Live τώρα    
23°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
21.8°C24.7°C
4 BF 37%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
19 °C
15.8°C20.5°C
3 BF 53%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
15.9°C18.3°C
5 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
22 °C
19.9°C22.2°C
5 BF 60%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
22 °C
20.1°C21.9°C
3 BF 35%
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ / Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε δοκιμαστική λειτουργία και επέκταση της γραμμής το 2019
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ / Μετρό Θεσσαλονίκης: Σε δοκιμαστική λειτουργία και επέκταση της γραμμής το 2019

Καλά νέα τόσο για το μετρό Θεσσαλονίκης όσο και της Αθήνας είχε χθες ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά την τελετή υποδοχής του δεύτερου μετροπόντικα στον σταθμό της Ανάληψης στη Θεσσαλονίκη, με τον οποίο ολοκληρώθηκε η διάνοιξη των σηράγγων της βασικής γραμμής έπειτα από έξι χρόνια καθυστερήσεων.

Ο Χρ. Σπίρτζης χαρακτήρισε «ιστορική» τη χθεσινή ημέρα για τη Θεσσαλονίκη και τόνισε «Το 2019 πρόκειται να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία τόσο η κεντρική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και η επέκταση προς Καλαμαριά», ενώ, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο, ξεκινά σήμερα κιόλας ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. «Να πρωτοτυπήσουμε, σήμερα, να εξαγγείλουμε ένα μεγάλο έργο του μετρό, από τη Θεσσαλονίκη αυτή τη φορά, για την Αθήνα, και όχι το ανάποδο, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Αύριο ξεκινά ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 του μετρό, ένα επίσης μεγάλο έργο, αξίας 1,5 δισεκατομμυρίων» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στην πορεία του έργου εξαιτίας των σημαντικών αρχαιοτήτων που ήρθαν στο φως, κυρίως στον σταθμό της Βενιζέλου, αλλά και στον σταθμό της Αγίας Σοφίας, ο υπουργός Μεταφορών σχολίασε ότι «όταν έχουμε τέτοιου είδους έργα, ο γνώμονας δεν είναι μόνο να ολοκληρώνονται στην ώρα τους, αλλά και να προστατεύεται η πολιτιστική μας κληρονομιά» και διευκρίνησε ότι στον σταθμό Αγίας Σοφίας δεν υπάρχουν ουσιαστικά προβλήματα, διότι τα αρχαιολογικά ευρήματα βρίσκονται εκτός του κελύφους του σταθμού. «Τα έργα, στην πράξη πλέον, δεν είναι καμιάς κυβέρνησης, υπουργού, περιφερειάρχη, δημάρχου, αλλά των ανθρώπων που πληρώνουν γι’ αυτά, δηλαδή των πολιτών. Εμείς δοκιμαζόμαστε για την αποτελεσματικότητά μας και για το πώς ο καθένας από εμάς συμβάλλει στην υλοποίηση των έργων με το μικρότερο κόστος και τη μεγαλύτερη διαφάνεια αλλά και στο να ολοκληρώνονται στην ώρα τους» κατέληξε ο Χρ. Σπίρτζης και ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο, κατασκευαστές, φορείς και τοπικούς άρχοντες, λέγοντας ότι με καλή διάθεση όλοι έχουν εισφέρει ώστε να λυθούν τα προβλήματα και το έργο να οδεύσει προς την ολοκλήρωσή του. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρθηκε στη μεγάλη πρόοδο που σημειώθηκε στο μετρό Θεσσαλονίκης, ένα έργο που είχε «βαλτώσει» από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Όπως τόνισε, έναν χρόνο μετά την επανεκκίνηση των εργασιών διάνοιξης του υπόλοιπου των σηράγγων «όλα έχουν αλλάξει» και πλέον έχει ολοκληρωθεί το 75% των έργων πολιτικού μηχανικού, επενδύθηκε σε μόλις έναν χρόνο το 50% των κονδυλίων που είχαν απορροφηθεί την προηγούμενη δεκαετία, ενώ οι οκτώ από τους δεκατρείς σταθμούς είναι έτοιμοι στο κατασκευαστικό τους κομμάτι και άλλοι τρεις ολοκληρώνονται. «Μένουν οι σταθμοί της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, όπου θα αναδειχθούν κατά χώρα τα αρχαιολογικά ευρήματα» πρόσθεσε και σημείωσε ότι τα επόμενα βήματα είναι τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους κατασκευασμένους σταθμούς, η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και η προμήθεια και εγκατάσταση 18 συρμών, από το καλοκαίρι έως και το τέλος του 2018.

Σχετικά με την επέκταση του μετρό στις λεγόμενες δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης ανέφερε ότι ήδη έχουν δημοπρατηθεί οι γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες της γραμμής προς Νεάπολη - Σταυρούπολη - Πολίχνη - Ν. Παπαγεωργίου και παράλληλα μελετάται η γραμμή με αφετηρία τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και προορισμό προς Μενεμένη - Εύοσμο - Κορδελιό. Για την επέκταση προς Καλαμαριά σημείωσε ότι το έργο προχωρά κανονικά και το αργότερο σε ενάμιση μήνα αναμένεται να ξεκινήσει η διάνοιξη των σηράγγων, ενώ ανακοίνωσε ότι το προσεχές διάστημα θα έχει διαπραγματεύσεις με τρεις δημάρχους για την σύνδεση του μετρό με το Αεροδρόμιο Μακεδονία και πως η εξετάζεται η γραμμή να είναι επίγεια.

Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ζήτησε να τηρηθούν αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα, ώστε να μην έχουμε τις καθυστερήσεις του παρελθόντος, ενώ ο Γ. Μπουτάρης χαρακτήρισε «συγκινητική» τη χθεσινή ημέρα. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης τόνισε ότι με τη νέα διοίκηση της "Αττικό Μετρό Α.Ε.", οι εργασίες προχωρούν από πέρυσι με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Υπογράμμισε ότι οι αρχαιότητες που βρέθηκαν στα εργοτάξια του μετρό αποτελούν τεράστιο περιουσιακό στοιχείο για την πόλη, αφού "ο πολιτισμός δεν μετριέται με κυβικά μπετόν" και εξέφρασε την ελπίδα και την ευχή στα επόμενα είκοσι χρόνια "να έχουμε τέτοια επέκταση του μετρό, που η Θεσσαλονίκη θα καλυφθεί πλήρως". Να σημειωθεί ότι το κλίμα στη χθεσινή τελετή ήταν γιορταστικό και οι παρευρισκόμενοι ξέσπασαν σε χειροκροτήματα όταν έκανε την εμφάνισή του ο δεύτερος μετροπόντικας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL