Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Ζαν-Κριστόφ Μαγιό: Πιστεύω στις νεράιδες που βρίσκονται γύρω μας

"Αυτή η Σταχτοπούτα συνδέει το παραμύθι με την πραγματικότητα" τονίζει ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο με αφορμή την παρουσία τους στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από 21 έως 29 Δεκεμβρίου

Μια διαφορετική, ξυπόλυτη Σταχτοπούτα, απαλλαγμένη από τον μύθο που κουβαλά, αλλά πάντα γοητευτική και απόλυτα σύγχρονη, μας παρουσίασε χθες ο εμπνευστής της, ένας από τους σημαντικότερους χορογράφους της γενιάς του και καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο Ζαν-Κριστόφ Μαγιό με αφορμή την πρεμιέρα της μουσικής παράστασης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών από τις 21 έως τις 29 Δεκεμβρίου.

“Ήθελα να αφαιρέσω κάθε ανεκδοτολογικό στοιχείο κι έτσι δεν υπάρχει καμία κολοκύθα, καμία καμινάδα, τίποτα από αυτά που ίσως περιμένατε να δείτε” εξηγούσε ο Μαγιό, κάνοντας λόγο για “μια παράσταση που έχει πάρα πολλά επίπεδα ανάγνωσης”. Αφού ομολόγησε πως αντιπαθεί πολύ την εκδοχή του Ντίσνεϊ, δεν έκρυψε την ίδια ώρα ότι πιστεύει στα παραμύθια. “Αναρωτιόμουν πώς θα μπορούσα να δημιουργήσω μια παράσταση που θα συνδέει το παραμύθι με την πραγματικότητα”.

Χαρακτήρισε την παράσταση έναν συνδυασμό χαράς και δράματος. “Κι αν επιτρέψετε στον εαυτό σας να αφεθεί, μπορείτε και να κλάψετε αλλά και να γελάσετε” σημείωνε και πρόσθετε με νόημα: “Σε αυτό που πιστεύω είναι στις νεράιδες που βρίσκονται γύρω μας. Κι αυτές μπορεί να είναι ένας φίλος, μία μητέρα ή ένας πατέρας”. Δεν έκρυψε πως, έχοντας προχωρήσει σε μια αφαιρετική και συμβολική προσέγγιση, επικεντρώνεται "στα συναισθηματικά γρανάζια που κινούν τη διαχρονική αυτή ιστορία". Η Σταχτοπούτα του είναι ένας καθημερινός άνθρωπος, ένα κορίτσι που αισθάνεται, ζει και ερωτεύεται όπως τα άλλα. Πρόκειται για μια οπτική του κοριτσιού που γίνεται γυναίκα, που επιβιώνει και μεταμορφώνεται σε σύμβολο δύναμης και χειραφέτησης.

Η παράσταση είναι βασισμένη στη μουσική του Σεργκέι Προκόφιεφ, ενώ τα μινιμαλιστικά σκηνικά έχει σχεδιάσει ο Ερνέστ Πινιόν - Ερνέστ και τα κοστούμια ο Ζερόμ Καπλάν. Ο Μαγιό μίλησε για μια “πολύ ωραία συνεργασία με έναν πολύ σημαντικό και ταπεινό άνθρωπο, διάσημο ζωγράφο, που με βοήθησε να δημιουργήσω έναν χώρο πολύ λιτό, γιατί πιστεύει ότι το σημαντικότερο σε μία παράσταση μπαλέτου είναι οι χορευτές. Και εγώ το ίδιο πιστεύω”.

Με μεγάλη ιστορία, τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο δημιουργήθηκαν το 1909 από τον Σεργκέι Ντιαγκίλεφ και συνεργάστηκαν με τους σημαντικότερους σολίστες της εποχής, όπως ο Νιζίνσκι και η Άννα Πάβλοβα. Χάρη στην προστασία της πριγκίπισσας Γκρέις του Μονακό, η ομάδα καταξιώθηκε παγκοσμίως και σήμερα θεωρείται μία από τις κορυφαίες χορευτικές ομάδες στον κόσμο, αποτελούμενη από περίπου 50 χορευτές 22 διαφορετικών εθνικοτήτων.

Ο διεθνής χορογράφος αναφέρθηκε σε μια παράσταση “που ανασυνθέτει την έννοια της οικογένειας”, εξηγώντας την “πολύ σημαντική σχέση μητέρας - νεράιδας, καθώς εκείνη μπορεί να πεθάνει μόνο όταν η Σταχτοπούτα έχει βρει πλέον την αγάπη. Μια παράσταση ιδανική για το εάν θέλετε να δείτε το πόσο πολύ μπορεί να αγαπηθεί κάποιος επί σκηνής” υπογράμμισε.

Ο Μαγιό δεν παρέλειψε να μιλήσει και για τον ρόλο του Πρίγκηπα, ο οποίος “μπορεί να ερωτευτεί την απλότητα. Και γι’ αυτό στη συγκεκριμένη παράσταση η Σταχτοπούτα είναι ξυπόλυτη. Είναι η μόνη χορεύτρια που δεν φοράει παπούτσια χορού. Πρόκειται για έναν συμβολισμό που προβάλλει την απλότητα της ηρωίδας” κατέληξε.

Παράσταση με τρία διαφορετικά καστ και με εισιτήρια που τιμώνται σε ιδιαίτερα υψηλές τιμές, ξεκινώντας από 30 και φτάνοντας τα 80 ευρώ!

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Δεν θα γυρίσουμε πίσω

Όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογικές αναμετρήσεις, υπάρχει η ανάγκη να συνειδητοποιήσει ο κόσμος της Αριστεράς κάποια πολύ βασικά πράγματα. Το πρώτο: η κυβέρνηση έφτασε ώς εδώ δίνοντας την πιο δύσκολη...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο