Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.2°C23.6°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.4°C22.5°C
2 BF 64%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
18.2°C19.9°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
24 °C
21.0°C24.8°C
4 BF 46%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.9°C23.5°C
3 BF 40%
Μικρή μείωση του αριθμού των θανάτων στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Μικρή μείωση του αριθμού των θανάτων στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους

Μικρή μείωση του αριθμού των θανάτων στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους καταγράφηκε την περσινή χρονιά, σύμφωνα με τις στατιστικές του 2016 για την οδική ασφάλεια που δημοσίευσε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε υψηλά ποσοστά θανάτων παραμένει η Ελλάδα, αλλά καταγράφει μείωση την τελευταία εξαετία.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η οποία συνέλεξε στοιχεία από τα κράτη - μέλη, οι ευρωπαϊκοί δρόμοι εξακολουθούν να είναι οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, καταγράφοντας 50 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους σε σχέση με τα 174 που καταγράφονται παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το περασμένο έτος, έπειτα από δύο χρόνια στασιμότητας, σημειώθηκε μικρή μείωση κατά 2% του αριθμού των θανάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Συγκεκριμένα, το 2016 έχασαν τη ζωή τους 25.500 άνθρωποι, δηλαδή 600 λιγότεροι από ό,τι το 2015 και 6.000 λιγότεροι από ό,τι το 2010.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι χώρες με τα μικρότερα ποσοστά θανάτων ανά εκαταμμύριο κατοίκων είναι η Σουηδία (27), το Ηνωμένο Βασίλειο (28), η Ολλανδία (33), η Ισπανία (37), η Δανία (37), η Γερμανία (39) και η Ιρλανδία (40). Αντίθετα, οι χώρες που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά είναι η Βουλγαρία (99), η Ρουμανία (97), η Λετονία (80) και η Πολωνία (79). Στο ίδιο πλαίσιο, οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση θανατηφόρων τροχαίων ατυχήματων μεταξύ 2015 και 2016 είναι η Λιθουανία (22%), η Λετονία (16%) και η Τσεχία (16%).

Με βάση επίσης τα στοιχεία της Κομισιόν, περίπου 8% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συνέβησαν στους αυτοκινητόδρομους, 37% στις αστικές περιοχές, ενώ τα περισσότερα, ήτοι 55%, σημειώθηκαν στους επαρχιακούς δρόμους.

Οι επιβαίνοντες στα οχήματα αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο των θυμάτων (46%), ενώ 21% των θανάτων ήταν πεζοί, 14% μοτοσυκλετιστές και 8% ποδηλάτες.

Υψηλό ποσοστό η Ελλάδα

Αν και τα δημοσιευμένα στατιστικά της Κομισιόν δεν περιλαμβάνουν αναλυτικά στοιχεία για την Ελλάδα το 2016, εντούτοις στο συγκριτικό γράφημα με τους θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων μεταξύ των 25 μελών - κρατών τα έτη 2015 και 2016 , η Ελλάδα εμφανίζει για το 2016 μικρή αύξηση στους θανάτους σε σχέση με το 2015, οπότε κατέγραψε 74. Μάλιστα, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Κομισιόν των προηγούμενων ετών, η Ελλάδα καταγράφει σταθερά υψηλά ποσοστά τα τρία τελευταία χρόνια, αν και μειούμενα σε σχέση με την περασμένη πενταετία.

Αναλυτικά, το 2015, η Ελλάδα σημείωσε 74 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, το 2014 73, το 2013 80, το 2012 89, το 2011 103 και το 2010 112. Η συνολική μείωση δηλαδή της πενταετίας 2010-2015 ανέρχεται στο 36%.

135.000 τραυματίες

Τέλος, το 2016 ήταν η πρώτη φορά που η Επιτροπή δημοσίευσε στοιχεία σχετικά με τους σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα βάσει νέου κοινού ορισμού. Τα στοιχεία προέρχονται από 16 κράτη - μέλη, που αντιπροσωπεύουν το 80% του πληθυσμού της Ε.Ε. Με βάση αυτά τα στοιχεία, η Επιτροπή εκτιμά ότι 135.000 άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Οι ευάλωτοι χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι μοτοσικλετιστές, αντιπροσωπεύουν μεγάλο ποσοστό των ατόμων που υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.

Συνοψίζοντας, το 2016 σηματοδοτεί την επανεμφάνιση μιας θετικής πτωτικής τάσης, παρατηρεί η Κομισιόν, ενώ τα τελευταία έξι έτη οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί συνολικά κατά 19%. Το ποσοστό αυτό "είναι ενθαρρυντικό, αλλά ενδέχεται να είναι ανεπαρκές για να μπορέσει η Ε.Ε. να επιτύχει τον στόχο της μείωσης κατά το ήμισυ των θανάτων από τροχαία ατυχήματα μεταξύ του 2010 και του 2020". Για να επιτευχθεί αυτό, "είναι αναγκαίο να καταβληθούν περισσότερες προσπάθειες από όλους τους φορείς, και ιδίως από τις εθνικές και τις τοπικές αρχές, οι οποίες αναλαμβάνουν την πλειονότητα των καθημερινών δράσεων, όπως οι δράσεις επιβολής και ευαισθητοποίησης" σημειώνει η Επιτροπή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL