Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
11.2°C17.6°C
1 BF 70%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
14 °C
11.2°C15.5°C
2 BF 59%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
15 °C
11.0°C14.9°C
0 BF 69%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
12 °C
11.8°C12.7°C
3 BF 81%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
11 °C
10.7°C11.3°C
0 BF 66%
Χρ. Σπίρτζης: Διάλογος μόνο με τα λεωφορεία στους δρόμους / Με νόμο ο δημόσιος έλεγχος του ΟΑΣΘ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χρ. Σπίρτζης: Διάλογος μόνο με τα λεωφορεία στους δρόμους / Με νόμο ο δημόσιος έλεγχος του ΟΑΣΘ

Το ξεκάθαρο μήνυμα ότι προϋπόθεση για τη συνέχιση του διαλόγου με τη διοίκηση και τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ είναι η Θεσσαλονίκη να μη μείνει εκ νέου χωρίς αστική συγκοινωνία έστειλε ο Χρήστος Σπίρτζης. “Η διοίκηση του ΟΑΣΘ θέλει εντός του επόμενου δεκαπενθημέρου να καταθέσει τις δικές της προτάσεις. Δεν έχουμε κανένα λόγο να μην καταθέσουμε ένα σχέδιο νόμου με τις μέγιστες δυνατές λύσεις. Αν ο ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοί του δεν αναστατώσουν την πόλη για ακόμα μία φορά θα περιμένουμε τις προτάσεις της διοίκησης", ήταν η σαφής δήλωση του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, όταν ρωτήθηκε σχετικά στο περιθώριο της παρουσίασης του βιβλίου του Γιάννη Μυλόπουλου στη Διεθνή Έκθεση Βιβλίου. Για τη συνάντηση που ζητούν άμεσα, η διοίκηση του συνδικάτου εργαζομένων υποστήριξε ότι δεν έφτασε σχετικό αίτημα στο υπουργείο και ουδείς επικοινώνησε μαζί του κατά το τριήμερο που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό επισήμανε ότι συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, όταν εκείνος ζήτησε να συζητήσουν για τα θέματα του Οργανισμού. Αναφορικά με το σχέδιο νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης τόνισε ότι «κανένα νομοσχέδιο δεν έχει κατατεθεί ακόμη στη Βουλή", παρά κατατέθηκε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να είναι έτοιμο το υπουργείο. Πρόσθεσε ότι το τελικό νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και τα αιτήματα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης, ενώ όταν ρωτήθηκε για το τι πρέπει να γίνει σήμερα προκειμένου να μην προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας οι εργαζόμενοι, απάντησε ότι «οι επιδοτήσεις του ΟΑΣΘ από το υπουργείο Μεταφορών δεν αργούν ούτε μία ώρα, δεν υπάρχει λόγος να μην έχουν πληρωθεί ήδη οι εργαζόμενοι. Να σταματήσει ο ΟΑΣΘ να λεηλατεί την περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου και να πληρώσει τους εργαζομένους του".

Με νόμο δημιουργήθηκε, με νόμο θα διαλυθεί

Ο Χρ. Σπίρτζης, ερωτηθείς πώς θα εκκαθαριστεί ένας ιδιωτικός οργανισμός, απάντησε «δική σας η εκδοχή περί ιδιωτικού. Εμείς το ψάχνουμε δύο χρόνια. Ιδρύθηκε με βασιλικό διάταγμα, δηλαδή με νόμο και έτσι θα λυθεί, δηλαδή με νόμο, το νομικό αυτό μόρφωμα διεθνούς πρωτοτυπίας που έχουμε στη Θεσσαλονίκη». «Εμείς πιστεύουμε ότι η σύμβαση του Δημοσίου με τον ΟΑΣΘ έχει ήδη λήξει. Σύμφωνα με τη σύμβαση θα έπρεπε να έχει παραδώσει την περιουσία του στο Ελληνικό Δημόσιο το 2010, κάτι το οποίο δεν έγινε με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι λένε ότι λήγει το 2019. Άρα το 2019 πρέπει να παραδώσει την περιουσία του στο Ελληνικό Δημόσιο. Άρα θα εκκαθαριστεί. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος στον δυτικό κόσμο» υπογράμμισε ο υπουργός.

Συνεχίζουν στη σκληρή γραμμή

Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές οι εργαζόμενοι, μεγάλη μερίδα των οποίων είναι και μέτοχοι του ΟΑΣΘ, επέμεναν στη σκληρή στάση τους και επέρριπταν την ευθύνη για τη νέα ταλαιπωρία που θα υποστούν, από τη Δευτέρα και άγνωστο για πόσο, οι πολίτες στη διοίκηση του ΟΑΣΘ και στον Χρ. Σπίρτζη. Ο πρόεδρος του συνδικάτου μάλιστα κάλεσε τον υπουργό "αυτό που θέλει να κάνει, να το κάνει αύριο το πρωί και εμείς θα κάνουμε αυτό που πρέπει. Οι εργαζόμενοι αγωνίζονται και θα αγωνίζονται. Δεν μας χάρισε κανένας τίποτα. Δεν κάνουμε βήμα πίσω" και πρόσθεσε «καλύτερα ξαφνικός θάνατος παρά αργός. Εμείς αργοπεθαίνουμε εξαιτίας του κ. Σπίρτζη. Άρα αν είναι να πεθάνουμε ξαφνικά, να πεθάνουμε. Εδώ και τώρα όμως να το τελειώσει το θέμα».

Ελπίζουν να τους σώσει η τρόικα

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ για πρώτη φορά εξέδωσε γραπτή ανακοίνωση και τάσσεται κατά των κινητοποιήσεων των εργαζόμενων. “Ζητούμε από τους εργαζομένους την κατανόηση και τους παροτρύνουμε να απέχουν από την κίνηση αυτή, αφενός μεν για να βοηθήσουν τη Διοίκηση στις προσπάθειές της να διασφαλίσει τις βέλτιστες συνθήκες για το μέλλον των εργαζομένων και του ΟΑΣΘ, αφετέρου δε για να μην διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στον νομό Θεσσαλονίκης", τονίζεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση. Αναφορικά με το σχέδιο νόμου που είδε το φως της δημοσιότητας προχθές, ο Χρ. Στεφανίδης το χαρακτηρίζει «αντισυνταγματικό» και προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη σε περίπτωση που ο υπουργός Μεταφορών το καταθέσει στη Βουλή. Μάλιστα δεν κρύβει και την ελπίδα το σχέδιο Σπίρτζη για δημόσια αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη να απορριφθεί από τους θεσμούς... «Δεν είναι δυνατόν την ώρα που ο ΟΑΣΑ μπαίνει στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων, εμείς να μιλάμε για κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ. Ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να γίνει δημόσιος. Κάτι τέτοιο αφενός είναι αντισυνταγματικό και αφετέρου θα συναντήσει τη σφοδρή αντίδραση των δανειστών. Έχουμε παραλάβει το σχέδιο νόμου και η νομική μας υπηρεσία το επεξεργάζεται. Εάν ο υπουργός επιμείνει στην κατάθεση του ν/σ, είναι προφανές ότι ο ΟΑΣΘ θα ασκήσει όλα τα έννομα μέσα για να προστατεύσει τα συμφέροντά του», είπε ο κ. Στεφανίδης. Πρόσθεσε, επίσης, ότι εντός δεκαημέρου θα καταθέσει την πρόταση για αναδιάρθρωση του ΟΑΣΘ που θα προβλέπει εξορθολογισμό σε όλα τα κόστη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL