Live τώρα    
25°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
25 °C
22.8°C26.3°C
3 BF 32%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
24 °C
22.6°C26.2°C
3 BF 34%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
19.0°C24.8°C
2 BF 50%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.8°C21.8°C
2 BF 65%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
24 °C
23.9°C24.5°C
2 BF 33%
Στο Δημόσιο οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Στο Δημόσιο οι συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και τη δημιουργία νέου δημόσιου φορέα που θα αναλάβει το έργο των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, το αργότερο έως τον Δεκέμβριο του 2019, προβλέπει το σχέδιο νόμου που ήδη κατέθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Χρήστος Σπίρτζης στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να λάβει σχετική γνωμοδότηση.

Παράλληλα ο υπουργός με χθεσινές του δηλώσεις διαμήνυσε προς τη διοίκηση, αλλά και προς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, που αποφάσισαν να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας από τη Δευτέρα, ότι «αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα...».

Οι εξελίξεις φαίνεται να είναι ραγδαίες, ενώ κυβερνητικές πηγές επιβεβαίωσαν στην «Αυγή» ότι το σχετικό σχέδιο νόμου έχει κατατεθεί στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και πως «θα εξαρτηθεί από τη συνολική συμπεριφορά του ΟΑΣΘ το πότε θα κατατεθεί στη Βουλή και η τελική του μορφή».

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι ο Χρ. Σπίρτζης τις προηγούμενες ημέρες είχε συναντήσεις με τους δημάρχους της Θεσσαλονίκης, αλλά και με φορείς για τον σχεδιασμό των δύο νέων φορέων που θα έχουν την ευθύνη για τον σχεδιασμό και την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης και δεσμεύθηκε ότι θα υιοθετήσει ορισμένες από τις προτάσεις των δημάρχων για τους δύο νέους οργανισμούς.

Το σχέδιο νόμου αριθμεί 39 σελίδες και έχει 45 άρθρα. Περιγράφει με ακρίβεια τις κινήσεις που θα γίνουν ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών. Προβλέπει τη σύσταση εταιρείας με την επωνυμία Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), η οποία θα αντικαταστήσει το σημερινό Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και θα έχει ως έργο τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών (αστικά λεωφορεία, μετρό, ΚΤΕΛ κ.λπ.).

Αυτός ο οργανισμός θα είναι 100% δημόσιος και θα διοικείται από εννεαμελές συμβούλιο. Στο σχέδιο προβλέπεται τα 6 μέλη να τα διορίζει ο εκάστοτε αρμόδιος υπουργός και τα τρία να είναι εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης.

Ο Χρ. Σπίρτζης υποσχέθηκε στους δημάρχους ότι θα διαφοροποιήσει το συγκεκριμένο άρθρο, ώστε να έχουν μεγαλύτερη εκπροσώπηση στη διοίκηση και να διορίζουν είτε τον πρόεδρο είτε τον διευθύνοντα σύμβουλο του νέου οργανισμού.

Το μετοχικό κεφάλαιο του ΟΣΕΘ στις 600.000 ευρώ, ενώ στον νέο φορέα θα περάσουν οι εργαζόμενοι του ΣΑΣΘ. Το μετοχικό κεφάλαιο της ΑΣΥΘ θα είναι 300.000 ευρώ, η εταιρεία θα είναι υπό κρατικό έλεγχο, αλλά θα μπορεί να παραχωρήσει το 49% των μετοχών της σε δήμους, περιφέρειες κ.λπ. Ο ΟΣΕΘ, βάσει του νομοσχεδίου, θα μπορεί να συστήσει συνθυγατρική εταιρεία με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ) και θα είναι αυτή που θα αναλάβει την αστική συγκοινωνία.

Η μετάβαση από τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ στη δημόσια ΑΣΥΘ προβλέπεται να γίνει το αργότερο στις 3 Δεκεβρίου του 2019. Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί είναι η εξής:

Α) Με την ψήφιση του νόμου και τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης και άρα θα περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου.

Β) Ο υπό εκκαθάριση οργανισμός θα διοικείται από εξαμελές συμβούλιο εκκαθαριστών, τα πέντε μέλη του οποίου θα διορίζει ο υπουργός και το ένα οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.

Γ) Με την περαίωση της διαδικασίας εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ και χωρίς άλλη διαδικασία, το μεταφορικό έργο θα εκτελείται από κει και έπειτα από την ΑΣΥΘ, ενώ το προσωπικό του ΟΑΣΘ θα περιέλθει στην ΑΣΥΘ και θα αμείβεται από τη στιγμή που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.

"Χαϊδεμένα παιδιά"

Χθες ο Χρ. Σπρίρτζης, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, ερωτηθείς από δημοσιογράφους για την απόφαση του συνδικάτου του ΟΑΣΘ να προχωρήσει πάλι σε επίσχεση εργασίας από τη Δευτέρα, απάντησε με σκληρή γλώσσα, ότι «θέλω να στείλω ένα μήνυμα που το είπα και στη διοίκηση του ΟΑΣΘ. Θα το επαναλάβω και για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ. Γιατί και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, που σε ένα μεγάλο ποσοστό είναι συγχρόνως και μέτοχοι, είναι τα ‘χαϊδεμένα παιδιά’ συγκεκριμένου πολιτικού συστήματος στη Θεσσαλονίκη για δεκαετίες. Αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα».

Σύμφωνα με συνεργάτες του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είναι αποφασισμένος να βάλει τέλος στους εκβιασμούς του ΟΑΣΘ, που στόχο έχουν την περαιτέρω αφαίμαξη του κράτους.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμενίδης, μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, δήλωσε ότι «οι εργαζόμενοι απαιτούν άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων. Σε αντίθετη περίπτωση τη Δευτέρα ξεκινάμε μία επίσχεση εργασίας. Η αγωνιστική διάθεση των εργαζομένων δεν θα σταματήσει σε συνάρτηση και με την απόφαση της κυβέρνησης, ‘Εδώ και τώρα, λύση’».

Αργότερα σε δηλώσεις του στο δημοτικό τηλεοπτικό κανάλι ΤV 100 εκσφενδόνιζε πυρά κατά του Χρ. Σπίρτζη κατηγορώντας τον για «φασιστική νοοτροπία». Σύμφωνα με τον κ. Τσερμενίδη οι εργαζόμενοι απαιτούν την καταβολή του συνόλου των δεδουλευμένων τους, τα οποία είναι δύο μήνες και μέρος του δώρου του Πάσχα, ενώ διαμηνύουν ότι δεν θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους με την καταβολή μόνο ενός μισθού.

Αλλά, ακόμη και αν πληρωθεί το σύνολο των δεδουλευμένων, φέρονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε πιο ήπιες κινητοποιήσεις, ζητώντας να ξεκαθαρίσει το τοπίο για το μέλλον του ΟΑΣΘ και κατ’ επέκταση το δικό τους. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδης, που συναντήθηκε προχθές με τον Χρ. Σπίρτζη, υποστήριξε χθες ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει εκπονήσει ένα σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο θα καταθέσει το επόμενο διάστημα στον υπουργό Μεταφορών και πως αυτό «έχει όλα όσα χρειάζονται για να βρει ο ΟΑΣΘ τον δρόμο του».

«Ο ΟΑΣΘ έχει τη δυνατότητα να εξορθολογήσει τα πάντα. Δαπάνες, μισθοδοσία, δρομολόγια» τόνισε, ενώ ζήτησε από τους εργαζόμενους μικρή πίστωση χρόνου, διότι με την επίσχεση εργασίας ο ΟΑΣΘ χάνει ημερησίως έσοδα ύψους 170.000 ευρώ.

Καθυστερήσεις στο μετρό

Εκτός από τον ΟΑΣΘ ο Χρ. Σπίρτζης άφησε χθες αιχμές και για τον βραδύ ρυθμό που ακολουθούν οι αρχαιολογικές υπηρεσίες στα θέματα που ανακύπτουν με το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης. Όπως δήλωσε, επισκέφθηκε απροειδοποίητα δύο σκάμματα στα εργοτάξια της Αγίας Σοφίας και στο Συντριβάνι και έκανε λόγο για απαράδεκτες καθυστερήσεις.

«Η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν εκεί και για τα εκατομμύρια αποζημιώσεων που πληρώνει ο ελληνικός λαός και ο λαός της Θεσσαλονίκης και την ταλαιπωρία από τις αποζημιώσεις και τις καθυστερήσεις που έχουμε, χωρίς να υποβιβάζουμε τη σημασία που πρέπει να δώσουμε στην πολιτιστική κληρονομιά και στα αρχαία μας» τόνισε και πρόσθεσε:

«Το να κάνει ο αρμόδιος διευθυντής μερικούς μήνες για να στείλει μια έκθεση στο ΚΑΣ ή να εγκριθεί από το ΚΑΣ ή να καθαρογραφεί η απόφαση, να πληρώνει ο ελληνικός λαός και να έχουμε αυτά τα σχολεία (σ.σ.: σαν το 25ο Ευόσμου, σε προκάτ κατασκευές), και όχι καινούργια, είναι στην κρίση του καθένα για το απαράδεκτο της κατάστασης».

«Τα ίδιο και χειρότερα ισχύουν στον ΟΑΣΘ. Και δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε αυτά που γίνονται και στον ΟΑΣΘ και στην Αρχαιολογία Θεσσαλονίκης» κατέληξε.

Νέο σχολείο στον Εύοσμο μέσα στο 2018

Αναφορικά με το 25ο Δημοτικό Σχολείο του Ευόσμου ο Χρ. Σπίρτζης, το οποίο επισκέφθηκε χθες, δήλωσε ότι «η κατασκευή του νέου σχολείου είναι προτεραιότητα και θα προχωρήσει, είτε μέσω διαγωνισμού που θα βγει μέχρι το τέλος του έτους για δώδεκα σχολεία στην πόλη είτε μόνη της, εάν καθυστερήσει ο διαγωνισμός». Σχολίασε, επίσης, πως «οι αίθουσες του σχολείου θυμίζουν εργοτάξιο του μετρό, είναι σε κοντέινερ, αυτό μπορεί να φιλοξενήσει δράσεις μόνο σε μια έκτακτη κατάσταση».

Τη διαβεβαίωση ότι θα προχωρήσει η κατασκευή του νέου σχολείου στον Εύοσμο εντός του 2018 έδωσε προχθές ο πρωθυπουργός στον δήμαρχο της περιοχής Π. Σούλα, με τον οποίο συναντήθηκε χθες ο Χρ. Σπίρτζης. Αργότερα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είχε συνάντηση εργασίας με τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα, με τον οποίο συζήτησαν την αντιπλημμυρική θωράκιση της Θεσσαλονίκης και ευρύτερα της περιφέρειας, καθώς και για τα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL