Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κατά 70 εκατ. αυξήθηκε σε λίγους μήνες το ύψος των αποζημιώσεων των εργολάβων

Τεχνητή εικόνα "επανεκκίνησης" της οικονομίας μέσω των τεσσάρων οδικών αξόνων, στους οποίους εδώ και δύο χρόνια περίπου έχουν σταματήσει οι εργασίες,

Τεχνητή εικόνα "επανεκκίνησης" της οικονομίας μέσω των τεσσάρων οδικών αξόνων, στους οποίους εδώ και δύο χρόνια περίπου έχουν σταματήσει οι εργασίες, επιχειρεί να δημιουργήσει η κυβέρνηση. Με αφορμή την υπογραφή ιδιωτικών συμφωνητικών μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου, παραχωρησιούχων και κατασκευαστών, χθες, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης έταξε "ξεπάγωμα" των έργων σε μία εβδομάδα: "μπαίνουν οι μπουλντόζες", είπε, αποφεύγοντας να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Παρέπεμψε δε στην ερχόμενη εβδομάδα για την παρουσίαση του "προγράμματος ανάπτυξης των έργων".

Το μόνο που προέκυψε από τις χθεσινές δηλώσεις του Κ. Χατζηδάκη και του υπουργού αναπληρωτή Στ. Καλογιάννη είναι ότι το ύψος των αποζημιώσεων του Δημοσίου προς τους εργολάβους αυξάνεται και έχει φτάσει τα 353 εκατ. ευρώ. Αυτές οι οποίες θα πληρωθούν με εθνικούς πόρους από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ανά σύμβαση παραχώρησης, κατανέμονται ως εξής: 130 εκατ. στην Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα), 59,50 εκατ. στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (Μαλιακός - Κλειδί), 90,5 εκατ. στη Νέα Οδό (Αντίρριο - Ιωάννινα) και 73,50 για τον Ε-65. Ο υπουργός αναπληρωτής απέδωσε την προσθήκη των περίπου 70 εκατ., από τα 280 εκατ. ευρώ που οι ίδιοι είχαν ανακοινώσει στα τέλη του 2012, στο γεγονός ότι "τώρα έχουν όλα τα στοιχεία στα χέρια τους".

Όσο για τις διαπραγματεύσεις των παραχωρησιούχων με τις τράπεζες, εγχώριες και διεθνείς, για τη χρηματοδότηση των έργων, αναφέρθηκε πως βρίσκονται στο τελικό στάδιο και, αν κάποιες αποχωρήσουν, το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί μέσω ΕΣΠΑ και με δάνειο του Δημοσίου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 650 εκατ. ευρώ.

Τόσο ο υπουργός όσο και ο υπουργός αναπληρωτής απέφυγαν να προσδιορίσουν πότε θα κατατεθούν στη Βουλή τα ιδιωτικά συμφωνητικά και οι αναθεωρημένες συμβάσεις παραχώρησης, οι οποίες προϋποθέτουν και την έγκριση τεσσάρων διευθύνσεων της Ε.Ε. Το φυσικό αντικείμενο, έναντι των συμβάσεων του 2007, έχει συρρικνωθεί προ πολλού (π.χ. περικόπτεται το τμήμα Πάτρα - Τσακώνα, ενώ ο Ε65 θα είναι τυφλός, καθώς περιλαμβάνει το κομμάτι Ξυνιάδα Δομοκού - Τρίκαλα). Ο υπουργός αναπληρωτής είπε ότι θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015 οι οδικοί άξονες που "δεν έχουν προβλήματα με το ΣτΕ". Αυτό σημαίνει ότι θα μείνουν εκτός και άλλα τμήματα, π.χ. κατά μήκος του άξονα Αντίρριο - Ιωάννινα στην περιοχή της Κλόκοβα.

Δείτε όλα τα σχόλια