Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Αντιδράσεις για την ένταξη των προνηπίων στα νηπιαγωγεία

Σε υψηλούς τόνους είναι η αντίδραση τόσο των δημάρχων, όσο και των παιδαγωγών στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς ύστερα από την εξαγγελία του υπουργού Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου για την ένταξη των παιδιών που κλείνουν το 4ο έτος ζωής στα νηπιαγωγεία στο πλαίσιο διετούς φοίτησης, ενώ μέχρι σήμερα πηγαίνουν στους παιδικούς σταθμούς. Για το ζήτημα συνεδριάζει το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ την ερχόμενη Τετάρτη, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα συνεδριάζει και η εκτελεστική επιτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ. Η Ομοσπονδία των δημοτικών υπαλλήλων εκφράζει την αντίθεσή της στην εξαγγελία του υπουργού Παιδείας υποστηρίζοντας ότι τυχόν υλοποίησή της θα οδηγήσει σε “διάλυση των δημοτικών παιδικών σταθμών”.
Για το ζήτημα απευθυνθήκαμε στην Λ. Καλαϊτζή, πρόεδρο του πανελλήνιου συλλόγου βρεφονηπιαγωγών. Στην δήλωσή της υποστηρίζει ότι “η εξαγγελία του υπουργού Παιδείας για την υποχρεωτική ένταξη προνηπίων στην τυπική εκπαίδευση αποτελεί το χρονικό μιας εξαγγελίας που θα έχει δυσμενέστατες συνέπειες στα παιδιά, τις οικογένειές του, την κοινωνία, την οικονομία και την πολιτική”.

Διερωτάται, μάλιστα “τι θα κάνουν οι εργαζόμενοι γονείς όταν τα νηπιαγωγεία κλείνουν στις 15 Ιουνίου και ανοίγουν στις 12 Σεπτεμβρίου; Πως θα βρίσκουν λύση για τα παιδιά τους οι εργαζόμενοι γονείς όταν τα νηπιαγωγεία στην πλειονότητά τους δεν είναι ολοήμερα;”.

Όπως εξηγεί η Λ. Καλαϊτζή, “η υποχρεωτική ένταξη των προνηπίων (σ.σ. παιδιά 4 χρόνων) είναι αντίθετη με τα επιστημονικά δεδομένα, τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών αυτής της ηλικίας και συναντάται στην διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία μόνο στην Β. Κορέα και στην πρώην Ανατολική Γερμανία”.

“Αξίζει να επισημάνουμε ότι αυτή η πρακτική δεν συναντάται σε καμία ευρωπαϊκή χώρα και μάλιστα όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία της Κομισιόν μόνο έξι ευρωπαϊκές χώρες έχουν θεσπίσει την υποχρεωτική ένταξη των νηπίων (σ.σ. παιδιά πέντε χρόνων) στην τυπική εκπαίδευση και όχι των προνηπίων (σ.σ. παιδιά 4 χρόνων)”, προσθέτει εμφατικά. Απευθύνει, μάλιστα, έκκληση στον υπουργό Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, για ένα γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο στον οποίο να συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, “προκειμένου να προχωρήσει στην χαρτογράφηση των δομών και των αναγκών, ώστε να θεσμοθετηθεί και στη χώρα μας το Ενιαίο Εθνικό Σύστημα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με ενοποίηση των δομών των παιδικών σταθμών και των νηπιαγωγείων, όπως και να προχωρήσει η ένταξη των τμημάτων προσχολικής αγωγής των ΤΕΙ στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα”.

Όπως εξηγεί η Λ. Καλαϊτζή “αυτή άλλωστε είναι η οδηγία της Ε.Ε. προς τα κράτη – μέλη, καθώς τα ενιαία συστήματα παρέχουν καλύτερα κοινωνικά, εκπαιδευτικά και οικονομικά οφέλη”.

Υπογραμμίζει, μάλιστα ότι “σε διαφορετική περίπτωση, η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικής ένταξης των προνηπίων στα νηπιαγωγεία θα έχει ως αποτέλεσμα αφ΄ενός το κλείσιμο εκατοντάδων δημοτικών παιδικών σταθμών, αφ΄ετέρου την απόλυση 1300 παιδαγωγών. Πρόκειται για τους παιδαγωγούς που υπηρετούν στους παιδικούς σταθμούς μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ “Εναρμόνιση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής” και για την μισθοδοσίας τους το κράτος δεν καταβάλλει ούτε ένα ευρώ”.

Δείτε όλα τα σχόλια