Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.6°C20.7°C
3 BF 46%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
14 °C
11.8°C15.6°C
3 BF 51%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
17 °C
16.0°C16.6°C
3 BF 71%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Ελαφρές νεφώσεις
18 °C
16.6°C18.2°C
4 BF 76%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
15 °C
14.9°C14.9°C
2 BF 58%
Σχέδιο-αβάντα στους μεγαλοεπενδυτές για τα logistics
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Σχέδιο-αβάντα στους μεγαλοεπενδυτές για τα logistics

Τη μετατροπή της Ελλάδας σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο εις βάρος των χώρων της Αττικής, των επαγγελματιών στις μεταφορές αλλά και των καταναλωτών προβλέπει το προσχέδιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, που δημοσιοποίησε χθες η Μόνιμη Επιτροπή "Logistics". Το προσχέδιο αυτό προβλέπει ως μία απο τις βασικές αναγκαίες δράσεις την απλοποίηση διαδικασιών αδειοδότησης εταιρειών logistics - μεταφορών σημειώνοντας πως "οι νέες διαδικασίες θα υποστηρίζουν την αρχή της επαγγελματικής ελευθερίας και την κατάργηση αδικαιολόγητων περιορισμών στην πρόσβαση και άσκηση επαγγελμάτων. Στο ίδιο πλαίσιο προβλέπει την "απλοποίηση διαδικασιών εκτελωνισμού και μείωση φυσικών ελέγχων των εμπορευμάτων στις πύλες με εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων risk analysis", δημιουργώντας κινδύνους σε σχέση με τα εμπορεύματα - προϊόντα που εισέρχονται στη χώρα.

Σημαντικός επίσης στόχος τίθεται η "στρατηγική επέκταση του hinterland (ενδοχώρας) του λιμανιού του Πειραιά" μέσα απο τις εξής δράσεις: "Στρατηγικές διακρατικές συμφωνίες για την διευκόλυνση των εμπορευματικών ροών κυρίως για το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αξιοποίηση (σ.σ.: του ήδη επιβαρημένου) Θριασίου Πεδίου και της ευρύτερης περιοχής Ασπροπύργου για την διευκόλυνση του transit φορτίου και value - added services (warehousing, packaging, assembly)".

Ενδεικτικά, εξάλλου, της στοχοθεσίας του σχεδίου είναι και τα μείζονα προβλήματα που εντοπίζει στον τομέα των logistics, μεταξύ των οποίων: 1. Η μικρή διείσδυση του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές και η απουσία πολυτροπικής μεταφοράς. Όπως σημειώνεται: "Η Ελλάδα είναι υπερβολικά εξαρτημένη από τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων, η οποία αντιπροσωπεύει το 98% του συνόλου των χερσαίων μεταφορών, τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, σε σύγκριση με το 72% που είναι ο μέσος όρος για την Ευρωπαϊκή Ένωση". 2. Ο μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων logistics μικρού μεγέθους και με ελάχιστα περιθώρια επενδύσεων. 3. Τα υψηλά λειτουργικά κόστη στη μεταφορά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL