Live τώρα    
24°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
24 °C
22.0°C24.8°C
3 BF 39%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
22 °C
21.0°C24.2°C
2 BF 52%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
19 °C
18.8°C20.5°C
4 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
20 °C
19.3°C19.8°C
5 BF 60%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
23 °C
22.9°C24.0°C
3 BF 33%
Η μουσική έχασε έναν από τους πιο πιστούς θεράποντές της
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η μουσική έχασε έναν από τους πιο πιστούς θεράποντές της

Πέθανε το Σάββατο από φυσικά αίτια στην κατοικία του στο Παρίσι ο συνθέτης, ενορχηστρωτής και βιρτουόζος πιανίστας Μισέλ Λεγκράντ. Ο Μισέλ Ζαν Λεγκράντ γεννήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου 1932 σε ένα προάστιο του Παρισιού και σίγουρα τα γονίδια του πατέρα του, του διάσημου στην εποχή του συνθέτη και διευθυντή ορχήστρας Ρεϊμόν Λεγκράν, του κληροδότησαν το μουσικό ταλέντο του. Έχοντας αρχίσει τις σπουδές πιάνου και σύνθεσης στο Κονσερβατόριο του Παρισίου σε ηλικία ένδεκα ετών, τις οποίες περάτωσε με διακρίσεις, δεν άργησε να εξελιχθεί σε βιρτουόζο του οργάνου και σύντομα επίσης σε εξαίρετο ενορχηστρωτή. Επαγγελματίας μουσικός ήδη από τα είκοσι δύο και πολύ σύντομα και εκτός Γαλλίας, ο Μισέλ Λεγκράντ έδειξε από πολύ νωρίς ότι δεν θα έμενε μόνο στον χώρο της κλασικής μουσικής. Το ξεκίνημα γι’ αυτό ήταν οι δισκογραφικές συνεργασίες του με μουσικούς της jazz καθώς και η κυκλοφορία κάποιων δικών του δίσκων ως ηγετικής φυσιογνωμίας τυπικού πιανιστικού jazz τρίο. Aκολούθησαν πολλές συνεργασίες του, στο στούντιο και στη σκηνή, με ερμηνευτές/τριες και μουσικούς αρκετών εθνικοτήτων, όχι μόνο της jazz αλλά και της pop όπως η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ, της soul, όπως ο αείμνηστος Ρέι Τσαρλς, και φυσικά με πολλά σημαντικά ονόματα της κλασικής μουσικής. Ως μαέστρος έχει διευθύνει κορυφαίες ορχήστρες πάρα πολλών χωρών και σαν πιανίστας έχει, ανάμεσα στα άλλα, στο ενεργητικό του μια ηχογράφηση αναφοράς έργων του μεγάλου ομοεθνή του κλασικού συνθέτη Ερίκ Σατί.

Την ίδια «ολιστική» προσέγγιση στη μουσική επέδειξε και ως συνθέτης τόσο με τα τραγούδια που έγραψε όσο και με τα soundtracks πολλών ταινιών τα οποία συνέθεσε και είναι αυτά κυρίως που έφεραν τη διεθνή φήμη και καθολική εκτίμηση τις οποίες απολάμβανε. Ανάμεσα στις γνωστότερες στιγμές της διαδρομής του είναι τα soundtracks του για ένα από τα πρώτα και καλύτερα κινηματογραφικά μιούζικαλ, το «Οι ομπρέλες του Χερβούργου» του Ζακ Ντενί (1964) και για το «The Thomas Crown affair», μια εμβληματική για το ιδίωμα του αστυνομικού θρίλερ ταινία του 1968 σε σκηνοθεσία Νόρμαν Τζούισον και με το αξέχαστο πρωταγωνιστικό ζεύγος των Στιβ Μακουίν και Φει Νταναγουέι.

Αυτό το score του ήταν υποψήφιο για δύο βραβεία Όσκαρ, Kαλύτερου Soundtrack και Καλύτερου Τραγουδιού. Κέρδισε το δεύτερο για το κλασικό πλέον «The windmills of your mind» που ερμήνευσε ο νεαρός τότε ηθοποιός και τραγουδιστής Nόελ Χάρισον (γιος του σπουδαίου Άγγλου θεατρικού και κινηματογραφικού ηθοποιού Ρεξ Χάρισον). Το τραγούδι αυτό έχει επανεκτελεστεί κυριολεκτικά δεκάδες φορές στη συνέχεια και, κατά τη γνώμη μου, πιθανότατα αποτελεί την κορυφαία μεμονωμένη συνθετική στιγμή του. Ένα άλλο σημαντικό soundtrack του είναι για την ταινία του 1983 «Yentl», της οποίας το σενάριο είχε γράψει, σκηνοθετήσει και πρωταγωνιστούσε η Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και το τραγούδι «Papa can you hear me?» από αυτό έγινε αρκετά μεγάλη επιτυχία.

Ο θάνατος τον βρήκε λίγες ημέρες πριν συμπληρώσει τα ογδόντα επτά χρόνια του. Σε συνέντευξη μου είχε πει ότι ένιωθε ευγνωμοσύνη για τη μουσική που του δόθηκε. Είναι απολύτως σίγουρο ότι και η μουσική, δηλαδή οι δημιουργοί, οι εκτελεστές, οι ερμηνευτές αλλά και οι ακροατές της, θα είναι αιώνια ευγνώμωνες σε εσένα, monsieur Λεγκράν...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL