Ακολουθήστε την «ΑΥΓΗ»
Ο επιλεγμένος κατάλογος δεν υπάρχει πλέον.

Κυρία υπουργέ, πώς γεννιέται ένας ληστής;

Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Μαθητές συζήτησαν, ρώτησαν, μοιράστηκαν προβληματισμούς και αγωνίες στις δράσεις του υπουργείου Πολιτισμού

Το πρωί ήταν το Προεδρικό Μέγαρο, από το μεσημέρι και μετά το υπουργείο Πολιτισμού. Παιδιά με τις απορίες και τον αυθορμητισμό τους, με ερωτήσεις που καθηλώνουν και με την ειλικρίνειά τους, έδωσαν τον δικό τους τόνο και το δικό τους χρώμα χθες στους δύο αυτούς θεσμικούς χώρους στους οποίους με πρωτοβουλία της υπουργού Πολιτισμού Μυρσίνης Ζορμπά και τη συνεργασία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου αλλά και άλλων δημόσιων φορέων, γιορτάστηκε με έναν ξεχωριστό τρόπο η Διεθνής Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εξήγησε στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που βρέθηκαν στην ειδική τελετή της Προεδρίας ότι μια Πολιτεία δείχνει στον ύψιστο βαθμό τον πολιτισμό της όταν συμπεριφέρεται με τον τρόπο που πρέπει στο παιδί την ώρα που αρχίζει να δημιουργεί την προσωπικότητά του και το προετοιμάζει να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις του μέλλοντος και τον πραγματικό γεμάτο αντιφάσεις κόσμο. Μίλησε στα παιδιά για τη "Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού" του ΟΗΕ, που αν και είναι ένα νομικά δεσμευτικό κείμενο για τα κράτη - μέλη του, εκατομμύρια παιδιά σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από φτώχεια, πείνα, εγκατάλειψη, βιώνουν τον κοινωνικό αποκλεισμό, σωματική και ψυχική βία, στερούνται εκπαίδευσης αλλά και πρόσβασης σε βασικές συνθήκες υγιεινής. Όπως υπογράμμισε ο Π. Παυλόπουλος, "κανένα νομικό κείμενο δεν μπορεί να συντελέσει στην προστασία τού παιδιού αν δεν μετασχηματιστεί σε συγκεκριμένα, συστηματικά και πρακτικά εφαρμόσιμα μέτρα και πολιτικές. Πρέπει όλοι να αντιληφθούμε ότι η προστασία των παιδιών μας είναι η μεγαλύτερη επένδυση για τα έθνη και τις κοινωνίες, για την ανθρωπότητα στο σύνολό της".

"Κυρία υπουργέ, πώς γεννιέται ένας ληστής;": απρόσμενη η ερώτηση του Αχιλλέα, μαθητή του 54ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, λίγο αργότερα, στο αμφιθέατρο του υπουργείου Πολιτισμού. Η υπουργός και οι προσκεκλημένοι τής εκδήλωσης εξήγησαν στον ίδιο και στους συμμαθητές του από τέσσερα Δημοτικά σχολεία ότι κανένα παιδί δεν πρέπει να μεγαλώνει με φόβο, με ενοχές, με ντροπή, αλλά να μεγαλώνει σωστά και να γνωρίζει τα δικαιώματά του. Υπογράμμισαν μάλιστα ότι τα παιδιά είναι πολίτες από τη στιγμή που γεννιούνται και πρέπει να δίνονται ευκαιρίες από όλους μας ώστε η φωνή τους να ακούγεται.

Οι διαφορετικής ιθαγένειας μαθητές μετέφεραν τους προβληματισμούς τους για θέματα ισότητας, κοινωνικών διακρίσεων και μεταχείρισης, νέων τεχνολογιών και πολιτισμού. Μίλησαν για την ανάγκη τους να έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στη δημιουργία και έκφραση μέσω της τέχνης, ρώτησαν πώς το υπουργείο μπορεί να βάλει χρώμα στη ζωή τους, πώς μπορούν τα παιδιά να απολαύσουν την παιδική τους ηλικία αλλά και γιατί οι κυβερνήσεις δεν μπορούν να σταματήσουν τον πόλεμο. Η Μυρσίνη Ζορμπά τους μίλησε για το πρόγραμμα που θα εφαρμόσει το υπουργείο από τον Ιανουάριο για περισσότερη τέχνη στα παιδιά και στους νέους, έτσι που να μην είναι μόνο θεατές, αλλά να συμμετέχουν ενεργά.

Στην εκδήλωση που ακολούθησε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, οι ανήλικοι κρατούμενοι του Κέντρου Κράτησης Κορίνθου ξεναγήθηκαν από τη διευθύντρια του Μουσείου Μαρία Λαγιογιάννη στον Μηχανισμό των Αντικυθήρων και στην έκθεση "Οι αμέτρητες όψεις του ωραίου". "Μας λείπει η ασφάλεια, η χαρά, η αγάπη" έλεγε ένα από τα παιδιά. "Η τέχνη μάς κάνει ελεύθερους", τόνισε η Μ. Λαγογιάννη, "είναι κοινή ανθρώπινη γλώσσα". Ωστόσο, τα παιδιά δεν έκρυψαν την ανάγκη τους να βρίσκονται κοντά στην οικογένειά τους, τονίζοντας ότι το έγκλημα δεν είναι επιλογή τους.

Ένα καλύτερο μέλλον τους ευχήθηκε η υπουργός Πολιτισμού, υπογραμμίζοντας ότι "ο πολιτισμός είναι κομμάτι όλων, ανεξάρτητα από το φύλλο, το χρώμα και τη θρησκεία και μας οδηγεί να ονειρευόμαστε ένα καλύτερο μέλλον", ενώ στη συνέχεια, ανοίγοντας τον διάλογο με μαθητές από Γυμνάσια και Λύκεια της Αθήνας, όπου συζητήθηκαν θέματα για το Διαδίκτυο, το βιβλίο, τις νέες τεχνολογίες και την ενίσχυση των πολιτιστικών πρωτοβουλιών για τους νέους, η υπουργός τόνισε ότι "πολιτισμός δεν είναι να είμαστε παθητικοί θεατές, αλλά αντίθετα να κατανοούμε ό,τι δεν γνωρίζουμε και μας φοβίζει, να είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο και να ζητούμε απαντήσεις. Πολιτισμός είναι οι νέοι να μεγαλώνουν με απόλαυση και εκτίμηση για τη ζωή".

 

Δείτε όλα τα σχόλια

Κύριο άρθρο

Θλιβερή ουρά της Ακροδεξιάς

Χαρακτηριστική του τρόπου με τον οποίο σκέφτεται ο Κ. Μητσοτάκης είναι η χθεσινή του αναφορά στο σύνθημα “Η δημοκρατία πούλησε τη Μακεδονία”. Το σύνθημα αυτό χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στις μαθητικές...

Δειτε ολοκληρο το αρθρο