Live τώρα    
12°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
9.6°C12.6°C
3 BF 77%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
12 °C
10.5°C13.2°C
3 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
12 °C
11.6°C12.6°C
2 BF 77%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.3°C14.9°C
2 BF 69%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
11 °C
10.9°C11.3°C
4 BF 82%
ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ / Εταιρεία τηλεφωνικού καταλόγου βγάζει λεφτά από το ΚΕΑ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ / Εταιρεία τηλεφωνικού καταλόγου βγάζει λεφτά από το ΚΕΑ

Έκκληση στους πολίτες να προσφεύγουν στο πενταψήφιο νούμερο 15105, προκειμένου να ενημερωθούν για το αν είναι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, έκανε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου και από την Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής κατά την επεξεργασία νομοσχεδίου του υπουργείου Εργασίας. Η Θ. Φωτίου ξεκαθάρισε ότι το 15105 είναι «το μόνο αξιόπιστο νούμερο» υπογραμμίζοντας ότι η τηλεφωνική κλήση προς αυτό το νούμερο είναι δωρεάν, σε αντίθεση με άλλα τηλεφωνικά νούμερα, για τα οποία έχει ήδη ξεκινήσει εισαγγελική έρευνα.

Στις ανθρώπινες ανάγκες είδαν μεγάλα κέρδη

Η μέχρι τώρα εικόνα από τη διαδικασία της υποβολής των αιτήσεων επιβεβαιώνει τις μεγάλες κοινωνικές ανάγκες. Χιλιάδες είναι οι πολίτες που έχουν αιτηθεί τη στήριξη και αναμένεται να πολλαπλασιαστούν το επόμενο διάστημα, με το υπουργείο να εκτιμά ότι οι ωφελούμενοι θα ξεπεράσουν τους 700.000. Ωστόσο, για εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες τηλεφωνικού καταλόγου, αυτή η πραγματικότητα λειτούργησε ως ευκαιρία για περισσότερα κέρδη.

Λίγες μέρες αφού έγινε γνωστό ότι στην ιστοσελίδα του ΚΕΑ έγιναν την πρώτη μόνο εβδομάδα ένα εκατομμύριο επισκέψεις, άρχισε να παίζει ξανά και ξανά στις τηλεοράσεις διαφήμιση που παρουσιάζει ως περίπλοκο το σύστημα του ΚΕΑ.

Πολλές ερωτήσεις για πολλά ευρώ

Στη διαφήμιση η εταιρεία καλεί τους πολίτες να μην μείνουν ανενημέρωτοι προβάλλοντας τον κίνδυνο να στηθούν για ώρες στην ουρά. Η εταιρεία λέει ότι θα βοηθήσει με το αζημίωτο. Για κάθε λεπτό που καλεί ο πολίτης από σταθερό χρεώνεται 0,99 ευρώ και, αν καλεί από κινητό, χρεώνεται 1,19 ευρώ.

Σύμφωνα με καταγγελίες πολιτών η κλήση μπορεί να κρατήσει ακόμη και δέκα λεπτά. Από τα 50 έως 200 ευρώ δηλαδή που δίνει μάξιμουμ το ΚΕΑ, τα 10 ευρώ ξοδεύονται σε μια κλήση... βοήθειας.

Ο λόγος που η κλήση διαρκεί τόσο είναι τα πολλά ερωτήματα που γίνονται από τον υπάλληλο και όχι από τους πολίτες. Ο σκοπός είναι να διασταυρωθεί αν ο πολίτης δικαιούται το ΚΕΑ ή όχι. Η διασταύρωση στηρίζεται στα λεγόμενα των πολιτών και όχι σε αντικειμενικά στοιχεία, όπως αυτά που παρέχονται αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων του κράτους (TAXIS, Εργάνη κ.λπ.) στην πλατφόρμα του ΚΕΑ.

Καμία αναφορά στην ιστοσελίδα του ΚΕΑ

Η αναφορά στην ιστοσελίδα του ΚΕΑ δεν περιλαμβάνεται στην ενημέρωση από τον υπάλληλο και απαντάται μόνο αν κάνει σχετική ερώτηση ο πολίτης. Ίσως γιατί στην ιστοσελίδα keaprogram.gr υπάρχουν 20 σελίδες που απαντούν σε πιθανά ερωτήματα των πολιτών. Αν κάποιος πάλι κάνει την αίτηση, θα διαπιστώσει ότι, αν βάλει μόνο το ΑΦΜ του, όλα τα στοιχεία προσυμπληρώνονται. Στη συνέχεια γίνεται η διασταύρωση και προκύπτει άμεσα το αποτέλεσμα αν ο υποψήφιος δικαιούχος δικαιούται το ΚΕΑ.

Copy paste από ενημερωτικά φυλλάδια

Σημειώνεται ακόμη ότι έχουν διανεμηθεί από τα ΕΛΤΑ 500.000 ενημερωτικά φυλλάδια στα σπίτια πολιτών όλης της χώρας και αναμένεται να διανεμηθούν κι άλλα. Οι ερωτήσεις που αναγράφονται στα φυλλάδια είναι αυτές ακριβώς που κάνει ο υπάλληλος της εταιρείας του τηλεφωνικού καταλόγου.

Το υπουργείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης έβγαλε ανακοίνωση για το θέμα κάνοντας ξεκάθαρο ότι υπάρχει η δυνατότητα για τους πολίτες να ενημερωθούν δωρεάν. Η γραμμή 15105 λειτουργεί καθημερινά από τις 8 το πρωί μέχρι τις 4 το απόγευμα και η προτίμησή της είναι ουσιαστική και για την τσέπη του καθενός, αλλά και για την ενημέρωσή του. “Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος όσοι απευθύνονται σε αναρμόδιους να λάβουν ελλιπείς ή και εσφαλμένες πληροφορίες και μάλιστα με οικονομική επιβάρυνση” τονίζει το υπουργείο.

Στο πλαίσιο της εισαγγελικής έρευνας έχει καταθέσει ήδη υπάλληλος του υπουργείου στη ΓΑΔΑ, ο οποίος τηλεφώνησε και διαπίστωσε την προσπάθεια να επιβραδυνθεί η συνομιλία, αλλά και ανακρίβειες στην ενημέρωση που παρέχεται. Τουλάχιστον μέχρι χθες η εταιρεία συνέχιζε να παρέχει κανονικά τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, ενώ δεν είχε απαντήσει σε σχετικό ερώτημα που της υποβάλαμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL