Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Τυχόν αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τον ΟΑΣΘ θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα

Επιστολή Στ. Παππά σε Κ. Καραμανλή και Γ. Κεφαλογιάννη - Ο πρόεδρος του Οργανισμού αναφέρει τα βήματα στα οποία μπορούν να προχωρήσουν οι αρμόδιοι υπουργοί της Ν.Δ., ώστε να μην μπουν σε περιπέτειες ο ΟΑΣΘ, οι εργαζόμενοι και κυρίως το επιβατικό κοινό

Θεσσαλονίκη. Να ανοίξει τα «χαρτιά» της σε σχέση με τον ΟΑΣΘ ζητάει ουσιαστικά ο πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς από τη σημερινή κυβέρνηση και με επιστολή του στον αρμόδιο υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή και τον υφυπουργό Μεταφορών Ιωαν. Κεφαλογιάννη επισημαίνει την αβεβαιότητα που έχει προκύψει σχετικά με την τύχη του ΟΑΣΘ, τους ενημερώνει για τη διαδικασία εκκαθάρισης και ξεκαθαρίζει τη στάση του.

Παράλληλα, ο Στέλιος Παππάς αναφέρει τα βήματα στα οποία μπορούν να προχωρήσουν οι αρμόδιοι υπουργοί της Ν.Δ., ώστε να μην μπουν σε περιπέτειες ο ΟΑΣΘ, οι εργαζόμενοι και κυρίως το επιβατικό κοινό. Αρχικά παραθέτει στοιχεία για τη σημερινή οικονομική κατάσταση του Οργανισμού επισημαίνοντας ότι τον πρώτο χρόνο (Αύγουστος 2017- Ιούλιος 2018) παρουσίασε κέρδη 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, σε αντίθεση με το πρώτο επτάμηνο του 2017 (σ.σ.: βρίσκονταν στο παλιό ιδιωτικό και κρατικοδίαιτο καθεστώς), όπου παρουσίασε ζημιές 35 εκατομμυρίων. «Κέρδη 4,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζει και κατά το πρώτο δεκάμηνο, Αύγουστος 2018 - Μάιος 2019», συνεχίζει και προσθέτει ότι «οι προϋπολογισμοί τόσο του έτους 2018 όσο και ο τρέχων προϋπολογισμός του 2019 εκτελούνται κανονικά και το πρόγραμμα ταμειακής διαχείρισης του Οργανισμού παρουσιάζει επάρκεια».

Τα βήματα που πρέπει να γίνουν

Αναφορικά με τις αρμοδιότητες του διοικητικού συμβουλίου αναφέρει ότι είναι επιφορτισμένο με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και τη μεταβίβαση του συγκοινωνιακού έργου στην ΑΣΥΘ Α.Ε. Τονίζει ότι και τα δύο «έχουν σημαντικά δρομολογηθεί», ενώ για την ΑΣΥΘ εξηγεί ότι «έχει ολοκληρωθεί το σχέδιο καταστατικού του νέου φορέα», προχωρά ο διαγωνισμός για την αγορά νέων λεωφορείων, δρομολογήθηκαν οι διαδικασίες για πρόσληψη οδηγών και δημοσιεύτηκε ο διαγωνισμός για την ψηφιοποίηση, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Τονίζει ότι «το σημερινό θεσμικό πλαίσιο του Ν. 4482/2017 διασφαλίζει απολύτως τις θέσεις εργασίας για το σύνολο του προσωπικού», ενώ για τη διαδικασία της εκκαθάρισης επισημαίνει ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Ωστόσο, όπως σημειώνει, «εκκρεμούν προσφυγές στην ελληνική Δικαιοσύνη όσο και στα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.».

Αναφορικά με τα βήματα που πρέπει να γίνουν για να μην μπει σε περιπέτειες ο ΟΑΣΘ, αλλά και η Θεσσαλονίκη, ο Στ. Παππάς, τονίζει ότι «είναι σαφές πως μπορείτε άμεσα να εκκινήσετε τη διαδικασία λειτουργίας του ΑΣΥΘ με τον διορισμό νέας Διοίκησης. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι παύει ο ΟΑΣΘ να ασχολείται με το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο αναλαμβάνει η νέα διοίκηση του ΑΣΥΘ και μεταφέρεται το σύνολο του έργου στον νέο φορέα».

"Δεν μπορώ να υπηρετήσω σχέδιο με το οποίο διαφωνώ"

«Η διαδικασία της εκκαθάρισης πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα μέχρι την ολοκλήρωσή της προκειμένου να αποδοθεί δικαιοσύνη», προσθέτει και εκτιμά ότι αν η κυβέρνηση σχεδιάζει κάτι διαφορετικό από αυτό που ορίζει, σημερινό θεσμικό πλαίσιο, «θα δημιουργηθεί σωρεία προβλημάτων και ως προς την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου και ως προς τη διαδικασία της εκκαθάρισης». «Σε ό,τι με αφορά, δεν είναι δυνατόν να υπηρετήσω ένα σχέδιο το οποίο δεν τον γνωρίζω, πολύ περισσότερο ένα σχέδιο με το οποίο δεν θα είμαι σύμφωνος» καταλήγει στην επιστολή του ο Στέλιος Παππάς.

Δείτε όλα τα σχόλια