουλή τον Ιούνιο.

«Έχουν το θράσος να συζητάνε εξορθολογισμό στο ίδιο μοντέλο, μπας και κάτι αλλάξει. Δεν μας ενδιαφέρει αυτό το παιχνίδι, σας το χαρίζουμε, πάμε για άλλα», σχολίασε σε άλλο σημείο, ενώ εξήγησε ότι υπάρχει και η λύση για εκκαθάριση του ΟΑΣΘ εν λειτουργία και «τότε θα δούμε αν χρωστάει το Δημόσιο στον ΟΑΣΘ ή οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ στο Δημόσιο».

Αργότερα μιλώντας σε δημοσιογράφους υποστήριξε ότι αν η πρόταση της διοίκησης του ΟΑΣΘ είναι ικανοποιητική για το μεσοδιάστημα, μέχρι την απελευθέρωση της αγοράς στο τέλος του 2019 (σ.σ.: ορίζει η Κοινοτική Οδηγία 1370/2007) τότε η εκκαθάριση δεν θα γίνει άμεσα, αλλά προφανώς μετά τον Δεκέμβριο του 2019.

Έναν έντονο διάλογο είχαν ο Χρ. Σπίρτζης με τον «γαλάζιο» πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κ. Μακεδονίας Λάζαρο Κυρίζογλου όταν ο υπουργός, καυτηριάζοντας τη στάση του που είναι υπέρ των ιδιωτών και του ΟΑΣΘ τον ρώτησε «αν είχες εταιρεία δήμαρχε θα ήθελες να καλύπτει το Ελληνικό Δημόσιο τα ελλείμματά της, να καλύπτει τα ελλείμματα των εταιρειών;». «Ξεκινάς προκλητικά υπουργέ δεν θα πεις ποια είναι η στάση των δημάρχων και της ΠΕΔΚΜ», ενώ όταν ο Χρ. Σπίρτζης δήλωσε «δεν θα ξανακουκουλώσουμε το πρόβλημα και να πληρώνουν σκανδαλωδώς οι πολίτες για να αναπαράγονται οικονομικά και πολιτικά κάποιοι» ορισμένοι εκ των παρευρισκομένων άρχισαν να φωνάζουν και μάλιστα ένας δήλωσε «είστε παρένθεση»(!).

Ο υπουργός έκανε λόγο για «Δομημένο σύστημα αναπαραγωγής πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων», που εξυπηρετούνταν μέσω της λειτουργίας του ΟΑΣΘ, ενώ για τον ΣΑΣΘ είπε ότι με λιγοστούς εργαζομένους «για να κάνουν τα πάντα χωρίς να έχουν στοιχειωδώς τα εργαλεία», είχαμε ένα δήθεν Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών που «βολόδερνε αριστερά και δεξιά», προσθέτοντας ότι σε αυτή την κατάσταση «όλοι βολεύονταν». «Θα δημιουργήσουμε ένα σύστημα αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη που συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης, θα εξασφαλίζει τις θέσεις εργασίας των απασχολούμενων σε ΟΑΣΘ και ΣΑΣΘ και πιθανόν, κατά εκτίμησή μου, θα δημιουργήσει νέες και θα αξιοποιεί τις τεχνολογικές εξελίξεις» κατέληξε σχετικά.

Απαντώντας στους υποστηρικτές των ιδιωτικών αστικών συγκοινωνιών και ζητάνε ο πάροχος του μεταφορικού έργου να αναδειχθεί από ανοικτό, δημόσιο διεθνή διαγωνισμό, τόνισε ότι έτσι δεν θα εξασφαλισθούν οι θέσεις των εργαζομένων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL