Live τώρα    
17°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
14.2°C18.1°C
1 BF 67%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
15 °C
11.6°C16.2°C
1 BF 53%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
13.7°C16.0°C
2 BF 66%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
14 °C
13.6°C14.9°C
2 BF 74%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
13 °C
13.4°C13.5°C
1 BF 64%
Οδική ασφάλεια και αξιοπρέπεια / Ποδήλατο, η εναλλακτική λύση...
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Οδική ασφάλεια και αξιοπρέπεια / Ποδήλατο, η εναλλακτική λύση...

Ποδηλατικές υποδομές, συνδυασμένη μετακίνηση σε συνεργασία με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οδική ασφάλεια και αξιοπρέπεια στη μετακίνηση ποδηλατών και πεζών.

Αυτά είναι τα κεντρικά αιτήματα των ποδηλατοπορειών που θα πραγματοποιηθούν αύριο για 7η συνεχή χρονιά σε δεκάδες πόλεις της χώρας.

Η Δύναμη Ζωής από τη δημιουργία της προέταξε το ζήτημα της οδικής ασφάλειας και της βιώσιμης κινητικότητας ως ένα από τα πρωταρχικά πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν την Περιφέρεια Αττικής, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και φυσικά την κεντρική διοίκηση. Στη χώρα που καταλαμβάνει τη χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό θανάτων και τραυματισμών από τροχαία εγκλήματα αυτό έπρεπε να έχει γίνει εδώ και καιρό. Αλλά δυστυχώς ούτε σήμερα η συντριπτική πλειονότητα των παρατάξεων και των κομμάτων που μας υπόσχονται τα πάντα προτάσσει ή έστω ασχολείται με αυτό το ζήτημα.

Η σιωπή δεν οφείλεται ούτε σε διαφορετικές ιεραρχήσεις ούτε σε λάθος εκτίμηση. Έχει να κάνει με τα συμφέροντα της αυτοκινητοβιομηχανίας και τους μεγαλοεργολάβους, που επιβάλλουν "σιγή ασυρμάτου".

Το να συνεχίσεις να αποκρύβεις το ζήτημα των τροχαίων εγκλημάτων, ζήτημα με τεράστιο προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό κόστος. Το να συνεχίζεις να στηρίζεις μια πολιτική διάλυσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, το να συνεχίζεις να επενδύεις στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, το να συνεχίζεις να προωθείς την απόλυτη εξάρτηση από το πετρέλαιο, το να λειτουργείς τελικά ως πλασιέ ΙΧ στη σημερινή περίοδο συνεπάγεται συντριβή εισοδήματος και δραστική περιστολή των δικαιωμάτων της μεγάλης πλειοψηφίας του ελληνικού λαού.

Η σημερινή συγκυρία, που οδήγησε αναγκαστικά στον περιορισμό του αριθμού και της χρήσης του ΙΧ, αποτελεί μια ευκαιρία για δραστική παρέμβαση στο ζήτημα των μετακινήσεων / μεταφορών στις πόλεις και σε όλη την Περιφέρεια Αττικής.

Οι επιλογές είναι δύο:

Ή θα παρθούν ριζικά μέτρα επανασχεδιασμού του οδικού δικτύου με βάση τις ανάγκες των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου ή οι δρόμοι θα προσφερθούν (όπως ισχύει σήμερα) σαν πίστες ταχύτητας στους οδηγούς των μηχανοκίνητων μέσων.

Τώρα μπορούμε:

* Να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ένα ασφαλές, διαχωρισμένο από την κυκλοφορία μηχανοκίνητων μέσων, δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

* Να περιορίσουμε άμεσα τα όρια ταχύτητας στους δρόμους όπου συνυπάρχουν ποδήλατα και μηχανοκίνητα μέσα στα 30km/h.

* Να δημιουργήσουμε εκτεταμένες ζώνες ήπιας κυκλοφορίας με συνδυασμό πεζοδρόμων - ποδηλατοδρόμων και όριο ταχύτητος τα 30 km/h όπoυ κυκλοφορούν μηχανοκίνητα μέσα στις περιοχές υψηλής συγκέντρωσης ανθρώπων, ιδιαίτερα γύρω από σχολεία, πάρκα κ.λπ.

* Να περιορίσουμε τα όρια ταχύτητας (που έχουν τεθεί για να παραβιάζονται) στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας που κατά απαράδεκτο τρόπο έχουν φτιαχτεί για να χωρίζουν και όχι να ενώνουν τμήματα της πόλης, να τρομοκρατούν και όχι να φέρνουν κοντύτερα τους ανθρώπους (π.χ. Λεωφόρος Συγγρού: σημερινό όριο 90km/h!!!)

Αυτά είναι μερικά μόνο μέτρα μηδενικού κόστους ή ελάχιστου σε σχέση με επιλεγόμενα έργα που θα απέδιδαν ουσιαστικά, θα έκαναν τη ζωή μας καλύτερη και θα εγγυώντο τη ζωή των συμπολιτών μας.

Υπάρχουν άπειροι λόγοι για να υποστηρίξει κανείς τη χρήση του ποδηλάτου. Αλλά το ζήτημα δεν είναι αυτό. Οι άνθρωποι το έχουν κατανοήσει και γι' αυτό βλέπουμε τη ραγδαία αύξηση της χρήσης του και στην Ελλάδα και γι' αυτό οι πωλήσεις σε ποδήλατα ξεπέρασαν τις πωλήσεις σε αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Το ζήτημα είναι η οργανωμένη πολιτεία να διευκολύνει και να εγγυηθεί την ασφαλή μετακίνηση των χρηστών του ποδηλάτου και να υιοθετήσει μια συνολική πολιτική αναστροφής της ιεραρχίας στο οδικό δίκτυο.

ΥΓ.: Η Περιφέρεια Αττικής στο σύνολό της αποτελεί ιδανικό τόπο με πλήθος διαδρομές και προορισμούς για ποδηλατικές βόλτες αλλά και για ποδηλατικό τουρισμό. Άλλο ένα είδος λοιπόν τουρισμού, που βέβαια η απερχόμενη διοίκηση της Περιφέρειας επιδεικτικά έχει αγνοήσει...

* Η Ρένα Δούρου είναι υποψήφια περιφερειάρχης Αττικής, επικεφαλής του συνδυασμού Δύναμη Ζωής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL