Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
23.0°C25.9°C
3 BF 34%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
25 °C
23.4°C26.5°C
2 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
21 °C
20.0°C24.4°C
2 BF 51%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.7°C21.0°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
24 °C
24.0°C24.0°C
1 BF 40%
Δεν διασφαλίζεται ούτε η ολοκλήρωση των έργων
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δεν διασφαλίζεται ούτε η ολοκλήρωση των έργων

Oυδεμία εγγύηση, ούτε για την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος ούτε για τη βιωσιμότητα και την τελική υλοποίησή τους παρέχουν οι αναθεωρημένες συμβάσεις για τα τέσσερα έργα των αυτοκινητοδρόμων, προειδοποιούν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης και Ευ. Ουζουνίδου.

Με κοινή τους δήλωση επισημαίνουν ότι με την αναθεώρηση των συμβάσεων γίνεται απόπειρα να διασωθούν τα έργα άνευ της τραπεζικής χρηματοδότησης και ταυτόχρονα υποδηλώνεται ότι τα έργα θα προχωρήσουν έως και το τέλος του 2015 και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η προβλεπόμενη δημόσια και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση θα επέλθει νέα τροποποίηση.

Τέσσερις είναι οι βασικές αρχές που θα έπρεπε να είχαν τηρηθεί, σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες θα διασφάλιζαν τόσο την αποπεράτωση των έργων όσο και τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος. Όπως εξηγούν οι δύο βουλευτές, αυτές είναι:

"Πρώτον, η σημερινή αναθεώρηση των συμβάσεων γίνεται στο κόστος του 2006, παρόλο που οι τιμές πολλών υλικών, οι μισθοί, τα τιμολόγια και η κερδοφορία των μελετητικών γραφείων και των κατασκευαστικών εταιρειών έχουν μειωθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ως εκ τούτου, η αναθεώρηση των συμβάσεων θα έπρεπε να εγγράφει τη συνολική συρρίκνωση της οικονομίας μέσα από τη μείωση του κόστους των έργων.

Δεύτερον, οι συμβάσεις στην αρχική τους εκδοχή προέβλεπαν ανάπτυξη της οικονομίας και διόδια ανάλογα με αυτή την ανάπτυξη. Σήμερα, όμως, η οικονομία έχει συρρικνωθεί σχεδόν κατά 25% και άρα τα διόδια θα έπρεπε να έχουν μεταβληθεί λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της κρίσης. Αυτό θα απαιτούσε μείωση του ύψους των διοδίων, ώστε να μην καταρρεύσει η συνολική κίνηση, και σημαντικές απαλλαγές για συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες με βάση κριτήρια τόπου διαμονής και εισοδήματος.

Τρίτον, με βάση τις παρούσες συμβάσεις η δημόσια συμμετοχή αυξάνεται στο ύψος του 55% των έργων, χωρίς όμως τη μεταβολή υπέρ του Δημοσίου της μετοχικής σύνθεσης των παραχωρησιούχων. Άρα θα έπρεπε το Δημόσιο να έχει συμμετοχή στο ύψος της σημερινής συνεισφοράς του 55% και όχι στο ύψος της συμμετοχής του στην αρχική σύμβαση 20%".

Επιπλέον θεωρούν πως απαιτείται επανασχεδιασμός του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης και αποπληρωμής των έργων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL